مایکروسافت حذف قابلیت Recall را از ویندوز ۱۱ ناممکن کرد

مایکروسافت حذف ویژگی بحث‌برانگیز Recall را ناممکن کرد. این قابلیت از زمان معرفی‌اش در ویندوز ۱۱ با انتقادات زیادی درزمینه‌ی امنیت و حریم خصوصی روبه‌رو بوده است. به‌گزارش تک‌ناک، پس از چند ماه سکوت خبری درباره‌ی Recall، مایکروسافت سرانجام با بیانیه‌ای اعلام کرد که این ویژگی بحث‌برانگیز از ماه اکتبر باز خواهد گشت. در نسخه‌ی... نوشته مایکروسافت حذف قابلیت Recall را از ویندوز ۱۱ ناممکن کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 22:59
 0  1
مایکروسافت حذف قابلیت Recall را از ویندوز ۱۱ ناممکن کرد

مایکروسافت حذف ویژگی بحث‌برانگیز Recall را ناممکن کرد. این قابلیت از زمان معرفی‌اش در ویندوز ۱۱ با انتقادات زیادی درزمینه‌ی امنیت و حریم خصوصی روبه‌رو بوده است.

به‌گزارش تک‌ناک، پس از چند ماه سکوت خبری درباره‌ی Recall، مایکروسافت سرانجام با بیانیه‌ای اعلام کرد که این ویژگی بحث‌برانگیز از ماه اکتبر باز خواهد گشت. در نسخه‌ی 24H2 ویندوز ۱۱ که اوایل این هفته برای کامپیوترهای کوپایلت پلاس منتشر شد، مایکروسافت Recall را به‌عنوان ویژگی اختیاری معرفی کرد.

شما می‌توانید با فشاردادن Win + R و تایپ‌کردن optionalfeatures و سپس یافتن Recall، آن را غیرفعال کنید. به‌عبارت‌دیگر برای غیرفعال‌کردن، باید Recall را از سیستم‌عامل حذف کنید.

ویژگی بحث‌برانگیز Recall

نئووین می‌نویسد که تا قبل از نسخه‌ی 24H2 ویندوز ۱۱، تنها می‌شد Recall را غیرفعال کرد. باوجوداین، حالا به‌نظر می‌رسد مایکروسافت آماده است تا به کاربران کنترل بیشتری بر این ویژگی بدهد که بسیاری آن را ازنظر حریم خصوصی بسیار مشکوک می‌دانند.

ویژگی Recall ویندوز قرار بود در ماه ژوئن به‌همراه کامپیوترهای کوپایلت پلاس شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و سامسونگ و ایسوس عرضه شود. مایکروسافت پیش از انتشار عمومی، این ویژگی را در‌اختیار کاربران اینسایدر ویندوز قرار داد.

بااین‌حال، به‌سرعت مشخص شد که Recall تهدید جدی برای حریم خصوصی کاربران محسوب می‌شود. واکنش‌های منفی کاربران و نگرانی‌های امنیتی گسترده مایکروسافت را مجبور کرد تا انتشار عمومی Recall را متوقف کند و آن را به نسخه‌های قبلی بازگرداند.

مایکروسافت در حال آماده‌سازی برای ارائه‌ی مجدد قابلیت Recall به کاربران است. این بار ردموندی‌ها تغییرات اساسی در این ویژگی ایجاد کرده‌اند تا مطمئن شوند که استفاده از آن کاملاً اختیاری است و کاربران کاملاً روی داده‌هایشان کنترل دارند.

در نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۱، تجربه‌ی کاربری Recall به‌طور کامل بازنگری شده و توضیحات واضحی درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد و تنظیمات آن در‌اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین، مایکروسافت اقدامات امنیتی را تقویت کرده است تا از حریم خصوصی کاربران محافظت کند و مطمئن شود که داده‌های ذخیره‌شده‌ی محلی، تنها در‌دسترس کاربران باشند.

برای آزمایش قابلیت Recall، به کامپیوتر کوپایلت پلاس (دستگاه مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون X الیت یا پلاس) نیاز خواهید داشت. این کامپیوترها معمولاً قیمت گرانی دارند؛ اما در‌حال‌حاضر برخی مدل‌ها با تخفیف‌های چشمگیر در‌دسترس هستند.

علاوه‌بر‌این، تلاش‌هایی برای اجرای قابلیت Recall روی دستگاه‌های پشتیبانی‌نشده در حال انجام است. برخی از کاربران حتی نسخه‌های متن‌باز جایگزین را توسعه داده‌اند که امکان اجرا روی هر کامپیوتری را فراهم می‌کنند.

نوشته مایکروسافت حذف قابلیت Recall را از ویندوز ۱۱ ناممکن کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow