مایکروسافت تولید هولولنز ۲ را متوقف کرد

مایکروسافت تصمیم گرفته است تا تولید و عرضه‌ی دستگاه واقعیت افزوده‌ی خود، یعنی هولولنز ۲ را به‌دلیل کاهش تقاضا و تغییر جهت استراتژی متوقف کند. به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت رسماً تولید هدست واقعیت افزوده هولولنز ۲ را متوقف کرد. مایکروسافت با ارسال بیانیه‌ای برای وب‌سایت UploadVR، اعلام کرد که مشتریان و شرکای تجاری برای تهیه‌ی این […] نوشته مایکروسافت تولید هولولنز ۲ را متوقف کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۱ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  1
مایکروسافت تولید هولولنز ۲ را متوقف کرد

مایکروسافت تصمیم گرفته است تا تولید و عرضه‌ی دستگاه واقعیت افزوده‌ی خود، یعنی هولولنز ۲ را به‌دلیل کاهش تقاضا و تغییر جهت استراتژی متوقف کند.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت رسماً تولید هدست واقعیت افزوده هولولنز ۲ را متوقف کرد. مایکروسافت با ارسال بیانیه‌ای برای وب‌سایت UploadVR، اعلام کرد که مشتریان و شرکای تجاری برای تهیه‌ی این محصول، باید هرچه سریع‌تر اقدام کنند؛ چرا‌که موجودی هولولنز ۲ رو‌به‌اتمام است. بدین‌ترتیب، مایکروسافت تولید هر دو نسل اول و دوم هولولنز را متوقف می‌کند و فعلاً برنامه‌ای برای معرفی نسل بعدی ندارد.

نئووین می‌نویسد که مایکروسافت با وجود توقف تولید، تعهد خود را به پشتیبانی از هولولنز ۲ نشان و تا سال ۲۰۲۸ به ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های امنیتی و وصله‌های حیاتی ادامه خواهد داد. مایکروسافت در سال ۲۰۱۹، یعنی بیش از پنج سال پیش، نسل دوم عینک واقعیت ترکیبی خود، هولولنز ۲ را در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا رونمایی کرد. هولولنز ۲ از سپتامبر همان سال روانه‌ی بازار شد.

توقف تولید هولولنز ۲

هولولنز ۲ مانند هدست واقعیت مجازی Vision Pro اپل، قیمتی در‌حدود ۳,۵۰۰ دلار دارد. این دستگاه از ویندوز ۱۰ هولوگرافیک ویژه پشتیبانی می‌کند و از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۰ نیرو می‌گیرد. در‌مقایسه‌با نسل قبلی، مایکروسافت میدان دید را بهبود چشمگیری بخشید و طراحی آن را ارگونومیک‌تر کرد و عملکرد واحد پردازش هولوگرافیک (HPU) را برای ارائه تصاویری با‌ثبات‌تر و ویژگی‌های سخت‌افزاری جدید و بهبود عملکرد کلی ارتقا داد.

هولولنز نه‌تنها در میان کسب‌وکارها محبوبیت چشمگیری یافت؛ بلکه ارتش ایالات متحده نیز از آن در پروژه‌های نظامی خود، از‌جمله هدست‌های IVAS، بهره می‌برد. مایکروسافت نیز بر ادامه‌ی همکاری خود با ارتش آمریکا تأکید و اعلام کرده است که به این مشارکت تعهد دارد. این اظهارات با وجود توقف پلتفرم Windows Mixed Reality در دسامبر ۲۰۲۳ و تعدیل نیرو در بخش واقعیت ترکیبی در ژوئن ۲۰۲۴، از اهمیت استراتژیک این همکاری برای مایکروسافت حکایت می‌کند.

پیش‌بینی می‌شد مایکروسافت نسل سوم هولولنز را با مشخصات فنی بهبود‌یافته رونمایی کند؛ اما به‌دلیل وجود ابهامات و تغییرات مداوم در استراتژی داخلی شرکت، این طرح متوقف شد.

نوشته مایکروسافت تولید هولولنز ۲ را متوقف کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow