لپ‌تاپ‌های ایسوس مجهز به پردازنده لونار لیک اینتل در IFA 2024 رونمایی می‌شوند

ایسوس قصد دارد در نمایشگاه IFA 2024 اولین لپ‌تاپ‌های خود با پردازنده‌های لونار لیک اینتل را معرفی کند. نمایشگاه IFA 2024 قرار است در برلین برگزار شود. به‌گزارش تک‌ناک، ایسوس اعلام کرده است که کامپیوترهای جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود را در نمایشگاه IFA 2024 برلین رونمایی خواهد کرد. رویداد IFA یکی از نمایشگاه‌های بزرگ... نوشته لپ‌تاپ‌های ایسوس مجهز به پردازنده لونار لیک اینتل در IFA 2024 رونمایی می‌شوند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 22:59
 0  3
لپ‌تاپ‌های ایسوس مجهز به پردازنده لونار لیک اینتل در IFA 2024 رونمایی می‌شوند

ایسوس قصد دارد در نمایشگاه IFA 2024 اولین لپ‌تاپ‌های خود با پردازنده‌های لونار لیک اینتل را معرفی کند. نمایشگاه IFA 2024 قرار است در برلین برگزار شود.

به‌گزارش تک‌ناک، ایسوس اعلام کرده است که کامپیوترهای جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود را در نمایشگاه IFA 2024 برلین رونمایی خواهد کرد. رویداد IFA یکی از نمایشگاه‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری است که در آن برندهای مختلف نوآوری‌های خود را برای مصرف‌کنندگان سراسر جهان به‌نمایش می‌گذارند.

Wccftech می‌نویسد که با‌توجه‌به نزدیکی زمان برگزاری نمایشگاه IFA به معرفی پردازنده‌های نسل جدید Core Ultra 200 لونار لیک اینتل، انتظار می‌رود ایسوس کامپیوترهای مجهز به این پردازنده‌ها را در این رویداد رونمایی کند. ایسوس پیش‌از‌این نیز لپ‌تاپ‌هایی با قابلیت‌های هوش مصنوعی را با پردازنده‌های میتیور لیک و رایزن AI 300 و اسنپدراگون ایکس کوالکام عرضه کرده است.

لپ‌تاپ‌های ایسوس مجهز به نسل جدید Lunar Lake

با‌توجه‌به سابقه‌ی ایسوس در ارائه‌ی محصولات مبتنی‌بر جدیدترین فناوری‌ها و خالی‌بودن جای پردازنده‌های لونار لیک در سبد محصولات ایسوس، این احتمال وجود دارد که شاهد معرفی لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس با این پردازنده‌ها در IFA باشیم.

گمان می‌رود ایسوس در آینده‌ی نزدیک نسخه‌ی جدیدی از لپ‌تاپ محبوب ذن‌بوک دوئو (Zenbook Duo) را با بهره‌گیری از نسل جدید پردازنده‌های Core Ultra اینتل معرفی کند. این لپ‌تاپ که احتمالاً ذن‌بوک دوئو ۲۰۲۵ نام خواهد گرفت، به‌جای پردازنده‌ی میتیور لیک، از پردازنده‌ی بهبود‌یافته لونار لیک بهره خواهد برد.

با‌توجه‌به ویژگی‌های قدرتمند و کارآمد پردازنده‌های Lunar Lake، انتظار می‌رود نسخه‌ی جدید ذن‌بوک دوئو در عین حفظ عملکرد قدرتمند، طراحی نازک و سبک‌تری داشته باشد و برای طیف وسیعی از کاربران جذاب باشد.

پردازنده‌های لونار لیک از ۸ هسته و ۸ رشته بهره می‌برند. درحالی‌که تعداد هسته‌ها و رشته‌ها یکسان خواهد بود، سرعت‌های کلاک و iGPUها بر‌اساس پردازنده متفاوت خواهند بود و طبق معماری گرافیکی Xe2 خواهند بود. Core Ultra 200V تراشه‌های بسیار کم‌مصرف با TDP هفده یا سی وات و واحد پردازش عصبی برای رسیدگی به تقاضای محاسباتی هوش مصنوعی هستند.

مشخصات لپ‌تاپ‌های ایسوس مجهز به نسل جدید Lunar Lake

با افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی، بسیاری از تولیدکنندگان سخت‌افزار کامپیوتر به‌سمت تولید اجزای تخصصی هوش مصنوعی حرکت می‌کنند. انتظار می‌رود که تولید کامپیوترهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۵ افزایش چشمگیری پیدا کند.

اخیراً شاهد بودیم که تولید کامپیوترهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ دو برابر شده است. پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۵، تولید کامپیوترهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی مایکروسافت تا ۵۳۳/۵ درصد افزایش پیدا کنند.

نوشته لپ‌تاپ‌های ایسوس مجهز به پردازنده لونار لیک اینتل در IFA 2024 رونمایی می‌شوند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow