شرکت Arm به‌دنبال تولید پردازنده گرافیکی گیمینگ است

Arm قصد دارد وارد بازار رقابتی پردازنده‌های گرافیکی شود. با تولید پردازنده گرافیکی گیمینگ، این شرکت می‌تواند سهم بیشتری از بازار به‌دست آورد و با شرکت‌های بزرگی مانند انویدیا و اینتل رقابت کند. به‌گزارش تک‌ناک، شرکت Arm که به طراحی معماری قلب تپنده‌ی بسیاری از چیپ‌های سیستم روی تراشه (SoC) ازجمله کوالکام و اپل معروف... نوشته شرکت Arm به‌دنبال تولید پردازنده گرافیکی گیمینگ است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  3
شرکت Arm به‌دنبال تولید پردازنده گرافیکی گیمینگ است

Arm قصد دارد وارد بازار رقابتی پردازنده‌های گرافیکی شود. با تولید پردازنده گرافیکی گیمینگ، این شرکت می‌تواند سهم بیشتری از بازار به‌دست آورد و با شرکت‌های بزرگی مانند انویدیا و اینتل رقابت کند.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت Arm که به طراحی معماری قلب تپنده‌ی بسیاری از چیپ‌های سیستم روی تراشه (SoC) ازجمله کوالکام و اپل معروف است، ظاهراً در حال ساخت پردازنده گرافیکی گیمینگ برای رقابت با انویدیا و اینتل است. گفته می‌شود که صد نفر مهندس سخت‌افزار و نرم‌افزار این شرکت روی این پروژه کار می‌کنند.

تامزهاردور می‌نویسد که تمرکز اصلی توسعه‌ی GPU روی بازی‌های کامپیوتری است. با‌این‌حال، در‌صورت تبدیل ایده به محصول واقعی، امکان کاربرد این محصول در پردازش هوش مصنوعی نیز وجود دارد. همچنین، مشخص نیست که این پردازنده گرافیکی گیمینگ مجزا خواهد بود یا خیر؛ زیرا شرکت Arm از اظهارنظر قطعی درباره‌ی این موضوع خودداری کرده است.

Arm با درنظرگرفتن دو سناریو محتمل، تولید پردازنده‌ی گرافیکی برای PC را توجیه‌پذیر می‌داند:

  • عرضه‌ی کارت گرافیکی سازگار با پردازنده‌های x86 و ARM
  • تولید چیپست مستقل برای لپ‌تاپ و دسکتاپ با واحد گرافیکی مجتمع قدرتمندتر

با‌توجه‌به سابقه‌ی Arm در تولید پردازنده‌های گرافیکی پرچم‌دار ایمورتال (Immortalis) و میان‌رده‌ی Mali برای چیپست‌های موبایل، این استراتژی منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. هرچند این واحدهای پردازشی عمدتاً برای موبایل طراحی شده‌اند، ویژگی‌هایی نظیر ردیابی پرتو و فناوری ASR (Arm Accuracy Super Resolution) توانایی رقابت با چیپ‌های گرافیکی دسکتاپ را به آن‌ها می‌بخشد.

توسعه پردازنده گرافیکی بازی توسط آرم

احتمال دیگر این است که Arm در حال توسعه‌ی معماری پردازنده‌ی گرافیکی مجزا (Discrete GPU) است که با پردازنده‌های Arm طراحی‌شده برای Windows on Arm می‌تواند استفاده شود.

در‌حال‌حاضر، اکثر پردازنده‌های گرافیکی مجزای اصلی فقط با پردازنده‌های x86 یا x86 و x64 سازگارند. در‌حالی‌که می‌توان با اعمال تغییرات پردازنده‌ی گرافیکی Arc اینتل را با سیستم Arm Ampere سازگار کرد، این کار به نصب سخت‌افزار و درایور و صرف زمان و تلاش زیادی نیاز دارد.

با شروع نسبتاً موفق پردازنده‌ی اسنپدراگون سری ایکس کوالکام و انتظار عرضه‌ی مدل‌های دسکتاپ در آینده‌ی نزدیک، ممکن است برای پردازنده گرافیکی گیمینگ مجزا که مخصوص معماری آرم طراحی شده است، بازار مناسبی وجود داشته باشد.

نوشته شرکت Arm به‌دنبال تولید پردازنده گرافیکی گیمینگ است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow