عملکرد باتری در نسخه جدید ویندوز ۱۱ بهبود می‌یابد

شرکت مایکروسافت در نظر دارد با بهینه‌تر کردن سیستم‌عامل ویندوز 11 عمر باتری را افزایش دهد تا با یک بار شارژ شدن، مدت زمان بیشتری بتوان از دستگاه استفاده کرد. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، اگرچه لپ‌تاپ‌های جدید با تراشه اسنپدراگون ایکس عمر باتری بسیار خوبی دارند، اما بهینه‌سازی سیستم‌عامل برای مصرف کمتر انرژی نیز... نوشته عملکرد باتری در نسخه جدید ویندوز ۱۱ بهبود می‌یابد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
عملکرد باتری در نسخه جدید ویندوز ۱۱ بهبود می‌یابد

شرکت مایکروسافت در نظر دارد با بهینه‌تر کردن سیستم‌عامل ویندوز 11 عمر باتری را افزایش دهد تا با یک بار شارژ شدن، مدت زمان بیشتری بتوان از دستگاه استفاده کرد.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، اگرچه لپ‌تاپ‌های جدید با تراشه اسنپدراگون ایکس عمر باتری بسیار خوبی دارند، اما بهینه‌سازی سیستم‌عامل برای مصرف کمتر انرژی نیز به اندازه تراشه مهم می‌باشد. با جدیدترین نسخه پیش‌نمایش ویندوز 11، مایکروسافت گام‌های بزرگی در این راستا برداشته است.

در اوایل این هفته، شرکت مایکروسافت نسخه ۲۷۶۸۶ سیستم‌عامل ویندوز 11 را در کانال Canary منتشر کرد. این نسخه شامل ویژگی‌ها و بهبودهای جدیدی است که یکی از آنها، بهینه‌سازی‌های داخلی برای افزایش عمر باتری در دستگاه‌هایی با این نسخه می‌باشد.

شرکت مایکروسافت در این باره اعلام کرد: «ما تغییراتی ایجاد کرده‌ایم تا عمر باتری در دستگاه‌هایی با نسخه ۲۷۶۸۶ و بالاتر ویندوز 11 بهبود یابد. اگر عمر باتری دستگاه شما کمتر از انتظار است، لطفا از طریق مرکز بازخورد به ما اطلاع دهید. هنگام ارسال بازخورد، دکمه شروع ضبط را بزنید تا اطلاعات بیشتری برای ما ارسال شود.»

علاوه بر این، تغییر دیگری نیز در این نسخه ایجاد شده است. شما می‌توانید حالت‌های مختلف برق را برای زمانی که دستگاه به برق اتصال دارد و وقتی با باتری کار می‌کند، به صورت جداگانه تنظیم کنید. به عنوان مثال، می‌توانید دستگاه خود را در حالت «بهترین عملکرد» هنگام اتصال به برق و در حالت «بهترین بهره‌وری انرژی» هنگام استفاده از باتری تنظیم نمایید.

شرکت مایکروسافت بیان کرد: «با ورود به قسمت تنظیمات > سیستم > برق و باتری این امکان فراهم شده است تا حالت برق دستگاه را به صورت جداگانه برای حالت‌های مختلف (چه اتصال به برق مستقیم یا استفاده از باتری) تنظیم کنید. همچنین، تغییراتی در رابط کاربری این بخش ایجاد شده است.»

افزایش عملکرد باتری در نسخه جدید ویندوز 11

البته تغییرات دیگری نیز در این نسخه جدید ویندوز 11 اجرایی شده که شامل پشتیبانی از HDR، فرمت FAT32، Windows Sandbox و یک سری بهبودهای دیگر است.

 

نوشته عملکرد باتری در نسخه جدید ویندوز ۱۱ بهبود می‌یابد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow