شناسایی ۳ مورد ویروس آبله میمونی در پاکستان

اداره بهداشت شمال استان خیبر پختونخوا تأیید کرده است که سه بیمار مبتلا به ویروس آبله میمونی در پاکستان هنگام ورود از امارات متحده عربی شناسایی شده‌اند. به گزارش تک‌ناک، هنوز مشخص نیست که کدام سویه از این ویروس در بیماران شناسایی شده است، اما هر سه بیمار در قرنطینه به سر می‌برند. این بیماری... نوشته شناسایی ۳ مورد ویروس آبله میمونی در پاکستان اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۹ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
شناسایی ۳ مورد ویروس آبله میمونی در پاکستان

اداره بهداشت شمال استان خیبر پختونخوا تأیید کرده است که سه بیمار مبتلا به ویروس آبله میمونی در پاکستان هنگام ورود از امارات متحده عربی شناسایی شده‌اند.

به گزارش تک‌ناک، هنوز مشخص نیست که کدام سویه از این ویروس در بیماران شناسایی شده است، اما هر سه بیمار در قرنطینه به سر می‌برند.

این بیماری که در گذشته به عنوان یک بیماری نادر شناخته می‌شد، در حال گسترش در مناطق مختلف جهان است و مقامات بهداشتی روی کنترل و پیشگیری از شیوع آن تمرکز کرده‌اند.

علائم دیده شده در بیماران مبتلا به آبله میمونی

یکی از بیماران مردی 34 ساله ساکن مردان است، که 3 آگوست (13 مرداد) وارد پاکستان شد و اندکی پس از رسیدن به پیشاور علائم را نشان داد و برای آزمایش به بیمارستان مراجعه کرد.

آبله میمونی بیشتر با علائمی شبیه آنفولانزا از جمله تب، سردرد، دردهای عضلانی و کمردرد شروع می‌شود. به دنبال این علائم تورم غدد لنفاوی، که از ویژگی‌های بارز این بیماری است و خستگی عمومی بروز می‌کنند. پس از چند روز، بثورات پوستی ایجاد می‌شود که از صورت شروع شده و به سایر نقاط بدن گسترش می‌یابد. بثورات از نقاط صاف به برجستگی‌های برآمده و سپس به جوش‌های پر از مایع تبدیل که در نهایت پوسته پوسته می‌شوند و می‌ریزند.

پیشرفت این بیماری اغلب شبیه آبله است، اما با شدت کمتر خود را نشان می‌دهد. موارد شدید می‌تواند باعث عوارضی از جمله عفونت‌های باکتریایی ثانویه و به ندرت مرگ شود.

از آوریل 2023 در پاکستان، 11 مورد ابتلا به ویروس آبله میمونی گزارش شده، که یک مورد آنها به مرگ ختم شده است.

3 مبتلا به ویروس آبله میمونی در پاکستان شناسایی شدند

آبله میمونی یک تهدید جهانی است

پس از شناسایی سویه جدیدی از ویروس آبله میمونی، سازمان جهانی بهداشت شیوع اخیر این بیماری را به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی اعلام کرده است.

انتقال ویروس آبله میمونی می‌تواند در انسان از طریق تماس نزدیک با افراد آلوده، قطرات تنفسی آنها یا مواد آلوده رخ دهد.

افزایش اخیر موارد در خارج از مناطق تحت تأثیر بومی، به ویژه در مرکز و غرب آفریقا، زنگ خطر را به صدا درآورده، که این گسترش با سفرهای بین‌المللی و افزایش ارتباطات جهانی تسهیل شده است.

در حالی که میزان مرگ و میر کلی در مقایسه با آبله کمتر است، اما در موارد خاص، به ویژه در میان افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا زنان باردار، می‌تواند قابل توجه باشد. علائم این بیماری امکان دارد که شدید و ناتوان‌کننده باشد و سلامت عمومی را به چالش بکشد.

آبله میمونی یک بیماری ویروسی است که توسط ویروسی به همین نام ایجاد می‌شود و متعلق به گروه ویروس‌های Orthopoxvirus از خانواده Poxviridae  است. این ویروس اولین بار در سال 1958 در میمون‌هایی که برای تحقیقات مورد استفاده قرار می‌گرفتند، شناسایی و اولین مورد انسانی در جمهوری دموکراتیک کنگو در سال 1970 گزارش شد.

این بیماری بیشتر بر جوندگان و گاهی اوقات میمون‌ها تأثیر می‌گذارد و انسان‌ها از طریق تماس مستقیم با حیوانات آلوده یا مایعات بدن آنها به ویروس مبتلا می‌شوند.

این بیماری با علائمی شبیه به آبله خود را نشان می‌دهد، اگرچه اغلب خفیف‌تر است.

علائم آبله میمونی، شامل تب، سردرد، دردهای عضلانی، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز، خستگی و بثورات پوستی می‌باشد. موارد شدید این بیماری می‌تواند باعث عوارضی مانند: عفونت‌های باکتریایی ثانویه، مشکلات تنفسی و گاهی اوقات مرگ شود.

 

نوشته شناسایی ۳ مورد ویروس آبله میمونی در پاکستان اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow