مدل های هوش مصنوعی اپل در فضای ابری بر روی تراشه‌های تنسور گوگل آموزش دیدند

اپل اعلام کرد برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت که همان سیستم Apple Intelligence را تشکیل می‌دهند از چیپ‌های طراحی شده روی تنسور گوگل بهره گرفته و آنها را در فضای ابری آموزش داده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً گزارشی در مورد آموزش هوش مصنوعی اپل منتشر شده که […] منبع خبر مدل های هوش مصنوعی اپل در فضای ابری بر روی تراشه‌های تنسور گوگل آموزش دیدند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
مدل های هوش مصنوعی اپل در فضای ابری بر روی تراشه‌های تنسور گوگل آموزش دیدند

اپل اعلام کرد برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت که همان سیستم Apple Intelligence را تشکیل می‌دهند از چیپ‌های طراحی شده روی تنسور گوگل بهره گرفته و آنها را در فضای ابری آموزش داده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً گزارشی در مورد آموزش هوش مصنوعی اپل منتشر شده که نشان می‌دهد اپل برای آموزش هوش مصنوعی Apple Intelligence از چیپ‌های پردازش تنسور گوگل بهره برده است. این چیپ‌ها در ابتدا برای بارهای کاری داخلی ساخته شده بودند. اما اکنون کاربردهای وسیع‌تری نیز پیدا کردند. تصمیم اپل برای استفاده از تراشه‌های گوگل نشان می‌دهد این شرکت به دنبال جایگزینی برای واحدهای پردازش گرافیکی انویدیا در آموزش هوش مصنوعی بوده است.

در مقاله‌ای که اخیراً اپل در این مورد منتشر کرده از گوگل یا nvida نامی نبرده اما اعلام شد Apple Foundation Model (AFM) و سرور AFM از طریق سرورهای ارائه دهنده ابری اجاره‌ای استفاده کرده تا بتواند حاسبات مورد نیاز برای انجام آموزش مدل‌های هوش مصنوعی را به پایان برساند.

واحدهای پردازش گرافیکی متعلق به شرکت nvida با توجه به تقاضای بسیار زیاد در دو سال گذشته در بازار آموزش هوش مصنوعی پیشرفته به صورت عمده مورد استفاده قرار گرفته است. با توجه به تقاضای بسیار زیاد این واحدهای پردازشی تهیه آنها در مقادیر مورد نیاز دشوار است. شرکت‌های بزرگ نظیر مایکروسافت Anthropic، Anthropic و غیره از این واحدهای پردازشی برای آموزش مدل‌های خود استفاده می‌کنند. دیگر شرکت‌های فناوری نظیر اوراکل، تسلا، متا و گوگل نیز برای ساخت سیستم‌ها و پیشنهادات هوش مصنوعی خود آنها را خریداری می‌کنند. اخیراً مدیرعامل متا و مدیرعامل آلفابت از سرمایه‌گذاری بیش از حد در زیرساخت‌های هوش مصنوعی در این صنعت خبر دادند. اما ریسک این کسب و کارها به دلیل انجام ندادن و به ثمر ننشستن این سرمایه‌گذاری‌ها بسیار زیاد است. اخیراً زاکربرگ در پادکستی اعلام کرد: مشکل عقب ماندن در این رقابت این است که از رقابت مهم‌ترین فناوری‌ها برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده خارج خواهید شد.

در مقاله فنی اپل اعلام شد که سیستم هوش مصنوعی این شرکت شامل ویژگی‌های جدیدی مانند ظاهر جدید سیری، امکان پردازش بهتر زبان‌های طبیعی و خلاصه‌سازی متن‌ها با کمک هوش مصنوعی است. اپل از سال آینده عملکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی مولد را معرفی خواهد کرد. این عملکردها شامل تولید تصویر ایموجی و سیری پیشرفته است که می‌تواند به اطلاعات شخصی کاربر نیز دسترسی پیدا کرده و اقداماتی را داخل اپلیکیشن‌ها انجام دهد.

منبع خبر مدل های هوش مصنوعی اپل در فضای ابری بر روی تراشه‌های تنسور گوگل آموزش دیدند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow