شرکت ادوبی اپلیکیشن Fresco را برای رقابت با Procreate رایگان کرد

ادوبی با رایگان‌کردن کامل اپلیکیشن Fresco به هنرمندان و طراحان امکان می‌دهد تا به‌رایگان به ابزارهای حرفه‌ای دسترسی داشته باشند و آثار هنری بی‌نظیری خلق کنند. به‌گزارش تک‌ناک، شرکت ادوبی در اقدامی تازه به‌منظور جذب طراحان و نقاشان دیجیتال، اپلیکیشن طراحی و نقاشی خود به نام Fresco را برای تمامی کاربران رایگان کرده است. این […] نوشته شرکت ادوبی اپلیکیشن Fresco را برای رقابت با Procreate رایگان کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۲ آبان , ۱۴۰۳ - 23:00
 0  3
شرکت ادوبی اپلیکیشن Fresco را برای رقابت با Procreate رایگان کرد

ادوبی با رایگان‌کردن کامل اپلیکیشن Fresco به هنرمندان و طراحان امکان می‌دهد تا به‌رایگان به ابزارهای حرفه‌ای دسترسی داشته باشند و آثار هنری بی‌نظیری خلق کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت ادوبی در اقدامی تازه به‌منظور جذب طراحان و نقاشان دیجیتال، اپلیکیشن طراحی و نقاشی خود به نام Fresco را برای تمامی کاربران رایگان کرده است. این تصمیم با هدف رقابت با اپلیکیشن‌های معروفی مانند Procreate و Clip Studio Paint گرفته شده است. این برنامه‌ها امکانات متنوعی برای هنرمندان دیجیتال و شبیه‌سازی ابزارهای نقاشی واقعی مانند مداد و رنگ آبرنگ ارائه می‌دهند.


اپلیکیشن Fresco که برای دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از لمس و قلم دیجیتال طراحی شده، در‌حال‌حاضر روی آیپد و آیفون و رایانه‌های شخصی ویندوز در‌دسترس است. این اپلیکیشن پیش‌از‌این نسخه‌ای رایگان داشت؛ اما دسترسی به ویژگی‌های پریمیوم نظیر کل کتابخانه فونت‌های ادوبی، طیف گسترده‌تری از قلم‌موها و امکان وارد‌کردن قلم‌موهای سفارشی نیازمند اشتراک سالانه ۹/۹۹ دلار بود. در‌مقایسه‌با دیگر اشتراک‌های شرکت ادوبی، این قیمت مقرون به‌صرفه محسوب می‌شد؛، اما همچنان نمی‌توانست با مدل خرید یک‌باره ۱۲./۹۹ دلاری Procreate رقابت کند.

ادوبی با رایگان کردن کامل برنامه نقاشی خود، رقابت را در دنیای هنر دیجیتال داغ‌تر کرد.


از امروز، تمامی قابلیت‌های پریمیوم اپلیکیشن Fresco به‌رایگان در‌دسترس کاربران قرار گرفته است. این برنامه از سال ۲۰۱۹ دردسترس قرار گرفته است؛ اما در‌مقایسه‌با نرم‌افزارهای معروف‌تر شرکت ادوبی مانند ایلاستریتور و فوتوشاپ که ابزارهای طراحی پیچیده‌تر و حرفه‌ای‌تری دارند، چندان شناخته شده نیست. با‌این‌حال، Fresco ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی همچون تقارن بازتابی و چرخشی که امکان آینه‌کردن طراحی حین کار را فراهم می‌کند و قابلیت انیمیت‌کردن سریع نقاشی‌ها با حرکات از‌پیش‌تعریف‌شده مانند Bounce و Breathe را ارائه می‌دهد.

به‌نقل از ورج، اپلیکیشن‌های رقیب مانند Procreate و Clip Studio Paint و Krita از گذشته در جامعه هنر دیجیتال محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند؛ زیرا این برنامه‌ها به‌لحاظ قیمت مقرون‌به‌صرفه هستند و به‌راحتی در آیپد اجرا می‌شوند که ارزان‌تر از خرید رایانه و تبلت‌های حرفه‌ای طراحی است. بیشتر هنرهای هواداری و کمیک‌های وب و طراحی‌های عمومی از هنرمندان مبتدی و طراحان مستقل که به‌صورت آنلاین منتشر می‌شوند، با استفاده از این ابزارها به جای برنامه‌های شرکت ادوبی و به‌ویژه Fresco ایجاد شده‌اند.

Procreate به‌ویژه به‌دلیل قیمت‌گذاری مناسب و تعهد آشکار آن به استفاده‌نکردن از ابزارهای هوش مصنوعی مولد، جامعه کاربری وفاداری را به خود جذب کرده است. این سیاست مدنظر هنرمندانی است که درباره نحوه آموزش فناوری هوش مصنوعی و تأثیرات آن بر فرصت‌های شغلی نگران هستند.

در‌حالی‌که اپلیکیشن Fresco هیچ‌کدام از ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد شرکت ادوبی را در خود جای نداده، مزایای دیگری درمقایسه‌با Procreate دارد؛ از‌جمله وجود نسخه دسکتاپ و پشتیبانی از ذخیره‌سازی ابری. این در حالی است که فایل‌های Procreate فقط روی دستگاه ذخیره می‌شوند. ارائه این امکانات به‌رایگان می‌تواند باعث جذب کاربران جدید به این پلتفرم شود؛ اگرچه مشکلاتی که شرکت ادوبی در تعامل با جامعه هنری و خلاق دارد، همچنان باقی است.

نوشته شرکت ادوبی اپلیکیشن Fresco را برای رقابت با Procreate رایگان کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow