نام رمز اندروید ۱۶ به باقلوا تغییر یافت

گوگل با تغییر نام کد اندروید ۱۶ به باقلوا (Baklava)، الگوی سنتی نام‌گذاری با دسرها را کنار گذاشت. این تغییر نشان می‌دهد که گوگل در فرایند توسعه‌ی داخلی خود بازنگری کرده است. به‌گزارش تک‌ناک، گوگل از سال ۲۰۰۹ با اندروید ۱/۵، سنت نام‌گذاری نسخه‌های اندروید با دسرها را آغاز کرد؛ اما به‌تازگی با اندروید ۱۶ […] نوشته نام رمز اندروید ۱۶ به باقلوا تغییر یافت اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۱ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  1
نام رمز اندروید ۱۶ به باقلوا تغییر یافت

گوگل با تغییر نام کد اندروید ۱۶ به باقلوا (Baklava)، الگوی سنتی نام‌گذاری با دسرها را کنار گذاشت. این تغییر نشان می‌دهد که گوگل در فرایند توسعه‌ی داخلی خود بازنگری کرده است.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل از سال ۲۰۰۹ با اندروید ۱/۵، سنت نام‌گذاری نسخه‌های اندروید با دسرها را آغاز کرد؛ اما به‌تازگی با اندروید ۱۶ از این سنت شیرین دست کشیده است. علاوه‌براین، نام رمز هر نسخه از الفبای انگلیسی پیروی می‌کند. به‌عنوان مثال، اندروید ۱/۵ Cupcake، اندروید ۱/۶ Donut، اندروید ۲/۰ Eclair و اندروید ۲/۲ Froyo تا Vanilla Ice Cream اندروید ۱۵ بود. با‌توجه‌به الگوی نام‌گذاری، انتظار داشتیم نام کد اندروید ۱۶ با حرف W شروع شود؛ اما این‌طور به‌نظر نمی‌رسد.

براساس گزارش میشل رحمان در Android Authority، نام کد اندروید ۱۶ باقلوا (Baklava) خواهد بود. این در حالی است که طبق روال معمول، نام نسخه‌های اندروید با حرفی از الفبای انگلیسی و نام دسر آغاز می‌شد. در بررسی‌های انجام‌شده روی کد منبع اندروید (AOSP)، مشخص شد که در بخش‌هایی مانند نسخه‌ی SDK و اعتبارسنجی نام کد پلتفرم، به‌جای VanillaIceCream برای اندروید ۱۵، از Baklava برای اندروید ۱۶ استفاده شده است.

شایان ذکر است که گوگل در طول توسعه‌ی اندروید، از نام کدهای دسر مانند Vanilla Ice Cream به‌عنوان شماره‌ی نسخه در تنظیمات دستگاه استفاده می‌کند. این نام‌ها تا نهایی‌شدن کیت توسعه‌ی نرم‌افزار (SDK) به‌کار می‌روند. برای مثال، در اندروید ۱۵، پس از رسیدن به پایداری پلتفرم نام نسخه از Vanilla Ice Cream به اندروید ۱۵ تغییر کرد. به‌همین‌ترتیب، در نسخه‌های اولیه اندروید ۱۶، نام کد Baklava به‌جای نسخه SDK 36 نمایش داده می‌شود.

تغییر در روند توسعه‌ی اندروید: آیا گوگل مسئول است؟

گوگل با تغییر نام کد اندروید ۱۶ به " Baklava"، الگوی سنتی نام‌گذاری با دسرها را کنار گذاشت

اندرویدپلیس می‌نویسد که اگر گوگل تصمیم می‌گرفت نام‌گذاری را از نو شروع کند، منطقی بود که با حرف A یا به‌احترام اندروید ۱/۵ Cupcake، با حرف C آغاز شود. بااین‌حال، انتخاب حرف B نشان می‌دهد که تغییراتی در ساختار داخلی پروژه‌ی اندروید رخ داده و این تغییر به همین دلیل صورت گرفته است.

رحمان گزارش داده است که با معرفی پروژه‌ی پایدار هسته‌ی اندروید، گوگل روش نام‌گذاری نسخه‌های خود را تغییر داده است. اندروید ۱۴ با نام کد Upside Down Cake منتشر شد؛ اما به‌روزرسانی سه‌ماهه‌ی دوم (QPR2) آن با حرف A آغاز شد، نه U. در‌نتیجه، اندروید ۱۶ نیز با حرف B آغاز شده است. به‌نظر می‌رسد گوگل برای یکپارچگی بهتر با نسخه‌های آینده، سنت نام‌گذاری قدیمی خود را کنار گذاشته است.

این تغییر نشان‌دهنده‌ی آغاز عصر جدیدی در توسعه‌ی اندروید است و احتمال دارد گوگل در نسخه‌های بعدی از الگوهای سنتی فاصله بگیرد. امیدواریم این غول تکنولوژی همچنان به استفاده از نام‌های جذاب و دوست‌داشتنی دسرها برای نسخه‌های اندروید ادامه دهد.

نوشته نام رمز اندروید ۱۶ به باقلوا تغییر یافت اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow