کمیسیون اروپا اپل را به عدم رعایت قوانین بازار دیجیتال متهم کرد

کمیسیون اروپا (EC) دو پرونده را برای کمک به اپل در رعایت تعهدات بین‌عملی خود تحت قانون بازارهای دیجیتال (DMA) آغاز کرده است. اصلی‌ترین الزام اپل، ارائه «بین‌عملی‌گری رایگان و مؤثر با توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارهای شخص ثالث با ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تحت کنترل iOS و iPadOS» است. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی […] منبع خبر کمیسیون اروپا اپل را به عدم رعایت قوانین بازار دیجیتال متهم کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۱ مهر , ۱۴۰۳ - 00:00
 0  4
کمیسیون اروپا اپل را به عدم رعایت قوانین بازار دیجیتال متهم کرد

کمیسیون اروپا (EC) دو پرونده را برای کمک به اپل در رعایت تعهدات بین‌عملی خود تحت قانون بازارهای دیجیتال (DMA) آغاز کرده است. اصلی‌ترین الزام اپل، ارائه «بین‌عملی‌گری رایگان و مؤثر با توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارهای شخص ثالث با ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تحت کنترل iOS و iPadOS» است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، اپل باید قابلیت‌های بین‌عملی‌گری رایگان و مؤثری را برای توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارهای شخص ثالث با ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تحت کنترل سیستم‌عامل‌های iOS و iPadOS اپل، که تحت DMA مشخص شده‌اند، ارائه دهد. به زبان ساده، این بدان معنی است که اتحادیه اروپا می‌خواهد اپل مزایای اکوسیستم خود را برای دستگاه‌های شخص ثالث مانند هدفون‌های بی‌سیم، ساعت‌های هوشمند و هدست‌های VR باز کند. این شامل جفت‌سازی دستگاه، اعلان‌ها و اتصال مطابق با مشخصات EC است.

الزام دوم برای اپل، پذیرش درخواست‌های بین‌عملی‌گری iOS/iPadOS از توسعه‌دهندگان شخص ثالث است. EC می‌خواهد اپل درخواست‌ها را «به طور شفاف، به موقع و عادلانه» و بدون هزینه اضافی پردازش کند. اپل بیانیه‌ای رسمی صادر کرد که در آن آغاز ارائه بین‌عملی‌گری برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث iOS و iPadOS را تأیید کرد. قرار است مراحل جدید EC سال آینده به پایان برسد. عدم رعایت مراحل جدید منجر به جریمه‌ای خواهد شد که می‌تواند تا ۱۰ درصد از گردش مالی سالانه جهانی اپل افزایش یابد.

منبع خبر کمیسیون اروپا اپل را به عدم رعایت قوانین بازار دیجیتال متهم کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow