صدور اخطاریه قانونی علیه پلتفرم اوپن‌سی از سوی کمیسیون بورس آمریکا

پلتفرم اوپن‌سی که نوعی بازارگاه برای دادوستد توکن‌های غیرمثلی (NFT) است، با اخطاریه کمیسیون بورس آمریکا مواجه شده است. به‌گزارش تک‌ناک، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا موسوم به SEC دست به صدور اخطاریه‌ای قانونی علیه بازارگاه اوپن‌سی (OpenSea) زده است. آن‌طور که پیداست، احتمال می‌رود توکن‌های NFT دادوستدشده در این پلتفرم به‌عنوان اوراق بهادار... نوشته صدور اخطاریه قانونی علیه پلتفرم اوپن‌سی از سوی کمیسیون بورس آمریکا اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 14:59
 0  1
صدور اخطاریه قانونی علیه پلتفرم اوپن‌سی از سوی کمیسیون بورس آمریکا

پلتفرم اوپن‌سی که نوعی بازارگاه برای دادوستد توکن‌های غیرمثلی (NFT) است، با اخطاریه کمیسیون بورس آمریکا مواجه شده است.

به‌گزارش تک‌ناک، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا موسوم به SEC دست به صدور اخطاریه‌ای قانونی علیه بازارگاه اوپن‌سی (OpenSea) زده است. آن‌طور که پیداست، احتمال می‌رود توکن‌های NFT دادوستدشده در این پلتفرم به‌عنوان اوراق بهادار ثببت‌نشده طبقه‌بندی شوند.

به نقل از کریپتودنس، دوین فینزر، مدیرعامل اوپن‌سی با ابزار شگفتی نسبت به دریافت اخطاریه SEC از اقدامات فراقانونی این کمیسیون علیه هنرمندان و خالقان آثار هنری انتقاد کرده و گفته است که بدون شک مقابل هرگونه اقدام زیاده‌خواهانه نهادهای قانونی می‌ایستد.

فینزر می‌گوید که SEC پیش‌تر نیز دست به اقدامات مشابهی علیه شرکت‌های رمزارزی زده و اتهامات ناروایی را به مجموعه‌هایی همچون یونی‌سواپ، کوین‌بیس و کراکن منسوب کرده است. وی با اظهار شگفتی از طبقه‌بندی NFT به‌عنوان اوراق بهادار ثبت‌نشده اضافه کرده است که این اقدام هیچ‌گاه مسبوق به سابقه نبوده است.

صدور اخطاریه علیه اوپن‌سی

مدیرعامل اوپن‌سی مدعی است که طبقه‌بندی توکن‌های غیرمثلی به‌عنوان اوراق بهادار می‌تواند پایان‌بخش نوآوری در حوزه‌های مختلف باشد و هنرمندان را از پا گذاشتن در عرصه رمزارزها و بلاک چین مأیوس کند.

فینزر می‌گوید که NFTها محصولات خلاقانه‌ای شامل آثار هنری، کلکسیون‌ها و دارایی‌های دیجیتالی هستند که هیچ‌جوره ذیل تعاریف اوراق بهادار نمی‌گنجند.

گفتنی است که اوپن‌سی متعهد شده با هدف کمک به خالقان آثار هنری، صندوقی را برای تأمین هزینه‌های دادرسی راه‌اندازی کند تا SEC و دیگر نهادهای نظارتی در کارزارهای حقوقی خود علیه هنرمندان ناکام بمانند.

مدیرعامل اوپن‌سی در خاتمه اظهارات خود گفته است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا باید در مواضع خود در قبال پدیده NFT تجدیدنظر کند و مانع از شکوفایی نوآوری در این حوزه نوپا نشود.

نوشته صدور اخطاریه قانونی علیه پلتفرم اوپن‌سی از سوی کمیسیون بورس آمریکا اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow