محدودیت اندازه پارتیشن FAT32 در ویندوز ۱۱ حذف می‌شود

مایکروسافت در نسخه‌های جدید ویندوز ۱۱، محدودیتی را برطرف کرده است که قبلاً برای اندازه‌ی پارتیشن‌های با فرمت FAT32 وجود داشت. به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای حذف محدودیت ۳۲ گیگابایتی برای پارتیشن‌های FAT32 در ویندوز ۱۱ است. در‌حالی‌که FAT از حجم‌های حداکثر ۲ ترابایت پشتیبانی می‌کند، ویندوز تقریباً ۳۰ سال است که محدودیت... نوشته محدودیت اندازه پارتیشن FAT32 در ویندوز ۱۱ حذف می‌شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  0
محدودیت اندازه پارتیشن FAT32 در ویندوز ۱۱ حذف می‌شود

مایکروسافت در نسخه‌های جدید ویندوز ۱۱، محدودیتی را برطرف کرده است که قبلاً برای اندازه‌ی پارتیشن‌های با فرمت FAT32 وجود داشت.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای حذف محدودیت ۳۲ گیگابایتی برای پارتیشن‌های FAT32 در ویندوز ۱۱ است. در‌حالی‌که FAT از حجم‌های حداکثر ۲ ترابایت پشتیبانی می‌کند، ویندوز تقریباً ۳۰ سال است که محدودیت دلخواه ۳۲ گیگابایتی را اعمال کرده است.

ورج می‌نویسد که تیم ویندوز با انتشار بیانیه‌ای درباره‌ی جزئیات جدیدترین نسخه‌ی آزمایشی ویندوز ۱۱ Canary توضیح داد:

هنگام فرمت‌کردن دیسک‌ها از خط فرمان با استفاده از دستور Format، محدودیت اندازه‌ی FAT32 را از ۳۲ گیگابایت به ۲ ترابایت افزایش داده‌ایم.

در‌حال‌حاضر، این محدودیت فقط از خط فرمان Format حذف می‌شود؛ بنابراین، دیالوگ باکس فرمت موجود همچنان محدودیت اندازه‌ی ۳۲ گیگابایتی برای FAT32 خواهد داشت؛ مگر اینکه مایکروسافت در‌نهایت تصمیم بگیرد این ویژگی ویندوز که دهه‌ها فراموش شده است، به‌روزرسانی کند.

محدودیت اندازه پارتیشن FAT32

محدودیت ۳۲ گیگابایتی بیش از ۳۰ سال پیش و در طول توسعه‌ی ویندوز ۹۵ اعمال شد. دیو پلامر، توسعه‌دهنده‌ی سابق ویندوز، اوایل امسال فاش کرد که مسئول دیالوگ باکس فرمت است که دهه‌ها دست‌نخورده باقی مانده و محدودیت ۳۲ گیگابایتی را نیز برای FAT32 انتخاب کرده است.

ویندوز مدت‌هاست از خواندن پارتیشن‌های FAT32 با حجم حداکثر ۲ ترابایت پشتیبانی می‌کند؛ اما تاکنون بدون استفاده از ابزار شخص ثالث نمی‌توانستید آن را در سیستم‌عامل ایجاد کنید.

امیدواریم مایکروسافت تصمیم بگیرد تا رابط کاربری گرافیکی فرمت را در نسخه‌های آینده‌ی ویندوز ۱۱ به‌روزرسانی کند تا برای همگان ایجاد پارتیشن‌های کامل FAT32 آسان‌تر شود.

در‌حالی‌که محدودیت پارتیشن برای FAT32 در حال گسترش است، همچنان محدودیت حجم ۴ گیگابایتی برای فایل‌های منفرد ذخیره‌شده در حجم FAT32 وجود دارد.

امروزه، FAT32 در‌مقایسه‌با گزینه‌هایی مانند exFAT چندان استفاده نمی‌شود؛ اما هنوز‌هم بسیاری از دستگاه‌های قدیمی نیازمند به درایوهای USB یا کارت‌های SD فرمت‌شده با FAT32 از آن بهره می‌برند.

نوشته محدودیت اندازه پارتیشن FAT32 در ویندوز ۱۱ حذف می‌شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow