شرکتی فرانسوی با استفاده از ماهواره‌ می‌خواهد اینترنت پرسرعت 5G را به تمام دنیا ببرد

شرکت Constellation Technologies & Operations با همکاری شرکت‌های مخابراتی، می‌خواهد اینترنت پرسرعت 5G را از طریق ماهواره‌های موجود در فضا به کاربران سراسر جهان ارائه دهد. به‌گزارش تک‌ناک، یکی از شرکت‌های فرانسوی به نام Constellation Technologies & Operations در حال کار با اپراتورهای مخابراتی است تا اینترنت 5G را ازطریق ماهواره‌ها ارائه دهد. این شرکت […] نوشته شرکتی فرانسوی با استفاده از ماهواره‌ می‌خواهد اینترنت پرسرعت 5G را به تمام دنیا ببرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۳ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
شرکتی فرانسوی با استفاده از ماهواره‌ می‌خواهد اینترنت پرسرعت 5G را به تمام دنیا ببرد

شرکت Constellation Technologies & Operations با همکاری شرکت‌های مخابراتی، می‌خواهد اینترنت پرسرعت 5G را از طریق ماهواره‌های موجود در فضا به کاربران سراسر جهان ارائه دهد.

به‌گزارش تک‌ناک، یکی از شرکت‌های فرانسوی به نام Constellation Technologies & Operations در حال کار با اپراتورهای مخابراتی است تا اینترنت 5G را ازطریق ماهواره‌ها ارائه دهد. این شرکت قصد دارد از فناوری‌های 5G زمینی برای اتصال فضایی استفاده کند و اینترنت پرسرعت را از مدار نزدیک به زمین به کاربران ارائه دهد. Constellation با استفاده از باندهای فرکانسی 5G و همکاری با اپراتورهای مخابراتی، به‌دنبال رقابت با شرکت‌هایی مثل Starlink و Amazon Kuiper است. این شرکت برای تسریع برنامه‌های خود ۹/۳ میلیون یورو سرمایه جذب کرده است.

تک‌کرانچ می‌نویسد که این شرکت قصد دارد مجموعه‌ای از ماهواره‌ها را در مدار بسیار پایین زمین قرار دهد و مستقیماً با اپراتورهای مخابراتی همکاری کند تا از طریق ترمینال‌های کاربری کوچک و ثابت، اینترنت پرسرعت به کاربران ارائه کند. این ترمینال‌ها با استفاده از طیف 5G زمینی که به‌درستی مدیریت می‌شوند، می‌توانند سیگنال‌های موبایل را به مدار زمین ارسال و از آن دریافت کنند.

به‌گفته چارلز دلفیو، بنیان‌گذار و مدیرعامل Constellation، این شرکت ظرفیت و تجهیزات لازم را فراهم خواهد کرد؛ اما مشتریان هزینه سرویس اینترنت را به اپراتورهای مخابراتی پرداخت می‌کنند و درآمد حاصل از این اشتراک میان طرفین تقسیم خواهد شد.

تغییرات اساسی در صنعت مخابرات و نقطه عطف فضای ارتباطات

دلفیو در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها اذعان کرد که صنعت فضایی در نقطه‌ای تاریخی قرار دارد. او گفت:

برای اولین‌بار در تاریخ مخابرات و فضا، شاهد همگرایی عملکرد و قیمت بین ارتباطات فضایی و زمینی هستیم.

این تحولی است که راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای ارائه اینترنت جهانی به‌ارمغان می‌آورد و دسترسی به اینترنت پرسرعت را به واقعیت دست‌یافتنی تبدیل می‌کند. دلفیو که خودش مهندس است و بخش اعظم دوران حرفه‌ای خود را در بانک جهانی سپری کرده، با مشکلات دسترسی به اینترنت در مناطق دورافتاده و کشورهای در‌حال‌توسعه آشناست.

او در دوران حضورش به‌عنوان مدیر پروژه‌های بزرگ زیرساختی، از نزدیک مشاهده کرد که دسترسی به اینترنت همچنان برای میلیون‌ها نفر دشوار است. با حمایت اولین سرمایه‌گذار خود، در سال ۲۰۲۲ از بانک جهانی استعفا داد و شرکت Constellation را تأسیس کرد تا با استفاده از فناوری‌های فضایی، این مشکلات را برطرف کند.

شرکت Constellation Technologies & Operations

فضای رقابتی و همکاری با اپراتورهای مخابراتی

دلفیو تأکید کرد که موفق‌ترین نمونه ارائه اینترنت فضایی تاکنون استارلینک بوده است. با‌این‌حال، او معتقد است که Constellation می‌تواند با همکاری اپراتورهای مخابراتی به‌جای رقابت با آن‌ها، طرح تجاری موفق‌تری داشته باشد. هدف نهایی Constellation ارائه اینترنت جهانی است که فارغ از موقعیت مکانی یا زیرساخت‌های موجود، تمام کاربران به آن دسترسی داشته باشد.

او همچنین اشاره کرد که اپراتورهای مخابراتی سنتی، در حال مشاهده ظهور بازیگران جدیدی همچون اسپیس‌ایکس و Kuiper آمازون هستند که وارد حوزه ارتباطات ماهواره‌ای شده‌اند. این شرکت‌های قدرتمند در حال ایجاد تهدیدی جدی برای اپراتورهای مخابراتی ملی و منطقه‌ای هستند. در این شرایط، Constellation قصد دارد راه‌حل‌های دوستانه‌ای برای اپراتورها ارائه دهد تا آن‌ها بتوانند در‌برابر این تازه‌واردها رقابت کنند.

استفاده از اینترنت پرسرعت 5G برای کاهش هزینه‌ها و بهبود عملکرد

برنامه Constellation بر‌اساس نوآوری‌های فناورانه‌ای است که به شرکت اجازه می‌دهد تا از طیف 5G زمینی برای خدمات فضایی خود استفاده کند. این امر به شرکت امکان می‌دهد تا از قطعات ارزان‌قیمت و انبوه تولید‌شده برای شبکه‌های زمینی استفاده کند و هزینه‌ها را کاهش درخورتوجهی دهد. دلفیو همچنین توضیح داد که فناوری مذکور به اپراتورهای مخابراتی کمک می‌کند تا از تمام ظرفیت شبکه‌های 5G خود استفاده و در‌عین‌حال به‌طور معناداری با شرکت‌های جدیدی رقابت کنند که وارد حوزه اینترنت فضایی شده‌اند.

برنامه‌های آینده و تأمین سرمایه

شرکت Constellation در‌حال‌حاضر ۹/۳ میلیون یورو (۱۰/۲ میلیون دلار) سرمایه جمع‌آوری کرده است تا برنامه‌های خود را تسریع ببخشد. این سرمایه‌ به‌واسطه Expansion Fund و Bpifrance به‌همراه یکی از سرمایه‌گذاران قبلی تأمین شده است. بر‌اساس برآوردهای Constellation، برای پوشش جهانی نیاز به مجموعه‌ای از ۱۵۰۰ ماهواره است که بتوانند سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت‌بر‌ثانیه و آپلود ۵۰ مگابیت‌بر‌ثانیه را با تأخیر کمتر از ۳۰ میلی‌ثانیه ارائه دهند.

اولین گام Constellation ارسال محموله‌ای آزمایشی به مدار تا ژوئن ۲۰۲۵ است تا خدمات خود را به‌طور کامل آزمایش کند. سپس، تا پایان سال ۲۰۲۶ دو ماهواره نمونه‌سازی‌شده را پرتاب خواهد کرد و در سال ۲۰۲۷، ماهواره‌های تولیدی را به مدار ارسال می‌کند. این شرکت امیدوار است که با اجرای این برنامه، بتواند ارتباطات فضایی را به واقعیت نزدیک‌تر کند و در‌عین‌حال به اپراتورهای مخابراتی فرصت‌های جدیدی برای رقابت با غول‌های فضایی جدید ارائه دهد.

نوشته شرکتی فرانسوی با استفاده از ماهواره‌ می‌خواهد اینترنت پرسرعت 5G را به تمام دنیا ببرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow