مدیر محصول گوگل: تمرکز تنسور G4 روی سرعت نیست

گوگل در طراحی تراشه‌ی تنسور G4، اولویت اصلی خود را روی سرعت قرار نداده است؛ ازاین‌رو، در اجرای برخی از وظایف به‌اندازه‌ی تراشه‌های دیگر سریع نخواهد بود. به‌گزارش تک‌ناک، همان‌طور‌که انتظار می‌رود، تراشه‌های تنسور گوگل برای شکستن رکورد بنچمارک‌ها طراحی نشده‌اند. به‌عبارت‌دیگر، تمرکز تنسور بر سرعت خام نیست؛ بلکه بر طراحی برای تطابق با نیازمندی‌های... نوشته مدیر محصول گوگل: تمرکز تنسور G4 روی سرعت نیست اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۹ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
مدیر محصول گوگل: تمرکز تنسور G4 روی سرعت نیست

گوگل در طراحی تراشه‌ی تنسور G4، اولویت اصلی خود را روی سرعت قرار نداده است؛ ازاین‌رو، در اجرای برخی از وظایف به‌اندازه‌ی تراشه‌های دیگر سریع نخواهد بود.

به‌گزارش تک‌ناک، همان‌طور‌که انتظار می‌رود، تراشه‌های تنسور گوگل برای شکستن رکورد بنچمارک‌ها طراحی نشده‌اند. به‌عبارت‌دیگر، تمرکز تنسور بر سرعت خام نیست؛ بلکه بر طراحی برای تطابق با نیازمندی‌های استفاده از پیکسل است که بخش عمده‌ای از آن بر هوش مصنوعی تمرکز دارد.

اندرویدهدلاینز می‌نویسد که بر‌اساس گفته‌های سونیا جوبانپوترا، عضو اصلی تیم مدیریت محصول پیکسل گوگل، تنسور G4 به‌جای قدرت خام با تمرکز بر کارایی در دنیای واقعی ساخته شده است. او در گفت‌وگو با فایننشال اکسپرس در رویداد Made by Google 2024 هفته‌ی گذشته اظهار کرد:

هنگام طراحی تراشه‌، ما آن را برای سرعت و عملکرد خارق‌العاده و شکست‌دادن بنچمارک خاص طراحی نمی‌کنیم؛ بلکه آن را برای برآوردن نیازمندی‌های خودمان طراحی می‌کنیم.

جوبانپوترا اعلام کرد که یکی از اهداف اصلی در طراحی تنسور G3 بهبود سرعت و کارایی بازشدن اپلیکیشن‌ها بوده است. او بیان کرد:

می‌دانستیم که با مشکل کندی در بازشدن اپلیکیشن‌ها مواجه هستیم؛ بنابراین، در ساخت تنسور G4 واقعاً بر این موضوع تمرکز کردیم که چه کاری باید انجام دهیم تا این تجربه برای کاربران بهتر شود.

تنسور G4 با تمرکز بر کارایی در دنیای واقعی ساخته شده است

بر‌اساس آزمایش‌های یکی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی ایکس با نام کاربری @callmeshazzam روی پیکسل ۹ پرو XL، تنسور G4 تنها پس از دو دقیقه آزمایش، دچار کاهش عملکرد ۵۰ درصد می‌شود. البته این لزوماً نشان‌دهنده‌ی مشکل عملکرد نیست؛ زیرا چنین آزمایش‌هایی برای فشار‌آوردن به حداکثر توان دستگاه و چیپست طراحی شده‌اند که در استفاده‌ی روزمره اتفاق نخواهد افتاد.

با‌این‌حال، باید این نکته را در نظر گرفت که گرمایش بیش‌از‌حد از زمان عرضه‌ی تنسور همراه با پیکسل ۶ در سال ۲۰۲۱ مشکل تکراری پیکسل بوده است. اگرچه این مسئله در هر نسل بهبود یافته است، احتمالاً همچنان به‌عنوان مشکل باقی خواهد ماند. فراموش نکنید که تنسور G4 در اصل چیپست اگزینوس با برند تغییر یافته است.

نوشته مدیر محصول گوگل: تمرکز تنسور G4 روی سرعت نیست اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow