فریمور جدید وسترن دیجیتال برای رفع صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2

شرکت وسترن دیجیتال فریمور جدیدی برای برخی از SSDهای خود منتشر کرده است تا مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را برطرف کند. به‌گزارش تک‌ناک، به‌تازگی مشخص شده است ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 که در اوایل این ماه عرضه شد، با برخی از SSDهای تولیدی شرکت‌های وسترن دیجیتال و سن‌دیسک سازگاری ندارد […] نوشته فریمور جدید وسترن دیجیتال برای رفع صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۶ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
فریمور جدید وسترن دیجیتال برای رفع صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2

شرکت وسترن دیجیتال فریمور جدیدی برای برخی از SSDهای خود منتشر کرده است تا مشکل صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را برطرف کند.

به‌گزارش تک‌ناک، به‌تازگی مشخص شده است ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 که در اوایل این ماه عرضه شد، با برخی از SSDهای تولیدی شرکت‌های وسترن دیجیتال و سن‌دیسک سازگاری ندارد و باعث بروز مشکل صفحه آبی مرگ (BSOD) در کامپیوترهای به‌روزرسانی‌شده می‌شود. این مشکل کاربران بسیاری را در سراسر جهان تحت‌تأثیر قرار داده است. مشکل مذکور ناشی از خطاهای مرتبط با حافظه داخلی در برخی درایوهای SSD این دو شرکت است.

مشکل و محصولات تحت‌تأثیر

نئووین می‌نویسد طبق بیانیه منتشرشده در وب‌سایت رسمی سن‌دیسک، دلیل اصلی این مشکل به حافظه داخلی یا Host Memory Buffer (HMB) مربوط می‌شود. برخی از SSD‌های تحت‌تأثیر این مشکل عبارت‌اند از:

  • WD_BLACK SN770 NVMe SSD 2TB
  • WD_BLACK SN770M NVMe SSD 2TB
  • WD Blue SN580 NVMe SSD 2TB
  • WD Blue SN5000 NVMe SSD 2TB
  • SanDisk Extreme M.2 NVMe SSD 2TB
قریمور درایوهای SSD وسترن دیجیتال و سن‌دیسک

راه‌حل وسترن دیجیتال

شرکت وسترن دیجیتال در واکنش به این مشکل، فریم‌ور جدیدی برای SSDهای تحت‌تأثیر منتشر کرده است که به‌طور دائمی این خطا را برطرف می‌کند. این به‌روزرسانی مانع از بروز مشکلات مربوط به حافظه داخلی درایوهای SSD می‌شود و کاربران را از انجام تغییرات پیچیده در رجیستری سیستم بی‌نیاز می‌کند.

وسترن دیجیتال به کاربران توصیه کرده است که پیش از اقدام به نصب ویندوز ۱۱ نسخه 24H2، فریم‌ور درایوهای خود را به جدیدین نسخه موجود به‌روزرسانی کنند. علاوه‌بر‌این، شرکت مایکروسافت هشدار داده که ممکن است سیستم‌های مجهز به SSDهای مشکل‌دار تا زمان به‌روزرسانی فریم‌ور، امکان دسترسی به این نسخه از ویندوز را نداشته باشند.

چگونه فریم‌ور درایوهای خود را به‌روزرسانی کنیم؟

کاربران درایوهای SSD وسترن دیجیتال یا سن‌دیسک می‌توانند برای به‌روزرسانی فریم‌ور به صفحه رسمی شرکت وسترن دیجیتال مراجعه و برنامه Western Digital Dashboard را دانلود کنند. این برنامه علاوه‌بر به‌روزرسانی فریم‌ور، به کاربران امکان می‌دهد تا وضعیت سلامت درایو، دما، سرعت‌ها و اطلاعات مهم دیگری را نیز مشاهده کنند.

این نرم‌افزار، تنها برای کاربران ویندوز دردسترس است و سیستم‌عامل‌های macOS و لینوکس را پشتیبانی نمی‌کند. پس از نصب و اجرای این برنامه، در‌صورتی‌که به‌روزرسانی فریم‌ور برای SSD شما در‌دسترس باشد، برنامه به شما اطلاع می‌دهد و می‌توانید آن را با چند کلیک ساده به‌روزرسانی کنید.

اقدامات بعدی برای به‌روزرسانی ویندوز

پس از به‌روزرسانی موفقیت‌آمیز فریم‌ور، کاربران می‌توانند طبق راهنمای رسمی ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را نصب کنند. همچنین، برای سیستم‌هایی که به‌طور رسمی از این نسخه پشتیبانی نمی‌شوند، راهنماهایی در‌دسترس است تا کاربران بتوانند بدون مشکل سیستم خود را به‌روزرسانی کنند.

با‌این‌حال، کاربران باید توجه کنند که ممکن است کامپیوتر آن‌ها با مشکلات یا باگ‌های دیگری نیز مواجه باشد که قبل از اقدام به به‌روزرسانی، بهتر است آن‌ها را بررسی کنند. اطلاعات کامل درباره مشکلات شناخته‌شده ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 در وب‌سایت رسمی مایکروسافت در‌دسترس است.

نوشته فریمور جدید وسترن دیجیتال برای رفع صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow