لنوو دستیار هوشمند جدید خود با نام AI Buddy را معرفی کرد

لنوو دستیار هوشمندی به نام AI Buddy را رونمایی کرده است که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، می‌تواند مکالمات طبیعی برقرار کند و به سؤالات جواب دهد. به‌گزارش تک‌ناک، در کنفرانس فناوری نوآوری لنوو ۲۰۲۴، این شرکت نمونه اولیه دستیار هوشمند خانگی با نام رمزی AI Buddy را معرفی کرد. این دستگاه که به‌منظور رقابت […] نوشته لنوو دستیار هوشمند جدید خود با نام AI Buddy را معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۶ مهر , ۱۴۰۳ - 04:00
 0  4
لنوو دستیار هوشمند جدید خود با نام AI Buddy را معرفی کرد

لنوو دستیار هوشمندی به نام AI Buddy را رونمایی کرده است که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، می‌تواند مکالمات طبیعی برقرار کند و به سؤالات جواب دهد.

به‌گزارش تک‌ناک، در کنفرانس فناوری نوآوری لنوو ۲۰۲۴، این شرکت نمونه اولیه دستیار هوشمند خانگی با نام رمزی AI Buddy را معرفی کرد. این دستگاه که به‌منظور رقابت با محصولات مشابهی مانند Echo آمازون طراحی شده است، با ویژگی‌ها و طراحی‌های منحصربه‌فرد، خود را از دیگر دستیارهای هوشمند موجود در بازار متمایز می‌کند.

مشخصات فنی AI Buddy

گیزموچاینا می‌نویسد که AI Buddy لنوو به‌لحاظ طراحی، شبیه به پایه شارژ مگ‌سیف تاشو با ابعاد بزرگ است و در بالای آن نمایشگر دایره‌ای قرار دارد. این نمایشگر به‌شکل چشم‌های متحرک است و احساسی از تعامل انسانی را به کاربر القا می‌کند. این فناوری پیشرفته از ایموجی‌ها برای شبیه‌سازی احساسات استفاده می‌کند و بدین‌ترتیب تجربه کاربر با دستگاه به‌مراتب بیشتر از تعاملی ساده با دستگاه هوشمند است.

علاوه‌بر‌این، AI Buddy می‌تواند اطلاعات پایه‌ای مانند زمان، وضعیت آب‌وهوا، گزینه‌های موسیقی و حتی عکس‌های شخصی کاربر را روی نمایشگر خود نشان دهد. طراحی این دستگاه مینیمالیستی و جمع‌وجور است که با رویکرد کلی لنوو در طراحی محصولات خود کاملاً هم‌خوانی دارد.

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به پورت‌های USB-A و USB-C و جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد که آن را به گزینه‌ای مناسب برای کاربرانی تبدیل کرده است که به‌دنبال امکانات اتصال متنوع در دستیار هوشمند خانگی هستند.

دستیار هوشمند جدید لنوو با نام AI Buddy

همکاری با متا و فناوری‌های نوین

در حاشیه معرفی AI Buddy، یانگ یوان‌کینگ، مدیرعامل لنوو، درکنار مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، از همکاری مشترک این دو شرکت برای توسعه دستیار هوش مصنوعی جدیدی به نام AI Now خبر دادند. این دستیار بر‌اساس مدل هوش مصنوعی Llama متا طراحی شده و قرار است به‌عنوان دستیار شخصی هوش مصنوعی برای کامپیوترهای شخصی عرضه شود.

AI Buddy نیز از این فناوری بهره می‌برد و با استفاده از هوش مصنوعی مبتنی‌بر احساسات، تجربه کاربری بسیار طبیعی و سازگارتر را ارائه می‌دهد. این دستگاه قابلیت یادگیری و تطبیق با رفتارهای کاربر را دارد و می‌تواند وظایفی مانند زمان‌بندی قرارها، یادآوری‌ها و مدیریت کارهای روزانه را به‌صورت هوشمند انجام دهد.

یکی از ویژگی‌های برجسته AI Buddy، نمایشگر چرخان آن است که می‌تواند برای حفظ تماس بصری با کاربر تنظیم شود. این نمایشگر همچون Amazon Echo Show 10، به‌گونه‌ای طراحی شده است که کاربر را دنبال می‌کند و بر‌اساس موقعیت او در اتاق، خود را تنظیم می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود تا تعاملات کاربران با AI Buddy بسیار شخصی‌تر و پویا‌تر به‌نظر برسند.

شرکت لنوو از دستیار هوشمند جدید خود با نام AI Buddy رونمایی کرد

امنیت و حریم خصوصی

یکی از نگرانی‌های کاربران در استفاده از دستگاه‌های هوشمند خانگی، مسئله امنیت داده‌ها و حریم خصوصی است. لنوو در این محصول خود تأکید ویژه‌ای بر امنیت داده‌ها کرده است. این شرکت تضمین کرده است که اطلاعات حساس کاربران با دقت و امنیت فراوان مدیریت می‌شود و تعاملات با AI Buddy کاملاً خصوصی باقی می‌ماند.

رونمایی محصولات جدید

درکنار معرفی AI Buddy، لنوو نمونه اولیه چند محصولات دیگرش را نیز رونمایی کرد. یکی از این محصولات، AI Mouse بود که به دکمه‌ای اختصاصی برای یکپارچه‌سازی با AI Now مجهز شده است. همچنین، لنوو از پروژه جدید خود با نام Lenovo Home AI Brain پرده برداشت که هدفش مدیریت و سازمان‌دهی خاطرات خانوادگی با استفاده از هوش مصنوعی است. این محصول می‌تواند با ایجاد کلیپ‌های برجسته‌ای از لحظات خاص خانوادگی، تجربه‌ای جدید از ذخیره و به اشتراک‌گذاری خاطرات را برای کاربران فراهم کند.

نوشته لنوو دستیار هوشمند جدید خود با نام AI Buddy را معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow