معرفی تبلیغات در پلتفرم جستجوی هوش مصنوعی Perplexity AI

شرکت‌های Nvidia و Perplexity AI، با حمایت جف بزوس، اعلام نموده‌اند که قصد دارند تا پایان سال جاری میلادی، قابلیت نمایش تبلیغات را به پلتفرم جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود اضافه کنند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی رسانه فناوری تکنا، ماه گذشته، استارتاپ هوش مصنوعی Perplexity AI برنامه‌ای را برای همکاری با ناشران مطرحی […] منبع خبر معرفی تبلیغات در پلتفرم جستجوی هوش مصنوعی Perplexity AI پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۴ شهریور , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  4
معرفی تبلیغات در پلتفرم جستجوی هوش مصنوعی Perplexity AI

شرکت‌های Nvidia و Perplexity AI، با حمایت جف بزوس، اعلام نموده‌اند که قصد دارند تا پایان سال جاری میلادی، قابلیت نمایش تبلیغات را به پلتفرم جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود اضافه کنند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی رسانه فناوری تکنا، ماه گذشته، استارتاپ هوش مصنوعی Perplexity AI برنامه‌ای را برای همکاری با ناشران مطرحی همچون TIME، Der Spiegel و Fortune آغاز کرد. بر اساس این برنامه، بخشی از درآمد حاصل از تعاملات کاربران با محتوای این ناشران، به خود ناشران پرداخت خواهد شد.

از زمان معرفی ChatGPT در نوامبر ۲۰۲۲، رقابت شدیدی بین شرکت‌های بزرگ فناوری برای ادغام هوش مصنوعی در موتورهای جستجوی خود آغاز شده است. تحلیلگران بر این باورند که جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی تهدیدی جدی برای سلطه گوگل بر بازار جستجوی اینترنتی محسوب می‌شود.

مایکروسافت با سرمایه‌گذاری در OpenAI و ادغام فناوری‌های این شرکت در موتور جستجوی بینگ، گام مهمی در این جهت برداشته است. گوگل نیز با ارائه قابلیت‌های جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود، به این رقابت پیوسته است. در ماه آوریل، Perplexity AI موفق به جذب سرمایه‌ای به ارزش ۶۲.۷ میلیون دلار شد. این سرمایه از سوی سرمایه‌گذاران فعلی مانند Nvidia و سرمایه‌گذاران جدیدی همچون گری تان (مدیرعامل Y Combinator) و برد گرستنر (بنیانگذار و مدیرعامل Altimeter Capital) تأمین شد. با این سرمایه‌گذاری، ارزش این شرکت به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یافت.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر معرفی تبلیغات در پلتفرم جستجوی هوش مصنوعی Perplexity AI پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow