صرافی‌های متمرکز در کانون حملات هکرها و باج‌افزارها

صرافی‌های متمرکز بیش از همیشه درمعرض حملات سایبری قرار گرفته‌اند و مجموع وجوه به‌سرقت‌رفته از این پلتفرم‌های متمرکز ازطریق باج‌افزارها روز‌به‌روز در حال افزایش است. به‌گزارش تک‌ناک، به‌رغم کاهش تعداد تراکنش‌های غیرقانونی از سال گذشته تا‌به‌امروز، ارزش مبالغ دزدیده‌شده ازطریق حملات هکری و باج‌افزاری رو به افزایش رفته است. به‌نقل از کریپتوپوتیتو، ارزش کل وجوه... نوشته صرافی‌های متمرکز در کانون حملات هکرها و باج‌افزارها اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  4
صرافی‌های متمرکز در کانون حملات هکرها و باج‌افزارها

صرافی‌های متمرکز بیش از همیشه درمعرض حملات سایبری قرار گرفته‌اند و مجموع وجوه به‌سرقت‌رفته از این پلتفرم‌های متمرکز ازطریق باج‌افزارها روز‌به‌روز در حال افزایش است.

به‌گزارش تک‌ناک، به‌رغم کاهش تعداد تراکنش‌های غیرقانونی از سال گذشته تا‌به‌امروز، ارزش مبالغ دزدیده‌شده ازطریق حملات هکری و باج‌افزاری رو به افزایش رفته است.

به‌نقل از کریپتوپوتیتو، ارزش کل وجوه به‌سرقت‌رفته از صرافی‌های متمرکز از ۸۵۷ میلیون دلار در سال گذشته به ۱/۵۸ میلیارد دلار رسیده است. حملات باج‌افزاری نیز با افزایش چشمگیری مواجه شده است؛ به‌طوری که تنها در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی، بیش از ۴۵۹ میلیون دلار از دارایی‌های کاربران از دست رفته است.

داده‌های برگرفته از پایگاه‌های معتبری همچون چین‌آنالیسیس نشان می‌دهد که تا پایان ماه جولای، ارزش کل دارایی‌های به‌سرقت‌رفته افزایشی ۸۴/۴ درصدی درمقایسه‌با مدت مشابه در سال گذشته تجربه کرده است.

آمار حمله به صرافی‌های متمرکز

تعداد رخدادهای مرتبط با حملات سایبری نیز در بازه‌ی زمانی مشابه افزایش یافته است. داده‌ها نشان می‌دهد که شمار حملات سایبری درمقایسه‌با سال گذشته بیش از ۲/۷ درصد افزایش یافته است.

میانگین ارزش دارایی‌هایی که با حمله مواجه شده‌اند، نیز روندی افزایشی را طی کرده است. این شاخص در سال گذشته برابر با ۵/۹ میلیون دلار بوده که در سال جاری به رقم ۱۰/۶ میلیون دلار رسیده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که هکرها و مجرم‌های سایبری پس از سال‌ها تمرکز و هدف قراردادن پلتفرم‌های غیرمتمرکز، اکنون برای به‌دام‌انداختن قربانیان خود به صرافی‌های متمرکز بازگشته‌اند.

نوشته صرافی‌های متمرکز در کانون حملات هکرها و باج‌افزارها اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow