فیسبوک طراحی جدیدی برای جذب کاربران جوان معرفی کرد

فیسبوک به‌تازگی طراحی جدیدی را برای جذب کاربران جوان و بازپس‌گیری محبوبیت خود در میان نسل Z معرفی کرده است. هدف این تغییرات رقابت با پلتفرم‌های محبوب نسل جوان همچون تیک‌تاک و اینستاگرام است به‌گزارش تک‌ناک، شرکت مادر فیسبوک، متا، روز جمعه در رویدادی در شهر آستین، مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را معرفی کرد که بر […] نوشته فیسبوک طراحی جدیدی برای جذب کاربران جوان معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۳ مهر , ۱۴۰۳ - 22:00
 0  0
فیسبوک طراحی جدیدی برای جذب کاربران جوان معرفی کرد

فیسبوک به‌تازگی طراحی جدیدی را برای جذب کاربران جوان و بازپس‌گیری محبوبیت خود در میان نسل Z معرفی کرده است. هدف این تغییرات رقابت با پلتفرم‌های محبوب نسل جوان همچون تیک‌تاک و اینستاگرام است

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت مادر فیسبوک، متا، روز جمعه در رویدادی در شهر آستین، مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را معرفی کرد که بر ویدئوها و گروه‌های فیسبوک و اطلاعات محلی تأکید بیشتری خواهد کرد. برخی از دیگر محصولات فیسبوک مانند Meta AI و Facebook Dating و Messenger نیز به‌روزرسانی‌هایی دریافت خواهند کرد.

تمرکز جدید بر محتوای محلی و سرگرمی

طراحی جدید فیسبوک با هدف رقابت با اپلیکیشن‌هایی مانند تیک‌تاک، بیشتر به‌سمت سرگرمی و پیشنهادهای محلی سوق پیدا کرده است. به همین منظور، زبانه‌ی جدید به نام Local معرفی شده است که محتوای محلی از‌جمله Marketplace و گروه‌ها و رویدادها را در مکانی واحد جمع‌آوری می‌کند. این ویژگی در شهرهای منتخب ایالات متحده مانند آستین، نیویورک، لس‌آنجلس و چند شهر دیگر به‌صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

همچنین، کاربران با بخشی جدید و قابل‌پیمایش در فید خود روبه‌رو خواهند شد که اطلاعات جالبی از منطقه‌ی خود، مانند رویدادهای محلی و گروه‌های فیسبوک و کسب‌وکارهای محلی را نمایش می‌دهد. هدف این تغییرات جذب کاربران به‌ویژه افراد جوان به‌سمت محتوای محلی است تا به‌جای صرف وقت در پلتفرم‌های دیگر، از فیسبوک استفاده کنند.

به‌روزرسانی‌های ویدئویی و رقابت با تیک‌تاک

یکی از بخش‌های مهم این طراحی جدید، تمرکز بیشتر بر ویدئوها است. در هفته‌های آینده، زبانه‌ی ویدئو به‌روزرسانی و پخش‌کننده‌ی ویدئو تمام‌صفحه معرفی خواهد شد که به کاربران امکان می‌دهد تا ویدئوهای کوتاه و بلند و زنده را در مکانی واحد مشاهده کنند. این تغییرات به‌خصوص به ریلز که نسخه‌ی فیسبوکی ویدئوهای کوتاه تیک‌تاک است، جایگاه برجسته‌تری خواهد داد. براساس اطلاعات متا، جوانان حدود ۶۰درصد از زمان خود در فیسبوک را به تماشای ویدئوها اختصاص می‌دهند و بیش از نیمی از آن‌ها روزانه ریلز تماشا می‌کنند.

قابلیت‌های جدید در گروه‌ها و رویدادهای فیسبوک

تک‌کرانچ می‌نویسد یکی از بخش‌های مهم فیسبوک که همچنان کاربران جوان را به خود جذب می‌کند، گروه‌ها و رویدادهای فیسبوک است. به‌روزرسانی‌های جدید این امکان را فراهم می‌کنند تا کاربران بتوانند رویدادهای آینده را با‌توجه‌به علایق خود از طریق Digest هفتگی مشاهده کنند. کاربران می‌توانند از طریق پیامک و ایمیل دعوت‌نامه‌های خود را به دوستانشان در اینستاگرام و حتی افرادی ارسال کنند که در فیسبوک عضو نیستند.
علاوه‌براین، ویژگی جدیدی به نام AI Groups معرفی شده است که به اعضای گروه‌ها کمک می‌کند تا سؤالات خود را مطرح و جواب‌هایی از پست‌های قبلی گروه دریافت کنند. این قابلیت به‌ویژه برای مدیران گروه‌ها مفید است تا از پرسش‌های تکراری جلوگیری کنند.

فیسبوک به تازگی طراحی جدیدی را در تلاش برای جذب کاربران جوان و بازپس‌گیری محبوبیت خود در میان نسل Z، معرفی کرده است.

تمرکز بیشتر بر تعاملات محلی

فیسبوک در تلاش است تا به پلتفرمی محلی تبدیل شود و با ابزارهای جدید به کاربران کمک کند تا به‌راحتی با جامعه‌ی اطراف خود در ارتباط باشند. این شرکت قصد دارد تا با تغییرات جدید، کاربران را به استفاده از ویژگی‌های محلی و گروه‌ها ترغیب کند تا نه‌تنها شبکه‌ای اجتماعی برای دوستان، بلکه مرکز ارتباطی برای جامعه محلی باشد.

به‌روزرسانی‌های دیگر؛ Messenger و هوش مصنوعی Meta AI

علاوه‌بر تغییرات در فیسبوک، محصولات دیگری مانند Messenger به‌روزرسانی‌هایی دریافت خواهند کرد. ویژگی جدیدی به نام Communities به Messenger اضافه شده است که به کاربران امکان می‌دهد تا گروه‌های مشترک با کد QR را برای دسترسی سریع‌تر به جوامع مدنظر خود ایجاد کنند. این قابلیت مشابه با گروه‌های واتساپ طراحی شده و هدف آن ایجاد جوامع جدید با علایق مشترک است.

در همین حال، Meta AI نیز ویژگی‌های جدیدی به فیسبوک اضافه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی، تصویرسازی‌های جذاب انجام دهند. این ویژگی که Imagine Yourself نام دارد، به فیدها و استوری‌ها و پروفایل‌های کاربران اضافه می‌شود.

با وجود کاهش محبوبیت فیسبوک در میان نوجوانان، این شرکت با تغییرات جدید خود به‌دنبال بازگشت به رقابت با پلتفرم‌های نوظهور و محبوب نسل جوان است. به‌روزرسانی‌های جدید نه‌تنها به محتوای محلی و سرگرمی توجه می‌کنند؛ بلکه با معرفی ویژگی‌های جدید مانند هوش مصنوعی و گروه‌های فیسبوک، این شبکه‌ی اجتماعی را به‌عنوان پلتفرمی چندوجهی معرفی می‌کنند که همچنان می‌تواند کاربران جوان را جذب خود کند.

نوشته فیسبوک طراحی جدیدی برای جذب کاربران جوان معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow