مادربرد BD790i SE شرکت مینیس فورم با یک پردازنده قدرتمند روانه بازار شد

شرکت مینیس فورم مادربرد BD790i SE جدید و کوچک خود را با پردازنده بسیار قدرتمند AMD Ryzen 9 7940HX و ۱۶ هسته روانه بازار کرده است. به گزارش تک‌ناک، مینیس فرم امروز با معرفی مادربرد جدید BD790i SE، استانداردهای دیگری در حوزه کامپیوترهای رومیزی کوچک (مینی پی‌سی) تعیین کرد. این مادربرد با بهره‌گیری از پردازنده […] نوشته مادربرد BD790i SE شرکت مینیس فورم با یک پردازنده قدرتمند روانه بازار شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۱ مهر , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  2
مادربرد BD790i SE شرکت مینیس فورم با یک پردازنده قدرتمند روانه بازار شد

شرکت مینیس فورم مادربرد BD790i SE جدید و کوچک خود را با پردازنده بسیار قدرتمند AMD Ryzen 9 7940HX و ۱۶ هسته روانه بازار کرده است.

به گزارش تک‌ناک، مینیس فرم امروز با معرفی مادربرد جدید BD790i SE، استانداردهای دیگری در حوزه کامپیوترهای رومیزی کوچک (مینی پی‌سی) تعیین کرد.

این مادربرد با بهره‌گیری از پردازنده قدرتمند AMD Ryzen 9 7940HX (۱۶ هسته، ۳۲ رشته) و طراحی پیشرفته، عملکردی فوق‌العاده را در ابعادی کوچک ارائه می‌دهد.

تمامی اجزای اصلی از جمله پردازنده و خنک‌کننده به‌ صورت یکپارچه روی برد تعبیه شده‌اند. همچنین با قیمت رقابتی ۳۵۹ دلار آمریکا، این محصول ارزش خرید بالایی را برای کاربران حرفه‌ای و علاقه‌مندان به فناوری به ارمغان می‌آورد.

wccftech می‌نویسد که مادربرد Minisforum BD790i SE یکی از مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌ها در میان مادربردهایی است که از پردازنده‌های موبایل نسل چهارم AMD (Zen 4) بهره می‌برند.

این مادربرد با قیمتی حدود ۳۵۹ دلار آمریکا، جایگزینی مناسب برای مدل BD790i به حساب می‌آید، که با پردازنده Ryzen 9 7945HX به قیمت ۵۳۹ دلار به بازار عرضه شده است.

پردازنده Ryzen 7940HX که در BD790i SE استفاده شده، اگرچه کمی ضعیف‌تر از 7940HX است، اما همچنان عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. فرکانس پایه این پردازنده ۲.۴ گیگاهرتز و فرکانس تقویت آن ۵.۲ گیگاهرتز است که به ترتیب ۰.۱ و ۰.۲ گیگاهرتز کمتر از 7945HX می‌باشد.

کارت گرافیک مجتمع این مادربرد، Radeon 610M است که مشابه پردازنده Ryzen 7945HX، عملکرد گرافیکی قابل قبولی را ارائه می‌دهد. به‌ طور کلی، عملکرد BD790i SE با BD790i برابری می‌کند، با این تفاوت که BD790i در برخی عملیات‌ها ممکن است چند ثانیه سریع‌تر باشد.

مینیس فورم مادربرد BD790i SE را با یک پردازنده قدرتمند معرفی کرد

این مادربرد مینی-ITX مجهز به هیت‌سینک‌های ضخیم و شیاردار در سراسر برد است، که خنک‌کاری غیرفعال را بهینه می‌کند. به جزء تفاوت در پردازنده، تفاوت چشمگیری با مدل BD790i ندارد.

مادربرد BD790i SE از نظر اتصالات و طراحی مشابه مدل قبلی است، اما در مقابل درگاه‌های PCI-E 5.0 M.2، از درگاه‌های اقتصادی‌تر PCI-E 4.0 M.2 استفاده می‌کند. این درگاه‌ها همچنان از SSDهای ۲۲۸۰ پشتیبانی دارند و سرعت انتقال داده بسیار بالایی را ارائه می‌دهند که برای نرم‌افزارها و بازی‌های امروزی کافی است.

مادربرد Minisforum BD790i SE قابلیت استفاده در سیستم‌های کامپیوتری کوچک و جمع‌وجور را دارد و هم برای انجام امور روزمره و بهره‌وری و هم برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی سنگین مناسب است.

به دلیل ابعاد کوچک، این مادربرد در اکثر کیس‌های SFF جای می‌گیرد و نیازی به سیستم خنک‌کننده خاصی ندارد. BD790i SE به همراه یک هیت‌سینک از پیش نصب شده و یک فن کوچک برای خنک‌کاری درایوهای SSD عرضه می‌شود، با وجود این برای خنک‌کاری پردازنده مرکزی نیاز به نصب جداگانه فن می‌باشد.

مادربرد BD790i SE به شما امکان می‌دهد تا سیستم خود را به دلخواه شخصی‌سازی کنید. علاوه بر پردازنده‌ از پیش نصب شده، می‌توانید انواع مختلفی از SSDها، فن‌های خنک‌کننده، کارت‌های گرافیک قدرتمند (با پشتیبانی از نسل پنجم PCIe) و پنل‌های جلویی دلخواه را به آن اضافه کنید.

همچنین این مادربرد مجهز به چندین پورت USB از انواع مختلف، یک پورت شبکه‌ پرسرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه و یک اسلات M.2 برای نصب کارت وای‌فای است.

مشخصات Minisforum BD790i SE

مشخصات مادربرد BD790i SE مینیس فورم

مادربرد Minisforum BD790i SE را می‌توان با قیمت ۳۵۹ دلار آمریکا از وب‌سایت رسمی شرکت خریداری کرد. برای کاربران حرفه‌ای که به حداکثر عملکرد نیاز دارند، مدل پرچمدار BD790i با قیمت ۵۳۹ دلار و امکاناتی نظیر فرکانس بالاتر پردازنده و درگاه‌های PCI-E 5.0 M.2 نیز در دسترس است.

نوشته مادربرد BD790i SE شرکت مینیس فورم با یک پردازنده قدرتمند روانه بازار شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow