مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی را با این تکنیک ها رفع کنید!

گوشی‌های شیائومی امروزی از دو رابط کاربری استفاده می‌کنند که برای مدل‌های قدیمی و پایین، معمولا MIUI و برای مدل‌های جدیدتر و بالاتر HyperOS است. اما در هر دو رابط کاربری، ممکن است با مشکلاتی مانند هنگ کردن گوشی مواجه شوید. معمولا مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی به دلیل خطاهای نرم‌افزاری رخ می‌دهد و جای […] نوشته مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی را با این تکنیک ها رفع کنید! اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۶ مهر , ۱۴۰۳ - 01:00
 0  1
مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی را با این تکنیک ها رفع کنید!

گوشی‌های شیائومی امروزی از دو رابط کاربری استفاده می‌کنند که برای مدل‌های قدیمی و پایین، معمولا MIUI و برای مدل‌های جدیدتر و بالاتر HyperOS است.

اما در هر دو رابط کاربری، ممکن است با مشکلاتی مانند هنگ کردن گوشی مواجه شوید. معمولا مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی به دلیل خطاهای نرم‌افزاری رخ می‌دهد و جای نگرانی وجود ندارد. با این حال، اگر چند سالی است که گوشی‌تان را دارید، شاید مجبور شوید که هارد، سی‌پی‌یو یا باتری آن را برای هرگونه خرابی احتمالی بررسی کنید.

در این مطلب از تک ناک، دلایل و روش‌های از بین بردن هنگ گوشی شیائومی را برای شما بررسی کرده‌ایم.

گوشی‌های شیائومی؛ مستعد هنگ کردن در همه مدل‌ها

گوشی‌های شیائومی از آن دسته گوشی‌هایی هستند که رابط کاربری سنگینی دارند و در گذر زمان ممکن است با مشکلات متعددی مانند کندی، لگ و هنگ مواجه شوند.

این موضوع بیشتر از هر مدلی، برای دستگاه‌های میان‌رده و پایین‌رده این گوشی رخ می‌دهد. اگر گوشی شیائومی دارید و چنین اتفاقی برای شما رخ داده است، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را مطالعه کنید. چرا که انواع روش‌ها برای رفع این مشکل را برای شما توضیح داده‌ایم.

هنگ کردن گوشی شیائومی به دلایل مختلف

کدام مدل‌های شیائومی با مشکل لگ و هنگ مواجه می‌شوند؟

یکی از سوالاتی که ممکن است چه در زمان خرید و یا حتی در زمان در اختیار داشتن گوشی‌های شیائومی در ذهن شما مطرح شود این است که کدام گوشی‌های شیائومی بیشتر هنگ می‌کنند و آیا روشی برای رفع این مشکل وجود دارد یا باید به فکر تعویض یا تعمیر گوشی باشیم؟

در ادامه لیستی از برخی گوشی‌های شیائومی که مستعد هنگ کردن هستند قرار دارد:

  • ردمی 9
  • ردمی Note 8
  • ردمی 8
  • ردمی Note 8 Pro
  • ردمی Note 9
  • ردمی Note 9S
  • ردمی A2 Plus
  • می 9T
  • ردمی Note 10
  • پوکو M3
  • پوکو X3
  • پوکو M4
  • ردمی 9A
  • ردمی 9C
  • پوکو C3
  • ردمی 9i
  • ردمی 9T
  • ردمی 10A
  • ردمی 10C
  • ردمی 12C
  • پوکو C55

دلایل بروز مشکلات هنگ و لگ در گوشی‌های شیائومی

همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز به این نکته اشاره کردیم، گوشی‌های شیائومی معمولا به دلیل رابط کاربری سنگین خود دچار هنگ و لگ می‌شوند که این یک مشکل نرم‌افزاری است.

احتمال بروز چنین مشکلاتی زمانی بالا می‌رود که گوشی شما از مدل‌های میان‌رده قدیمی یا پایین‌رده باشد. چرا که این گوشی‌ها پردازنده و رم ضعیفی دارند و در صورت باز کردن چند برنامه با هم یا اجرای برنامه‌های مختلف در پس‌زمینه، دچار هنگ می‌شوند.

مدل های شیائومی که در معرض مشکل هنگ کردن قرار دارند

در ادامه لیستی از مشکلات مربوط به هنگ کردن گوشی‌های شیائومی را بررسی کرده‌ایم:

  • آپدیت نبودن رابط کاربری و نرم‌افزارهای سیستمی: در بسیاری از مواقع، رابط کاربری‌های شیائومی با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند که تنها با آپدیت کردن آن‌ها این مشکلات رفع خواهند شد
  • اجرای برنامه‌های مختلف در پس‌زمینه: وقتی که برنامه‌های مختلفی در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، پردازنده مجبور است توان خود را میان این برنامه‌ها تقسیم کند و در عین حال حافظه رم نیز اشغال می‌شود که احتمال بروز هرگونه هنگ و لگ را بالا می‌برد
  • پر شدن حافظه داخلی: وقتی که حافظه داخلی گوشی شما پر می‌شود، اطلاعات جدید امکان ذخیره شدن را نخواهند داشت و همین می‌تواند یکی از دلایل هنگ کردن گوشی شیائومی باشد
  • ویروسی شدن: گوشی‌های اندرویدی به دلیل Open Source بودن همواره مستعد ویروسی شدن هستند که همین ویروس‌ها عامل ایجاد مشکلاتی مانند هنگ کردن هستند
  • داغ شدن بیش از حد: اگر به هر دلیلی مانند استفاده از گوشی در حین شارژ، گوشی شما بیش از حد داغ شود، عملکرد پردازنده محدود می‌شود تا گوشی به دمای نرمال برسد و همین می‌تواند عامل هنگ کردن باشد
  • خرابی سخت‌افزاری: در بسیاری از مواقع، خرابی قطعاتی مانند چیپست، هارد یا حتی باتری می‌تواند باعث بروز مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی شود

آموزش رفع هنگ گوشی شیائومی در مدل‌های مختلف

درست است که گوشی‌های مختلف شیائومی مشخصات سخت‌افزاری یا حتی رابط کاربری متفاوت دارند. اما روش‌های رفع مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی برای همه این دستگاه‌ها تقریبا یکسان هستند. در ادامه این بخش تکنیک‌های از بین بردن هنگ گوشی شیائومی را بررسی کرده‌ایم.

هنگ کردن گوشی شیائومی

ری‌استارت کردن گوشی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای رفع مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی، ری‌استارت کردن گوشی است. با ری‌استارت کردن گوشی، همه برنامه‌هایی که در پس‌زمینه کار می‌کردند، بسته می‌شوند.

اما باید در نظر داشته باشید که این تنها یک راهکار موقتی است و تا وقتی که مشکل آن برنامه‌ها را حل نکنید، بعد از مدتی دوباره این اتفاق برای شما رخ خواهد داد. برای این کار تنها کافی است که کلید پاور گوشی را نگه دارید و  رو گزینه Reboot کلیک کنید.

پاک کردن حافظه Cache

همه گوشی‌های اندرویدی دارای بخشی به نام حافظه Cache هستند که این حافظه برای ذخیره‌سازی اطلاعات موقتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما باید به این نکته توجه کنید که این حافظه‌های موقتی در گذر زمان پر شده و تبدیل به عاملی برای هنگ کردن گوشی شیائومی می‌شوند. در نتیجه، باید تقریبا هر روز یا هر یکی دو روز یک بار این حافظه را پاک کنید.

هنگ کردن گوشی شیائومی و دلایل آن

گوشی‌های شیائومی معمولا دارای سیستم یادآوری هستند که وقتی حافظه کش بیشتر از یک مقدار مشخصی پر شود، این موضوع را به شما اعلام می‌کنند. برای پاک کردن این حافظه نیز تنها کافی است که وارد برنامه Cleaner شوید تا بتوانید این کار را انجام دهید.

اسکن کردن گوشی و Optimize کردن آن

گوشی‌های شیائومی به صورت پیش‌فرض دارای برنامه‌ای به نام Security هستند که آیکون سبزرنگ دارد. با ورود به این برنامه یک عدد در محدود ۵۰ تا ۱۰۰ را مشاهده می‌کنید که در زیر آن گزینه‌ای با عنوان Optimize وجود دارد. وقتی که روی این گزینه کلیک کنید. گوشی شما به صورت اتوماتیک اسکن می‌شود و همه حافظه‌های کش پاک خواهند شد. در نهایت، می‌بینید که این عدد به ۱۰۰ می‌رسد. به این معنی که گوشی شما در بهترین وضعیت خود قرار دارد.

استفاده از Boost Speed

گوشی‌های شیائومی دارای برنامه‌ای با عنوان Boost Speed هستند که شکل یک موشک آبی رنگ است. وقتی که روی این برنامه کلیک می‌کنید، انیمیشنی از لانچ شدن موشک برایتان نمایش داده می‌شود. در نهایت، این برنامه به شما می‌گوید که چه مقدار از حافظه رم را خالی کرده است و بعد از انجام این کار چقدر فضای رم خالی وجود دارد.

راهکارهای رفع مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی

با استفاده از Boost Speed می‌توانید به راحت مشکل هنگ کردن گوشی‌های شیائومی را رفع کنید. پیشنهاد می‌کنیم هر زمان که با چنین مشکلی مواجه شدید، قبل از انجام هر کاری ابتدا از Boost Speed استفاده کنید. در صورتی که مشکل رفع نشد، بهتر است به سراغ روش‌های دیگر برود.

اسکن حافظه برای وجود هر نوع ویروس

یکی دیگر از روش‌ها در آموزش هنگ نکردن گوشی شیائومی، اسکن کردن گوشی برای جلوگیری از وجود هرگونه ویروس است. وقتی که گوشی شما ویروسی را شناسایی کند، می‌توانید به راحتی و با کمک برنامه Security آن را از بین ببرید.

اگر به برنامه Security شیائومی اعتقاد ندارید، می‌توانید به سراغ برنامه‌های دیگر بروید که از جمله برخی از آن‌ها می‌توان به Avira و Avast اشاره کرد. البته آنتی‌ویروس اصلی شیائومی نیز از کارایی مناسبی برخوردار است و می‌توانید به آن اعتماد کنید.

بررسی برنامه‌هایی که در بک‌گراند در حال کار هستند

یکی از رایج‌ترین دلایل هنگ کردن گوشی شیائومی، در حال کار بودن برخی از برنامه‌ها در پس‌زمینه است. شما باید برنامه‌هایی که به تازگی نصب کرده یا تنظیمات آن‌ها را تغییر داده‌اید بررسی کنید.

معمولا پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام به صورت بک‌گراند کار می‌کنند و تاثیر آن‌چنانی در عملکرد دستگاه شما ندارند. اما برخی از برنامه‌ها و بازی‌ها می‌توانند گوشی شما را به شدت کند کنند.

باز بودن برنامه های بک گراند؛ دلیل هنگ کردن گوشی شیائومی

افزایش نرخ تازه‌سازی تصویر

شاید این موضوع بسیار پیش پا افتاده باشد و به همین خاطر کسی به آن توجه نکند. اما در بسیاری از مواقع، وقتی که فریم‌ریت روی ۶۰ فریم قرار بگیرد، ممکن است تصور کنید که گوشی شما کند شده است.

معمولا زمانی به صورت خودکار گوشی شما وارد حالت ۶۰ فریم می‌شود که شارژ باتری آن کم باشد یا به هر دلیلی حالت ذخیره باتری را روشن کرده باشید. همین می‌تواند یک علت هنگ گوشی شیائومی باشد.

بررسی مقدار حافظه خالی

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته نیز اشاره کردیم، پر بودن حافظه گوشی می‌تواند عاملی برای هنگ کردن گوشی شیائومی باشد. شما می‌توانید با مراجعه به تنظیمات، بخش About و انتخاب گزینه Storage مقدار حافظه خالی دستگاهتان را مشاهده کنید.

مهم‌ترین دلیل هنگ کردن گوشی شیائومی

با مراجعه به تنظیمات و ورود به بخش حافظه، می‌توانی مشخصات دقیق مربوط به فضای اشغال‌شده را مشاهده کنید. این به شما کمک خواهد کرد تا دسترسی کامل به اطلاعاتی که به آن‌ها نیاز ندارید، داشته باشید و آن‌ها را پاک کنید تا فضا خالی شود.

افزایش رم گوشی با استفاده از حافظه داخلی

گوشی‌های شیائومی امروزی دارای قابلیتی هستند که این امکان را می‌دهند تا بتوانید بخشی از فضای حافظه گوشی‌تان را به عنوان رم استفاده کنید. این تنظیمات در بخش Additional Settings قرار دارد که با ورود به آن باید روی گزینه Memory Extension کلیک کنید.

با ورود به این بخش، گزینه‌های مختلفی برای شما نمایش داده می‌شوند که بعد از انتخاب حجم افزایش رم مورد نیاز، باید گوشی را خاموش و روشن کنید تا اعمال شود.

حذف تم‌های فعال سنگین

در گوشی‌های پایین‌رده، تم‌های فعال سنگین می‌توانند باعث ایجاد کندی و هنگ شوند. در نتیجه، اگر از تم‌های خاص استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم تم را غیرفعال کنید. اگر بعد از انجام این کار مشکل رفع نشد، روش‌های دیگر جلوگیری از هنگ گوشی شیائومی را بررسی کنید.

تم سنگین؛ یکی از دلایل هنگ کردن شیائومی

بازگردانی به حافظه کارخانه

گوشی‌های اندرویدی در گذر زمان کند می‌شوند که این یک موضوع کاملا طبیعی است. بهترین روش برای جلوگیری از این اتفاق یا رفع آن، بازگردانی گوشی به حالت کارخانه است. وقتی که این کار را انجام دهید، گوشی شما درست مانند یک گوشی نو به تنظیمات کارخانه بر خواهد گشت. البته قبل از اینکه بخواهید این کار را انجام دهید، باید حتما از همه اطلاعات مورد نیاز خود بکاپ بگیرید. چرا که بعد از بازگردانی به حالت کارخانه، تمام این اطلاعات از دست خواهند رفت.

آپدیت کردن برنامه‌های کاربردی و ضروری گوشی

در برخی مواقع، برنامه‌های قدیمی می‌توانند باعث کندی و هنگ کردن در گوشی شیائومی شوند. به همین خاطر، اگر به فکر رفع این مشکل هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما برنامه‌های سیستمی و ضروری گوشی خود را آپدیت کنید.

آپدیت اندروید یا رابط کاربری

برخی از گوشی‌های شیائومی هنوز از رابط کاربری MIUI 14 استفاده می‌کنند. در حالی که برای تعداد زیادی از آن‌ها آپدیت رابط کاربری HyperOS عرضه شده است. این رابط کاربری نسبت به نسخه قبلی خود از باگ‌های بسیار کمتری برخوردار است و پایداری بیشتری در شرایط مختلف دارد. در نتیجه، با آپدیت کردن آن به احتمال زیاد مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی شما رفع خواهد شد.

تکنیک های رفع مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی

بدون هیچ هزینه‌ای می‌توان هنگ گردن گوشی شیائومی را رفع کنید!

در این مطلب و در پاسخ به سوال “چگونه هنگ گوشی شیائومی را از بین ببریم؟”، بیش از ۱۳ روش معرفی کردیم که به کمک آن‌ها می‌توانید مشکل هنگ کردن گوشی خود را رفع کنید.

اگر روش دیگری در نظر دارید که می‌تواند به رفع آن کمک کند، خوشحال می‌شویم که نظر خود را با ما در این صفحه از تک ناک به اشتراک بگذارید.

نوشته مشکل هنگ کردن گوشی شیائومی را با این تکنیک ها رفع کنید! اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow