مسابقات سه‌گانه المپیک به تعویق افتاد!

مسابقات سه‌گانه مردان بازی‌های المپیک پاریس به دلیل میزان آلودگی در رودخانه سن، جایی که قرار بود مرحله شنای این مسابقات برگزار شود، به تعویق افتاد. به گزارش تک‌ناک، اکنون مسابقات سه‌گانه المپیک به فردا (چهارشنبه) موکول شده است، البته این اگر کیفیت آب تا آن زمان بهبود داشته باشد. باکتری‌های موجود در رودخانه سن... نوشته مسابقات سه‌گانه المپیک به تعویق افتاد! اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  2
مسابقات سه‌گانه المپیک به تعویق افتاد!

مسابقات سه‌گانه مردان بازی‌های المپیک پاریس به دلیل میزان آلودگی در رودخانه سن، جایی که قرار بود مرحله شنای این مسابقات برگزار شود، به تعویق افتاد.

به گزارش تک‌ناک، اکنون مسابقات سه‌گانه المپیک به فردا (چهارشنبه) موکول شده است، البته این اگر کیفیت آب تا آن زمان بهبود داشته باشد.

باکتری‌های موجود در رودخانه سن از جمله E. coli، یکی از نگرانی‌های این بازی‌های تابستانی المپیک بود. به گزارش آسوشیتدپرس، پاریس حدود 1.5 میلیارد دلار برای پاکسازی قبل از المپیک هزینه کرد تا از آلودگی فاضلاب رود سن جلوگیری شود. اما به نظر می‌رسد که باران تلاش‌ها برای حفظ باکتری‌ها در سطوح ایمن را متوقف کرده است.

World Triathlon، نهاد بین‌المللی حاکم بر المپیک در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«مسئولان المپیک پاریس 2024 و مسابقات جهانی سه‌گانه تأکید می‌کنند که اولویت آنها سلامت ورزشکاران است. آزمایش‌های انجام‌شده در رودخانه سن امروز سطوح کیفیت آب را نشان داد که تضمین‌های کافی برای برگزاری این رویداد را ارائه نمی‌دهد.»

بر اساس گفته World Triathlon، آلودگی مدفوع انسان مهم‌ترین عامل خطرناک در مسابقات سه‌گانه است. شنا در آب آلوده به مدفوع به طور بالقوه می‌تواند باعث بثورات پوستی، اسهال و عفونت‌های E. coli شود. ورزشکاران به دلیل استرس هورمونی و سایر عواملی که ممکن است بر سیستم ایمنی بدن آنها تأثیر بگذارند، در زمان یا بلافاصله پس از مسابقه مستعد ابتلا به عفونت هستند.

مسابقات سه گانه المپیک به دلیل آلودگی رودخانه سن به تعویق افتاد

به نقل از World Triathlon، سطح E. coli باید کمتر از 900 واحد تشکیل‌دهنده کلنی در 100 میلی‌لیتر باشد تا کیفیت آب برای شنا مناسب معرفی شود. به گزارش آسوشیتدپرس، تنها 1 مورد از 4 منطقه آزمایشی در امتداد رودخانه سن سطح زیر این حد را نشان داد.

پیش از این نیز رویدادهای آموزشی با افزایش سطح باکتری‌ها به دنبال بارش باران در مراسم افتتاحیه به تعویق افتاده بود. باران شدید می‌تواند سیستم‌های فاضلاب را تحت‌الشعاع قرار دهد تا آب تصفیه نشده به رودخانه برسد.

این روزها در پاریس بارندگی زیاد است. اما در حال حاضر، مسابقات سه‌گانه زنان و مردان برای چهارشنبه در ساعت 8 صبح و 10:45 صبح به وقت محلی برنامه‌ریزی شده است.

نوشته مسابقات سه‌گانه المپیک به تعویق افتاد! اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow