شیائومی ۱۵ احتمالاً با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ معرفی خواهد شد

طبق تازه‌ترین شایعات، شیائومی ۱۵ به‌احتمال فراوان با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام و سیستم دوربین ارتقایافته روانه بازار خواهد شد. به‌گزارش تک‌ناک، فصل چهارم سال همواره میدان رقابت شدیدی برای پرچم‌داران چینی بوده است و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. شرکت‌های بزرگ مانند ویوو و اوپو هر‌کدام با عرضه سری پرچم‌داران […] نوشته شیائومی ۱۵ احتمالاً با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ معرفی خواهد شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۷ مهر , ۱۴۰۳ - 02:00
 0  3
شیائومی ۱۵ احتمالاً با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ معرفی خواهد شد

طبق تازه‌ترین شایعات، شیائومی ۱۵ به‌احتمال فراوان با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام و سیستم دوربین ارتقایافته روانه بازار خواهد شد.

به‌گزارش تک‌ناک، فصل چهارم سال همواره میدان رقابت شدیدی برای پرچم‌داران چینی بوده است و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. شرکت‌های بزرگ مانند ویوو و اوپو هر‌کدام با عرضه سری پرچم‌داران جدید خود به این رقابت پیوسته‌اند. گوشی‌های پرچم‌دار ویوو X200 چند روز پیش رونمایی شدند و اوپو نیز قرار است هفته آینده از سری Find X8 پرده‌برداری کند. دراین‌میان، یکی از پرچم‌داران مورد‌انتظار سری شیائومی ۱۵ است که به‌زودی وارد بازار خواهد شد.

بر‌اساس اطلاعات منتشرشده، سری شیائومی ۱۵ پس از رونمایی چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام در تاریخ ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر)، معرفی خواهد شد. با‌این‌حال، با وجود نزدیک‌شدن به تاریخ عرضه، اطلاعات چندانی درباره پرچم‌داران این سری در دست نیست و به‌ویژه مدل استاندارد هنوز به‌طور کامل معرفی نشده است. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران منتظر بودند تا جزئیات بیشتری از شیائومی ۱۵ در‌دسترس قرار گیرد.

مشخصات شیائومی ۱۵ براساس شایعات

یکی از افشاگران مطرح، یوگوش برار (Yogesh Brar)، برخی از مشخصات مهم شیائومی ۱۵ را منتشر کرده است. به‌گفته وی، این گوشی هوشمند به نمایشگر ۶/۳۶ اینچی امولد با رزولوشن 1.5K و طراحی تخت مجهز است که مشابه مشخصات شیائومی ۱۴ به‌نظر می‌رسد.

هرچند یوگوش برار اطلاعاتی درباره میزان روشنایی این نمایشگر ارائه نکرده، پیش‌تر شایعاتی مبنی‌بر استفاده از پنل نمایشگر TCL Huaxing C9 در سری شیائومی ۱۵ مطرح شده است. این پنل می‌تواند به روشنایی و دقت رنگ‌ بیشتری دست یابد. بنابراین، انتظار می‌رود که نمایشگر شیائومی ۱۵ روشنایی بیشتری از نسل قبلی داشته باشد.

در مقام مقایسه، نمایشگر شیائومی ۱۴ توانایی حداکثر ۱۰۰۰ نیت روشنایی در زیر نور مستقیم خورشید و ۳۰۰۰ نیت روشنایی در پخش محتوای HDR تولید می‌کرد. بنابراین، بهبود در روشنایی می‌تواند مزیتی مهم برای نسل جدید شیائومی ۱۵ باشد.

شیائومی ۱۵ به تراشه پیشرفته اسنپدراگون ۸ نسل ۴ مجهز خواهد شد که عملکرد پردازشی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

عملکرد و باتری

گیموچاینا می‌نویسد که قلب تپنده‌ی شیائومی ۱۵ چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهد بود که احتمالاً با نام اسنپدراگون الیت ۸ نیز شناخته می‌شود. این چیپست عملکردی بسیار سریع‌تر و بهینه‌تر از نسل قبل خواهد داشت. همچنین، گوشی آینده شیائومی به باتری ۵,۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد شد که حجیم‌تر از باتری ۴,۶۱۰ میلی‌آمپرساعتی مدل قبلی است.

برخی از رقبای آن مانند اوپو Find X8 و ویوو X200 Pro Mini ممکن است باتری‌های بزرگ‌تری داشته باشند. بااین‌حال، افزایش ظرفیت باتری در شیائومی ۱۵ درمقایسه‌با مدل‌های قبلی، ارتقایی بزرگ محسوب می‌شود. همچنین، انتظار می‌رود این دستگاه از فناوری شارژ سیمی ۹۰ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی کند.

دوربین‌ها

یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی Xiaomi 15، دوربین‌های آن است. براساس برخی گزارش‌ها، این گوشی به دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود که شامل سنسور اصلی OV50H و لنز تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی ۳/۲ برابری می‌شود. این در حالی است که نسل قبلی شیائومی از سنسور Light Fusion 900 بهره می‌برد.

سنسور OV50H عملکرد خیره‌کننده‌ای در شرایط نوری ضعیف و فوکوس خودکار دارد. این سنسور با فناوری Dual Conversion Gain به پیکسل‌هایی با اندازه ۱/۲ میکرون در فرمت اپتیکال ۱/۱.۳ اینچ مجهز است که می‌تواند تصاویری با دقت بسیار زیاد و کیفیت بهتر در نور کم ثبت کند.

رابط کاربری جدید

یکی دیگر از نکات جالب‌ درباره سری Xiaomi 15، استفاده از رابط کاربری HyperOS 2.0 است. این سیستم‌عامل بر‌اساس اندروید ۱۵ طراحی شده و قرار است تجربه کاربری جدید و پیشرفته‌تری به کاربران ارائه دهد. انتظار می‌رود این سیستم‌عامل ویژگی‌ها و قابلیت‌های تازه‌ای به‌همراه داشته باشد که در‌کنار سخت‌افزار قدرتمند شیائومی ۱۵، تجربه‌ای جامع و متمایز از کار با این دستگاه فراهم کند.

نوشته شیائومی ۱۵ احتمالاً با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ معرفی خواهد شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow