فروش PS5 از ۶۱ میلیون نسخه فراتر رفت

کنسول PS5 از زمان عرضه‌ خود در سال 2020 موفق به فروش چشمگیری شده و تا کنون 61.7 میلیون واحد در سراسر جهان فروخته است. هر چند فروش این کنسول در ماه‌های اخیر با کاهش روبه‌رو شد. به نقل از یوروگیمر، در سه ماهه اول سال مالی جاری، یعنی تا پایان ژوئن 2024، 2.4 میلیون... نوشته فروش PS5 از ۶۱ میلیون نسخه فراتر رفت اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  0
فروش PS5 از ۶۱ میلیون نسخه فراتر رفت

کنسول PS5 از زمان عرضه‌ خود در سال 2020 موفق به فروش چشمگیری شده و تا کنون 61.7 میلیون واحد در سراسر جهان فروخته است. هر چند فروش این کنسول در ماه‌های اخیر با کاهش روبه‌رو شد.

به نقل از یوروگیمر، در سه ماهه اول سال مالی جاری، یعنی تا پایان ژوئن 2024، 2.4 میلیون واحد PS5 فروخته شده که این میزان نسبت به 3.3 میلیون واحد فروش در مدت مشابه سال گذشته، کاهش یافته است. این کاهش فروش بیشتر به دلیل کاهش تقاضا و اشباع بازار پس از چند سال از عرضه کنسول می‌باشد.

یکی از دلایل این کاهش فروش، افزایش قیمت کنسول پلی‌استیشن 5 می‌باشد، که در اروپا به 550 یورو رسیده است. این افزایش قیمت باعث شده تا بسیاری از مصرف‌کنندگان برای خرید این کنسول تردید داشته باشند. همچنین انتظار می‌رود که مدل جدید و قوی‌تری از این کنسول به نام PS5 Pro در اواخر سال جاری میلادی عرضه شود، که ممکن است به افزایش فروش مجدد کنسول کمک کند.

بیش از 61 میلیون نسخه PS5 به فروش رسیده است

از سوی دیگر، تعداد کاربران فعال ماهانه شبکه پلی‌استیشن نیز به 116 میلیون نفر رسیده، که نشان‌دهنده افزایش 8 میلیون نفری نسبت به سال گذشته است. همچنین فروش بازی‌های پلی‌استیشن 5 و پلی‌استیشن 4 در این دوره به 53.6 میلیون واحد رسیده، که نسبت به 56.5 میلیون واحد فروش در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

با وجود این کاهش فروش، PS5 همچنان از نظر فروش کلی جلوتر از PS4 در مدت زمان مشابه از عرضه خود می‌باشد و در مقایسه با رقابت خود یعنی ایکس‌باکس، عملکرد بهتری داشته است.

نوشته فروش PS5 از ۶۱ میلیون نسخه فراتر رفت اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow