ویندوز ۱۱ به ویژگی تعویض خودکار HDR مجهز می‌شود

با قابلیت تعویض خودکار HDR، ویندوز ۱۱ می‌تواند به‌صورت خودکار کیفیت تصویر و ویدئوها را بر‌اساس نوع محتوایی که تماشا می‌کنید، تنظیم کند. به‌گزارش تک‌ناک، در‌صورتی‌که مانیتور یا تلویزیون سازگار با HDR را به کامپیوتر خود متصل کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که پخش محتوای HDR در ویندوز ۱۱ نیازمند فعال‌سازی در تنظیمات نمایشگر است. اگرچه... نوشته ویندوز ۱۱ به ویژگی تعویض خودکار HDR مجهز می‌شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
ویندوز ۱۱ به ویژگی تعویض خودکار HDR مجهز می‌شود

با قابلیت تعویض خودکار HDR، ویندوز ۱۱ می‌تواند به‌صورت خودکار کیفیت تصویر و ویدئوها را بر‌اساس نوع محتوایی که تماشا می‌کنید، تنظیم کند.

به‌گزارش تک‌ناک، در‌صورتی‌که مانیتور یا تلویزیون سازگار با HDR را به کامپیوتر خود متصل کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که پخش محتوای HDR در ویندوز ۱۱ نیازمند فعال‌سازی در تنظیمات نمایشگر است.

اگرچه محتوای HDR جذاب به‌نظر می‌رسد، سایر بخش‌های سیستم‌عامل تا حدودی کدر می‌شوند. به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در حال کار روی رفع این مشکل با ارائه‌‌ی قابلیت تعویض خودکار HDR است.

نئووین می‌نویسد کاربران متوجه شده‌اند نسخه‌ی ۲۷۶۸۶ که این هفته در کانال Canary منتشر شده است، گزینه‌ی جدید مرتبط با HDR را در برنامه‌ی تنظیمات دارد. این گزینه اجازه می‌دهد تا محتوای HDR را هنگام خاموش‌بودن HDR پخش کنید. قابلیت مذکور شما را از کار خسته‌کننده‌ی روشن‌کردن دستی HDR در مواقعی که می‌خواهید بازی یا ویدئو HDR تماشا کنید، نجات می‌دهد.

ویژگی تعویض خودکار HDR ویندوز ۱۱

بنابر دلایلی، مایکروسافت این تغییر را در یادداشت‌های رسمی انتشار برای نسخه‌ی ۲۷۶۸۶ ذکر نکرده است. باوجوداین‌، اگر در‌حال‌حاضر نسخه‌ی Canary جدید را دارید و کامپیوتر شما از HDR پشتیبانی می‌کند، به تنظیمات > سیستم > نمایش > HDR بروید و بخش HDR را گسترش دهید تا ویژگی جدید «اجازه‌ی پخش ویدئو HDR حتی زمانی‌که HDR خاموش است» را بررسی کنید.

نسخه‌ی آینده‌ی ویندوز ۱۱، یعنی 24H2 که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده منتشر شود، از والپیپر HDR در فرمت JXR پشتیبانی خواهد کرد. تغییرات دیگر در ویندوز ۱۱ نسخه‌ی ۲۷۶۸۶ عبارت‌اند از: بهبودهایی برای Windows Sandbox Client، بهبود مصرف انرژی و درنتیجه افزایش عمر باتری، امکان جدا‌کردن دیسک سخت مجازی در تنظیمات و افزایش محدودیت اندازه‌ی FAT32 از ۳۲ گیگابایت به ۲ ترابایت.

نوشته ویندوز ۱۱ به ویژگی تعویض خودکار HDR مجهز می‌شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow