قابلیت‌های جدید کوپایلت مایکروسافت؛ از خواندن صفحه‌نمایش تا تعامل صوتی

مایکروسافت قابلیت‌های جدیدی برای دستیار هوشمند کوپایلت خود معرفی کرده که توانایی‌های این ابزار را ارتقا می‌دهد. به‌گزارش تک‌ناک، قابلیت‌های جدید کوپایلت مایکروسافت شامل خواندن صفحه‌نمایش و تحلیل دقیق محتوا و حتی پاسخ‌دهی صوتی به کاربران در قالب به‌روزرسانی جدید این دستیار هوشمند معرفی شدند. درادامه، با قابلیت‌های یادشده بیشتر آشنا می‌شویم. افزایش قدرت کوپایلت […] نوشته قابلیت‌های جدید کوپایلت مایکروسافت؛ از خواندن صفحه‌نمایش تا تعامل صوتی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۱ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  2
قابلیت‌های جدید کوپایلت مایکروسافت؛ از خواندن صفحه‌نمایش تا تعامل صوتی

مایکروسافت قابلیت‌های جدیدی برای دستیار هوشمند کوپایلت خود معرفی کرده که توانایی‌های این ابزار را ارتقا می‌دهد.

به‌گزارش تک‌ناک، قابلیت‌های جدید کوپایلت مایکروسافت شامل خواندن صفحه‌نمایش و تحلیل دقیق محتوا و حتی پاسخ‌دهی صوتی به کاربران در قالب به‌روزرسانی جدید این دستیار هوشمند معرفی شدند. درادامه، با قابلیت‌های یادشده بیشتر آشنا می‌شویم.

افزایش قدرت کوپایلت با قابلیت‌های جدید

یکی از قابلیت‌های جدید Copilot، توانایی درک و تحلیل آن چیزی است که روی صفحه‌نمایش کاربران وجود دارد. مایکروسافت با این به‌روزرسانی جدید، ابزاری را ارائه داده است که می‌تواند سؤالات مرتبط با محتوای صفحه را متوجه شود و به آن‌ها جواب دهد. این ویژگی برای همه‌ی کاربران ویندوز در‌دسترس قرار گرفته است و به کاربران کمک می‌کند تا تجربه‌ای سریع‌تر و هوشمندانه‌تر از کار با سیستم‌عامل خود داشته باشند.

علاوه‌بر‌این، برنامه‌های کوپایلت برای سیستم‌عامل‌های ویندوز و اندروید، iOS و وب نیز با ظاهری «گرم» و «متمایز» به‌روزرسانی شده‌اند. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته‌ی این به‌روزرسانی‌ها، ورود Copilot به پیام‌رسان واتساپ است که به کاربران اجازه می‌دهد تا مانند چت‌بات‌های دیگر، ازطریق پیام خصوصی با Copilot در متا تعامل کنند.

Copilot Vision؛ هوشمندتر و خصوصی‌تر

به‌نقل از تک‌کرانچ، یکی دیگر از قابلیت‌های مهم کوپایلت ویژگی جدیدی به نام Copilot Vision است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا از Copilot برای تحلیل و درک محتوای صفحات وب استفاده کنند. با وارد‌کردن دستور «@copilot» در نوار آدرس مرورگر اج، کاربران می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند تا کوپایلت متن و تصاویر موجود در صفحه‌ی وب را بررسی کند و به سؤالات مرتبط با آن‌ها جواب دهد. برای مثال، «دستور پخت غذای موجود در این تصویر چیست؟»

مایکروسافت تأکید کرده است که Copilot Vision درمقایسه‌با ویژگی‌های مشابه، قوی‌تر و از‌لحاظ حفظ حریم خصوصی ایمن‌تر است. مایکروسافت با انتشار پست وبلاگی توضیح داده که Copilot Vision می‌تواند مراحل بعدی را پیشنهاد کند و سؤالات کاربران را پاسخ دهد و به آن‌ها در انجام کارهای مختلف کمک کند. به‌عنوان مثال، اگر شما در حال جستجوی مبلمان برای آپارتمان جدید هستید، Copilot Vision می‌تواند کمک کند تا رنگ‌بندی مناسبی پیدا کنید و چیدمان مبلمان را پیشنهاد دهد.

نکته‌ی مهم دیگر این است که مایکروسافت به‌منظور حفظ حریم خصوصی، داده‌های مربوط به مکالمات کاربران را بلافاصله پس از پایان گفت‌وگو حذف می‌کند. همچنین، این ویژگی در‌‌حال‌حاضر برای وب‌سایت‌های دارای محتواهای پرداختی و حساس، غیرفعال شده است.

Think Deeper؛ قدرت تجزیه‌و‌تحلیل بیشتر

درکنار Vision، قابلیت جدید دیگری به نام Think Deeper نیز معرفی شده است. این ویژگی به کوپایلت اجازه می‌دهد تا مسائل پیچیده‌تری را با استفاده از مدل‌های استدلالی تجزیه‌و‌تحلیل کند و پاسخ‌های مرحله‌به‌مرحله ارائه دهد. مایکروسافت در تلاش است تا با استفاده از این قابلیت، Copilot را به دستیاری همه‌کاره‌تر تبدیل کند که می‌تواند در حل مسائل ریاضی پیچیده یا تصمیم‌گیری‌های روزمره به کاربران کمک کند.

مایکروسافت در ارائه‌ی جزئیات دقیق درباره‌ی مدل‌های استدلالی استفاده‌شده در Think Deeper کمی محتاط بوده است. بااین‌حال، اعلام کرده است که این قابلیت از جدیدترین مدل‌های OpenAI بهره می‌برد که به‌واسطه‌ی مایکروسافت بهینه‌سازی شده‌اند. این ویژگی ابتدا برای تعداد محدودی از کاربران در استرالیا، کانادا، نیوزیلند، ایالات متحده و بریتانیا منتشر خواهد شد.

Copilot Voice؛ تعامل صوتی با هوش مصنوعی

ویژگی جدید دیگری که از امروز در‌دسترس کاربران قرار گرفته است، Copilot Voice نام دارد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا با Copilot صحبت کنند و پاسخ‌های خود را به‌صورت صوتی بشنوند. این ویژگی در‌حال‌حاضر در کشورهایی مانند نیوزیلند، کانادا، استرالیا، بریتانیا و ایالات متحده به زبان انگلیسی دردسترس قرار گرفته است.

Copilot Voice از جدیدترین فناوری‌های صوتی استفاده می‌کند و می‌تواند به لحن مکالمه‌ی ‌کاربران واکنش نشان دهد. همچنین، کاربران می‌توانند در هر زمان که بخواهند، حین پاسخ‌گویی Copilot، مکالمه را قطع و سؤال جدیدی مطرح کنند. این ویژگی محدودیت زمانی دارد و کاربران حرفه‌ای Copilot Pro می‌توانند زمان بیشتری برای استفاده از آن دریافت کنند.

شخصی‌سازی Copilot

مایکروسافت اعلام کرده است که کوپایلت به‌زودی ویژگی شخصی‌سازی بیشتری دریافت خواهد کرد. این قابلیت به Copilot اجازه می‌دهد تا براساس تعاملات گذشته کاربران و تاریخچه‌ی استفاده از دیگر اپلیکیشن‌های مایکروسافت، پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده‌ای ارائه دهد. کاربران می‌توانند این تنظیمات را از منو کوپایلت در ویندوز فعال یا غیرفعال کنند.

نوشته قابلیت‌های جدید کوپایلت مایکروسافت؛ از خواندن صفحه‌نمایش تا تعامل صوتی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow