مایکروسافت آزمایشگاه هوش مصنوعی خود را در ابوظبی گسترش می‌دهد

مایکروسافت تصمیم گرفته است تا آزمایشگاه خود در شهر ابوظبی را توسعه دهد. این آزمایشگاه روی کاربردهای مثبت هوش مصنوعی (AI for Good) کار می‌کند. به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت و شرکت G42 با همکاری مشترک، دو مرکز جدید در ابوظبی تأسیس کرده‌اند. هدف از ایجاد این مراکز، تسریع در تحقق اهداف مایکروسافت درزمینه‌ی توسعه‌ی مسئولانه هوش […] نوشته مایکروسافت آزمایشگاه هوش مصنوعی خود را در ابوظبی گسترش می‌دهد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  2
مایکروسافت آزمایشگاه هوش مصنوعی خود را در ابوظبی گسترش می‌دهد

مایکروسافت تصمیم گرفته است تا آزمایشگاه خود در شهر ابوظبی را توسعه دهد. این آزمایشگاه روی کاربردهای مثبت هوش مصنوعی (AI for Good) کار می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت و شرکت G42 با همکاری مشترک، دو مرکز جدید در ابوظبی تأسیس کرده‌اند. هدف از ایجاد این مراکز، تسریع در تحقق اهداف مایکروسافت درزمینه‌ی توسعه‌ی مسئولانه هوش مصنوعی است.

نئووین می‌نویسد مرکز نخست با سرمایه‌گذاری مشترک مایکروسافت و G42 و حمایت شورای هوش مصنوعی و فناوری پیشرفته ابوظبی (AIATC) راه‌اندازی خواهد شد. این مرکز بر شناسایی و توسعه و ارتقای بهترین شیوه‌ها و استانداردهای صنعت برای استفاده‌ی مسئولانه از هوش مصنوعی در منطقه‌ی خاورمیانه تمرکز خواهد کرد.

مرکز یادشده با گرد‌هم آوردن محققان دانشگاهی و متخصصان هوش مصنوعی از بخش خصوصی، بستری را برای همکاری و تبادل دانش در راستای توسعه‌ی هوش مصنوعی مسئولانه فراهم خواهد آورد.

مرکز دوم در‌واقع گسترش آزمایشگاه تحقیقاتی مایکروسافت برای اهداف خیرخواهانه در ابوظبی است که روی پروژه‌های هوش مصنوعی با تمرکز بر حل مشکلات اجتماعی متمرکز خواهد بود.

آزمایشگاه هوش مصنوعی ابوظبی با هدف ارتقای زندگی مردم در منطقه، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. این آزمایشگاه با همکاری سازمان‌های غیرانتفاعی و شرکای صنعتی، به‌دنبال یافتن راه‌حل‌های نوآورانه برای مشکلات پیچیده‌ی اقتصادی و اجتماعی در خاورمیانه و آفریقا است.

یکی از محورهای اصلی فعالیت این مرکز توسعه‌ی مدل‌های زبانی بزرگ است که از زبان‌های کمتر‌شناخته‌شده پشتیبانی می‌کنند. با همکاری آزمایشگاه نایروبی، این مرکز قصد دارد شکاف دیجیتالی در حوزه‌ی زبان را کاهش دهد و به گسترش دسترسی به اطلاعات و خدمات کمک کند.

همکاری مایکروسافت و شرکت G42

علاوه‌بر‌این، آزمایشگاه هوش مصنوعی ابوظبی روی مسائل حیاتی مانند امنیت غذایی و سازگاری با تغییرات آب‌و‌‌هوایی تمرکز خواهد کرد. با بهره‌گیری از داده‌های ژئواسپاسیال و قدرت هوش مصنوعی، این مرکز به‌دنبال توسعه‌ی سیستم‌های پیش‌بینی و هشدار زودهنگام برای مدیریت بهتر بلایا و کاهش اثرهای آن‌ها بر جوامع خواهد بود.

برد اسمیت، یکی از مقام‌های عالی‌رتبه‌ی مایکروسافت، در واکنش به این خبر اظهار کرد:

اقدامات امروز گامی بلند در جهت گسترش دسترسی به هوش مصنوعی به شیوه‌ای مسئولانه و امن، با همکاری مایکروسافت و G42 محسوب می‌شود. ما مصمم هستیم تا همکاری خود با G42 را گسترش دهیم و استفاده‌ی مسئولانه از هوش مصنوعی را در بین مشتریان ترویج کنیم. این همکاری نه‌تنها روابط بین دو شرکت، بلکه پیوند میان دو کشور ما را نیز تقویت خواهد کرد.

پنگ ژیائو، مدیرعامل گروه G42، نیز در این زمینه گفت:

با همکاری مایکروسافت در راستای توسعه‌ی هوش مصنوعی مسئولانه، در حال ایجاد چهارچوب جامعی برای هوش مصنوعی هستیم که به‌نفع تمام بشر باشد. مراکز تازه‌تأسیس‌شده نشانگر اشتراک نظر ما در‌خصوص بهره‌گیری از فناوری برای حل مشکلات جهان واقعی است. با این اقدام، ابوظبی به‌عنوان قطب جهانی نوآوری در حوزه‌ی هوش مصنوعی مطرح می‌شود که در آن ایمنی و اعتماد و همکاری، به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه، در اولویت قرار دارد.

نوشته مایکروسافت آزمایشگاه هوش مصنوعی خود را در ابوظبی گسترش می‌دهد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow