مایکروسافت ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را رسماً منتشر کرد

مایکروسافت آپدیت بزرگ ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را برای عموم کاربران منتشر کرد. این به‌روزرسانی از قبل روی کامپیوترهای کوپایلت پلاس ارائه شده بود و اکنون دردسترس سایر کاربران ویندوز ۱۱ قرار دارد. به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت با انتشار به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ نسخه 24H2، امکانات جدید و بهبودهایی را به این سیستم‌عامل اضافه کرده است. این […] نوشته مایکروسافت ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را رسماً منتشر کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۱ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  2
مایکروسافت ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را رسماً منتشر کرد

مایکروسافت آپدیت بزرگ ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را برای عموم کاربران منتشر کرد. این به‌روزرسانی از قبل روی کامپیوترهای کوپایلت پلاس ارائه شده بود و اکنون دردسترس سایر کاربران ویندوز ۱۱ قرار دارد.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت با انتشار به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ نسخه 24H2، امکانات جدید و بهبودهایی را به این سیستم‌عامل اضافه کرده است. این نسخه به‌تدریج در حال انتشار برای دستگاه‌های مختلف است. نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۱ شامل تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی است که به‌عنوان بخشی از نوآوری‌های مستمر ویندوز ۱۱ معرفی شده بودند و اکنون به‌صورت پیش‌فرض فعال شده‌اند. هدف از این انتشار بهبود تجربه‌ی کلی کاربران ویندوز ۱۱ است. درادامه، مهم‌ترین تغییرات را با هم مرور می‌کنیم.

تغییرات در منو استارت و نرم‌افزار فون لینک (Phone Link)

یکی از تغییرات مهم‌ این نسخه، اضافه‌شدن پنل کناری جدید به منو استارت است که به کاربران نرم‌افزار Phone Link امکان می‌دهد تا به‌راحتی اطلاعات مربوط به گوشی هوشمند خود از‌جمله وضعیت باتری و اعلان‌ها و دسترسی سریع به پیام‌ها و تماس‌ها و تصاویر را مشاهده کنند. این پنل جدید به‌طور خاص برای کاربران این نرم‌افزار بسیار مفید است و تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌بخشد.

بهبود در فایل اکسپلورر

فایل اکسپلورر نیز در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 بهبودهای درخورتوجهی تجربه کرده است. بخش Home فایل اکسپلورر به‌گونه‌ای بازطراحی شده است که فایل‌های اخیر و موارد دلخواه و فایل‌های به‌اشتراک‌گذاشته‌شده را در نمای تب‌دار به‌نمایش می‌گذارد.

علاوه‌بر‌این، منوهای زمینه نیز در فایل اکسپلورر و سایر بخش‌های ویندوز ۱۱ به‌روزرسانی شده‌اند تا عملیات‌هایی مانند کپی و چسباندن و تغییر نام فایل‌ها با برچسب‌های واضح‌تر و اندازه‌های بزرگ‌تر نمایش داده شوند. مایکروسافت پشتیبانی از فایل‌های فشرده با فرمت 7z و TAR را نیز به این نسخه اضافه کرده است.

این به‌روزرسانی ویندوز ۱۱  مجموعه‌ای از بهبودها و ویژگی‌های جدید را به این سیستم‌عامل اضافه می‌کند

تغییرات در نوار وظیفه و Quick Setting

بلیپینگ کامپیوتر می‌نویسد که نوار وظیفه (Taskbar) نیز تغییراتی را تجربه کرده است. رابط کاربری زمان و تاریخ ساده‌تر شده و سال دیگر در این بخش نمایش داده نمی‌شود. تنظیمات سریع (Quick Settings) نیز به‌روزرسانی شده‌اند و اکنون شامل همه‌ی عملکردهای سریع به‌طور پیش‌فرض هستند.

کاربران می‌توانند این عملکردها را به‌صورت دستی جابه‌جا کنند. همچنین، مایکروسافت گزینه‌های صرفه‌جویی در انرژی را در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 بهبود داده و حالت جدیدی به نام Energy Saver اضافه کرده است که برای افزایش عمر باتری در لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است. کاربران می‌توانند تنظیمات مرتبط با دکمه‌ی پاور و باز‌کردن در لپ‌تاپ را به‌راحتی در بخش تنظیمات کنترل کنند.

تغییرات در رابط تنظیمات

در بخش تنظیمات، کاربران اکنون می‌توانند جهت حرکت چرخ اسکرول موس را بدون نیاز به استفاده از رجیستری ویندوز تغییر دهند. علاوه‌بر‌این، قابلیت تنظیم دقت پیشرفته‌ی نشانگر موس یا Enhanced Pointer Precision به این بخش اضافه شده است تا کاربران به استفاده از کنترل پنل قدیمی نیازی نداشته باشند.

امکانات جدید برای توسعه‌دهندگان و پشتیبانی از Sudo

مایکروسافت ویژگی جدیدی نیز برای توسعه‌دهندگان اضافه کرده است. Sudo که از قابلیت‌های سیستم‌عامل‌های مبتنی‌بر Unix معروف است، اکنون در ویندوز ۱۱ دردسترس قرار دارد. این ویژگی به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا ابزارها و دستورها را با سطح دسترسی بالا، مستقیماً از جلسه‌ی کنسول بدون ارتقا اجرا کنند.

پشتیبانی از Wi-Fi 7 و بهبودهای سخت‌افزاری

مایکروسافت در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 پشتیبانی از Wi-Fi 7 و صدای Bluetooth LE را به ویندوز ۱۱ اضافه کرده است. همچنین، عملکرد پردازنده‌های AMD در دسکتاپ‌های جدید بهبود یافته و سرعت کلی سیستم در پردازش‌های سنگین افزایش پیدا کرده است.

نسخه‌ی یکپارچه از برنامه‌ی مایکروسافت تیمز

تغییرات دیگر در این به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ شامل نسخه‌ی یکپارچه از برنامه‌ی مایکروسافت تیمز است که هم برای حساب‌های کاری و هم شخصی کار می‌کند. مایکروسافت برنامه‌های ایمیل و تقویم را با اوت‌لوک جایگزین کرده است و برنامه‌ی کوپایلت به وب‌اپلیکیشن تبدیل شده است که دیگر به‌طور مستقیم با تنظیمات ویندوز ۱۱ تعامل ندارد.

فرایند انتشار به‌روزرسانی و روش جدید مایکروسافت

مایکروسافت این به‌روزرسانی را به‌صورت مرحله‌ای و با استفاده از روش OS Swap منتشر می‌کند. برخلاف به‌روزرسانی‌های قبلی مانند 23H2 که به‌روزرسانی سرویس سیستم‌عامل بود، در این نسخه کل سیستم‌عامل جایگزین نسخه‌ی جدید می‌شود. این یعنی کاربران فقط زمانی خواهند توانست ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را دریافت کنند که دستگاه آن‌ها کاملاً آماده و سازگار با این نسخه باشد. همچنین، ممکن است ناسازگاری‌های نرم‌افزاری یا درایوری وجود داشته باشد که مایکروسافت از ارتقا جلوگیری کند و مانع از به‌روزرسانی دستگاه شود.

فهرست کلی ویژگی‌های ویندوز ۱۱ نسخه 24H2

در‌ادامه، فهرست ویژگی‌های برجسته‌ای را ذکر کرده‌ایم که در این به‌روزرسانی به سیستم‌عامل مایکروسافت اضافه شده است:

ویژگی‌های اختصاصی Copilot+

  • Live Captions: اضافه‌شدن زیرنویس‌های زنده برای بهبود دسترسی
  • Cocreator در Paint: قابلیت‌های همکاری و طراحی مشترک در برنامه Paint
  • Windows Studio Effects: بهبود کیفیت صدا و تصویر در ارتباطات ویدئویی
  • Auto Super Resolution: ارتقای خودکار وضوح تصویر برای تصاویر بی‌کیفیت
  • Image Creator و Restyle Image: ابزارهایی برای ایجاد و بازطراحی تصاویر

قابلیت‌های جدید سخت‌افزاری و شبکه

  • پشتیبانی از Wi-Fi 7: اتصال سریع‌تر و پایدارتر به شبکه‌های بی‌سیم
  • بهبودهای صدای Bluetooth® LE: پشتیبانی از دستگاه‌های کمک‌شنوایی

بهبودهای رابط کاربری

  • تغییرات در سینی سیستم و نوار وظیفه: نمایش ساده‌تر و دسترسی سریع‌تر به ابزارها
  • فایل اکسپلورر بهینه‌شده: تجربه کاربری روان‌تر و ساده‌تر در مدیریت فایل‌ها
  • مدیریت هوشمند انرژی: بهبود مصرف انرژی برای عملکرد بهتر سیستم
  • اتصال و اشتراک‌گذاری شبکه‌های Wi-Fi با کدهای QR: راهکاری ساده برای به اشتراک‌گذاری دسترسی به شبکه‌ها
  • کنترل‌های حریم خصوصی پیشرفته برای شبکه‌های Wi-Fi

ویژگی‌های جدید در نرم‌افزار

  • مدیریت آسان حساب‌ها و اعلان‌ها در Microsoft Teams
  • افزایش کیفیت صدا در دستگاه‌های مختلف
  • Sudo برای ویندوز: افزایش کارایی خط فرمان با ارتقای دسترسی
  • دسکتاپ از راه دور (Remote Desktop): بهبود دسترسی و اتصال در محیط‌های راه دور

نوشته مایکروسافت ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را رسماً منتشر کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow