موفقیت جراحی دومین ایمپلنت مغزی شرکت نورالینک

شرکت، به رهبری ایلان ماسک، اعلام کرد که دومین جراحی ایمپلنت مغزی این شرکت با موفقیت انجام شده و بیمار اکنون قادر است اشیاء سه‌بعدی طراحی کرده و بازی‌های ویدئویی مانند “کانتر استرایک ۲” را انجام دهد. به گزارش تکناک و به نقل از بلومبرگ،جراحی دومین ایمپلنت مغزی نورالینک با هدف جلوگیری از عارضه‌ای که... نوشته موفقیت جراحی دومین ایمپلنت مغزی شرکت نورالینک اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۲ شهریور , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
موفقیت جراحی دومین ایمپلنت مغزی شرکت نورالینک

شرکت، به رهبری ایلان ماسک، اعلام کرد که دومین جراحی ایمپلنت مغزی این شرکت با موفقیت انجام شده و بیمار اکنون قادر است اشیاء سه‌بعدی طراحی کرده و بازی‌های ویدئویی مانند “کانتر استرایک ۲” را انجام دهد.

به گزارش تکناک و به نقل از بلومبرگ،جراحی دومین ایمپلنت مغزی نورالینک با هدف جلوگیری از عارضه‌ای که اولین بیمار، نولاند آرباگ، به آن دچار شده بود، انجام شد.

نورالینک با اجرای اقدامات جدیدی مانند کاهش حرکت مغز در طول جراحی و به حداقل رساندن فاصله بین ایمپلنت و سطح مغز، موفق به کاهش احتمال انقباض الکترودها شد. همچنین، بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری پس از جراحی نیز به کاهش این مشکل کمک کرده است.

این شرکت در پست وبلاگی خود اعلام کرد که در حال کار بر روی به‌روزرسانی‌های جدیدی برای دستگاه رابط مغزی خود به نام “Link” است.

این دستگاه در حال حاضر به بیماران امکان کنترل نشانگرهای صفحه و دستگاه‌های دیجیتال را از طریق کلیک کردن می‌دهد. در آینده، “لینک” قادر خواهد بود چندین هدف حرکتی را به صورت همزمان رمزگشایی کند و دست نوشته‌های بیماران را تشخیص دهد تا به آنها کمک کند سریع‌تر بنویسند.

نورالینک تاکید کرد که این قابلیت‌ها می‌توانند به بازگرداندن توانایی‌های دیجیتال برای افرادی که قادر به استفاده از اندام‌های خود نیستند، کمک کنند و همچنین به افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی که قادر به صحبت کردن نیستند، امکان ارتباط برقرار کنند.

در حال حاضر، دستگاه “Link” برای بیماران مبتلا به کوادری پلژی و سایر شرایطی که حرکت را به شدت محدود می‌کنند، طراحی شده است. ایلان ماسک اعلام کرده که در آینده ایمپلنت‌های نورالینک می‌توانند توانایی‌های افراد سالم را نیز تقویت کرده و حتی به یادآوری حافظه کمک کنند.

این شرکت در ادامه افزود که دومین ایمپلنت مغزی نورالینک برای بیمار دوم، به نام الکس، یک تکنسین سابق خودرو بود که از آسیب نخاعی رنج می‌برد و اکنون پس از جراحی موفق، می‌تواند از نرم‌افزارهای طراحی به کمک کامپیوتر برای برنامه‌های نورالینک استفاده کند.

ماسک ابراز امیدواری کرده که تا پایان سال جاری، این دستگاه برای چندین بیمار دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

نوشته موفقیت جراحی دومین ایمپلنت مغزی شرکت نورالینک اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow