طراحی‌های الهام‌گرفته از اپل، سامسونگ را به دردسر انداخت

براساس گزارش‌های تازه، سامسونگ به‌دلیل کپی‌برداری از طراحی اپل در محصولات جدیدش با انتقادهای شدیدی روبه‌رو شده است. به‌گزارش تک‌ناک، بخش موبایل سامسونگ (MX) به‌دلیل تقلید از زبان طراحی اپل در سری جدید هدفون گلکسی بادز ۳ و ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا با انتقادهای جدی مواجه شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که... نوشته طراحی‌های الهام‌گرفته از اپل، سامسونگ را به دردسر انداخت اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۳ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  3
طراحی‌های الهام‌گرفته از اپل، سامسونگ را به دردسر انداخت

براساس گزارش‌های تازه، سامسونگ به‌دلیل کپی‌برداری از طراحی اپل در محصولات جدیدش با انتقادهای شدیدی روبه‌رو شده است.

به‌گزارش تک‌ناک، بخش موبایل سامسونگ (MX) به‌دلیل تقلید از زبان طراحی اپل در سری جدید هدفون گلکسی بادز ۳ و ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا با انتقادهای جدی مواجه شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که علاوه‌بر واکنش منفی طرفداران، سامسونگ MX خشم جی یی لی، رئیس سامسونگ الکترونیکس را برانگیخته است.

طبق گزارش اخیر رسانه‌ی کره‌ای AjuNews، لی اخیراً به سامسونگ MX دستور داده است تا برنامه‌های خود را بازبینی کند. افزون‌براین، او اقدامات سخت‌گیرانه‌ای علیه برخی از مدیران ازجمله TM Roh انجام داده است.

افراد داخلی آگاه از تحولات گفته‌اند که رئیس سامسونگ الکترونیکس پس از جنجال سرقت طراحی اپل و مشکلات کیفیت مربوط به سری گلکسی بادز ۳ و گلکسی واچ ۷ که ماه گذشته رونمایی شد، وارد عمل شده است. جوّ داخلی درحال‌حاضر بسیار منفی است.

شایان ذکر است که کل این جنجال ناشی از انتخاب‌های طراحی سامسونگ برای گلکسی بادز ۳ و گلکسی بادز ۳ پرو و گلکسی واچ اولترا است. این دستگاه‌ها شباهت بسیار زیادی به ایرپادز و ایرپادز پرو و اپل واچ اولترا دارند.

طراحی‌های الهام‌گرفته از اپل، سامسونگ را به دردسر انداخت

سامسونگ با هدفون‌های جدید خود از طراحی لوبیایی‌شکل نمادین خود دور شده و طراحی ساقه‌شکل ایرپادز را انتخاب کرده است. کیس شارژ این محصولات نیز تقریباً یکسان و سامسونگ حتی حرکات فشار و کشیدن مشابه ایرپادز را پیاده‌سازی کرده است.

طراحی‌های الهام‌گرفته از اپل، سامسونگ را به دردسر انداخت

درمقابل، طراحی جعبه‌ای و حجیم گلکسی واچ اولترا با استفاده از رنگ نارنجی، شباهت زیادی به اپل واچ اولترا ایجاد کرده است. دکمه‌ی سریع نارنجی در‌کنار دستگاه و گزینه‌های بند نیز مشابه ساعت هوشمند پرچم‌دار اپل هستند.

اندروید اتوریتی می‌نویسد که افزون‌بر طراحی‌های کپی‌شده، سامسونگ با مشکلات کنترل کیفیت گلکسی بادز ۳ پرو نیز مواجه شد؛ به‌گونه‌ای که غول فناوری کره‌ای مجبور شد تا فروش گلکسی بادز ۳ پرو را متوقف کند.

خریداران اولیه‌ی این هدفون‌ها مشکلات متعددی از‌جمله شکنندگی و پارگی نوک هدفون‌ها را گزارش کردند. به‌نظر می‌رسد که این موضوع یکی دیگر از دلایل نگرانی رئیس گروه بوده است. این تحولات می‌تواند سامسونگ MX را مجبور کند تا انتخاب‌های اخیرش را بازبینی و در محصولات آینده بهتر عمل کند.

نوشته طراحی‌های الهام‌گرفته از اپل، سامسونگ را به دردسر انداخت اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow