انویدیا خط تولید جدید پردازنده‌های هوش مصنوعی Blackwell Ultra B300 را معرفی کرد

انویدیا مدل‌های Blackwell Ultra AI خود را به B300 تغییر نام داده است که از حافظه HBM3E دوازده‌لایه و فناوری بسته‌بندی CoWoS-L استفاده می‌کنند. به‌گزارش تک‌ناک، انویدیا سری جدید پردازنده‌های گرافیکی خود به نام Blackwell Ultra AI را با برند B300 معرفی کرد. این پردازنده‌ها که به‌طور ویژه برای محاسبات هوش مصنوعی طراحی شده‌اند، از […] نوشته انویدیا خط تولید جدید پردازنده‌های هوش مصنوعی Blackwell Ultra B300 را معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۲ آبان , ۱۴۰۳ - 23:00
 0  2
انویدیا خط تولید جدید پردازنده‌های هوش مصنوعی Blackwell Ultra B300 را معرفی کرد

انویدیا مدل‌های Blackwell Ultra AI خود را به B300 تغییر نام داده است که از حافظه HBM3E دوازده‌لایه و فناوری بسته‌بندی CoWoS-L استفاده می‌کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، انویدیا سری جدید پردازنده‌های گرافیکی خود به نام Blackwell Ultra AI را با برند B300 معرفی کرد. این پردازنده‌ها که به‌طور ویژه برای محاسبات هوش مصنوعی طراحی شده‌اند، از حافظه HBM3e با قابلیت‌های 12-Hi و فناوری پیشرفته CoWoS-L شرکت TSMC بهره می‌برند.

جزئیات فناوری جدید انویدیا

Wccftech می‌نویسد که نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی انویدیا با نام تجاری B300 عرضه خواهد شد و با ارتقای مشخصات حافظه HBM3e، عملکرد و قدرت پردازشی بیشتری به کاربران ارائه می‌دهد. براساس گزارش ترندفورس، سری اصلی Blackwell Ultra که قرار بود جانشین مستقیم محصولات پیشین این شرکت باشد، اکنون به نام سری B300 شناخته می‌شود.

در این نام‌گذاری جدید، شتاب‌دهنده‌های B200 Ultra AI و سرورهای GB200 Ultra AI به‌ترتیب به B300 و GB300 تغییر نام داده‌اند. تغییر مشابهی نیز برای محصولات سری A AI مانند B200A Ultra اعمال خواهد شد.

پردازنده‌های Blackwell Ultra AI را با نام B300

تغییرات استراتژیک و نام‌گذاری جدید

هرچند انگیزه دقیق انویدیا برای این تغییرات نام‌گذاری مشخص نیست، به‌نظر می‌رسد تیم سبز برای نمایش تغییرات معماری اساسی که در سری B300 ایجاد کرده، دست به این اقدام زده است. نکته جالب اینکه سری اولیه B200A که انویدیا برای آن برنامه‌ریزی کرده بود، به بازار عرضه نخواهد شد و به‌جای آن، این سری با عنوان Blackwell Ultra B300A تحت این خط تولید جدید تنظیم خواهد شد. این تغییرات با هدف جذب مشتریان تجاری است که به‌دنبال استفاده از قدرت محاسباتی هوش مصنوعی هستند؛ اما قصد ندارند برای ساخت آن هزینه‌های سنگینی متحمل شوند.

پیش‌بینی درآمد و تقاضای فراوان

در‌حال‌حاضر، انویدیا تمامی ظرفیت‌های موجود خط تولید بلک‌ول خود را برای ۱۲ ماه آینده تکمیل کرده و به‌دلیل تقاضای فراوان، نرخ پذیرش فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که این شرکت در سه‌ماهه آینده میلیاردها دلار و حتی در آغاز سال ۲۰۲۵ درآمد بیشتری کسب کند.

مشخصات فنی و تاریخ عرضه سری B300

خط تولید Blackwell Ultra B300 شامل پیکربندی‌های مختلفی نظیر HGX و MGX و NVL خواهد بود. این تراشه‌ها، از‌جمله مدل‌های NVL-36 و NVL-72، قدرت اصلی برای سرورها و مراکز داده محسوب می‌شوند. تراشه‌های این سری قابلیت استفاده از تا ۲۸۸ گیگابایت حافظه HBM3e را دارند ودر بسته‌های ۱۴۴ گیگابایتی نیز عرضه خواهند شد. در مقام مقایسه، پردازنده گرافیکی MI325X که به‌تازگی AMD عرضه کرده است، ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت دارد و مدل MI350X آینده که در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد، تا ۲۸۸ گیگابایت حافظه را پشتیبانی خواهد کرد.

محصولات Blackwell Ultra AI با نام B300

محصولات هوش مصنوعی سری Blackwell Ultra B300 انویدیا در بازه زمانی سه‌ماهه دوم تا چهارم سال ۲۰۲۵ در بازار عرضه می‌شوند. انویدیا قصد دارد با استفاده از حافظه 12-hi HBM3e و فناوری CoWoS-L، عملکرد این پردازنده‌ها را به شکل چشمگیری افزایش دهد. این تغییرات از پیشرفت‌های درخورتوجه در استراتژی انویدیا برای تأمین نیازهای مشتریان خود و گسترش بازار هوش مصنوعی در آینده حکایت می‌کند.

نوشته انویدیا خط تولید جدید پردازنده‌های هوش مصنوعی Blackwell Ultra B300 را معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow