شرکت AMD با Zen5 گامی مهم در امنیت پردازنده‌ها برمی‌دارد

شرکت AMD با معرفی معماری جدید Zen 5، که از آسیب‌پذیری جدی Inception مصون می‌باشد، گام مهمی در زمینه امنیت پردازنده‌ها برداشته است. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، آسیب Inception یک حمله کانال جانبی است که به مهاجمان اجازه می‌دهد تا به اطلاعات حساس ذخیره شده در حافظه سیستم دسترسی پیدا کنند. به نقل از... نوشته شرکت AMD با Zen5 گامی مهم در امنیت پردازنده‌ها برمی‌دارد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
شرکت AMD با Zen5 گامی مهم در امنیت پردازنده‌ها برمی‌دارد

شرکت AMD با معرفی معماری جدید Zen 5، که از آسیب‌پذیری جدی Inception مصون می‌باشد، گام مهمی در زمینه امنیت پردازنده‌ها برداشته است.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، آسیب Inception یک حمله کانال جانبی است که به مهاجمان اجازه می‌دهد تا به اطلاعات حساس ذخیره شده در حافظه سیستم دسترسی پیدا کنند.

به نقل از Phoronix، آزمایش‌های انجام شده روی پردازنده Ryzen 9 9950X مبتنی بر Zen 5، نشان داد که این معماری دارای محافظت داخلی در برابر آسیب‌پذیری Inception است.

با وجود این محافظت داخلی، عملکرد Zen 5 تحت تأثیر اقدامات امنیتی مبتنی بر نرم‌افزار قرار نمی‌گیرد.

در مقابل، معماری‌های Zen 3 و Zen 4 برای مقابله با Inception نیازمند اقدامات امنیتی مبتنی بر نرم‌افزار یا میکروکد هستند، که می‌تواند باعث کاهش عملکرد تا 54 درصد شود.

نکته جالب این است که معماری‌های قدیمی‌تر +Zen 1/Zen و Zen 2 به دلیل عملکرد پیش‌بینی انشعاب، تحت تأثیر آسیب‌پذیری Inception قرار نمی‌گیرند.

گامی مهم در امنیت پردازنده‌ها با Zen5 توسط AMD

با وجود این، اگرچه Zen 5 دارای محافظت سخت‌افزاری در برابر Inception است، همچنان برای سایر آسیب‌پذیری‌های امنیتی مانند Spectre V1 به اقدامات نرم‌افزاری متکی می‌باشد.

خوشبختانه، این اقدامات امنیتی تأثیر قابل توجهی بر عملکرد پردازنده ندارند.

در مجموع، معرفی معماری Zen 5 نشان‌دهنده پیشرفت‌های قابل توجه شرکت AMD در زمینه امنیت پردازنده‌ها است.

این معماری با ارائه سطح بالایی از امنیت بدون تأثیر قابل توجه بر عملکرد، می‌تواند به عنوان یک گزینه مناسب برای کاربران و کسب‌وکارها مورد توجه قرار گیرد.

 

نوشته شرکت AMD با Zen5 گامی مهم در امنیت پردازنده‌ها برمی‌دارد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow