شرکت اسپیس ایکس ادعای اداره هوانوردی فدرال آمریکا مبنی بر تخلف از مقررات را رد کرد

شرکت اسپیس ایکس، یکی از پیشگامان صنعت فضایی، در واکنش به ادعای اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) مبنی بر نقض مقررات در دو پرتاب اخیر، اقدام به طرح شکایت نموده است. به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، FAA در تاریخ ۱۷ سپتامبر اعلام کرد که به دلیل تخلفات صورت گرفته در پرتاب دو […] منبع خبر شرکت اسپیس ایکس ادعای اداره هوانوردی فدرال آمریکا مبنی بر تخلف از مقررات را رد کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۱ مهر , ۱۴۰۳ - 00:00
 0  3
شرکت اسپیس ایکس ادعای اداره هوانوردی فدرال آمریکا مبنی بر تخلف از مقررات را رد کرد

شرکت اسپیس ایکس، یکی از پیشگامان صنعت فضایی، در واکنش به ادعای اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) مبنی بر نقض مقررات در دو پرتاب اخیر، اقدام به طرح شکایت نموده است.

به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، FAA در تاریخ ۱۷ سپتامبر اعلام کرد که به دلیل تخلفات صورت گرفته در پرتاب دو ماهواره ارتباطی، قصد اعمال جریمه‌ای ۶۳۰ هزار دلاری بر شرکت اسپیس ایکس را دارد. ایلان ماسک، مدیرعامل و بنیانگذار این شرکت، نیز به سرعت به این ادعا واکنش نشان داد و در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که اسپیس ایکس به دلیل “تجاوز نظارتی” FAA را به چالش خواهد کشید. در نامه‌ای که اسپیس ایکس به کنگره ایالات متحده ارسال کرده است، این شرکت به طور مفصل دلایل رد ادعای FAA را تشریح نموده و این آژانس را به کندی عمل در بررسی درخواست‌های شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه فضایی متهم کرده است.

FAA مدعی است که اسپیس ایکس در پرتاب ماهواره PSN SATRIA، از یک اتاق کنترل جدید و بدون اخذ مجوزهای لازم استفاده کرده و همچنین نظرسنجی آمادگی پیش از پرتاب را انجام نداده است. همچنین، در پرتاب ماهواره EchoStar XXIV/Jupiter 3، این شرکت از یک تأسیسات سوخت‌رسانی جدید استفاده کرده که مجوز بهره‌برداری از آن صادر نشده بود.

با این حال، اسپیس ایکس معتقد است که این اقدامات در راستای استانداردهای ایمنی بوده و هیچ خطری برای عملیات پرتاب ایجاد نکرده است. این شرکت به عنوان مثال به مجوزی که FAA برای استفاده از تأسیسات سوخت‌رسانی جدید در پرتاب دیگری صادر کرده بود، اشاره کرده و پرسیده است که چرا برای پرتاب‌های مشابه، تصمیمات متفاوتی اتخاذ شده است. اسپیس ایکس در نامه خود به کنگره تأکید کرده است که به شدت ادعای FAA مبنی بر تخلف از مقررات را رد می‌کند و انتظار دارد که کنگره به این موضوع ورود کرده و اقدامات لازم را برای رفع موانع پیش روی رشد صنعت فضایی تجاری انجام دهد.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر شرکت اسپیس ایکس ادعای اداره هوانوردی فدرال آمریکا مبنی بر تخلف از مقررات را رد کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow