مک بوک ایر M3 حداکثر ۴۰ درصد سریع‌تر از لپ‌تاپ‌های اسنپدراگون X الیت است

اپل در تبلیغات جدید خود، ادعا می‌کند که مک بوک ایر مدل M3 تا ۴۰ درصد سریع‌تر از کامپیوترهای مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون X الیت و قابلیت‌های هوش مصنوعی کوپایلات پلاس است. به‌گزارش تک‌ناک، کوالکام قبلاً کمپین بازاریابی خود را برای اسنپدراگون X الیت آغاز کرده بود و ادعا می‌کرد که این چیپست جدید تا... نوشته مک بوک ایر M3 حداکثر ۴۰ درصد سریع‌تر از لپ‌تاپ‌های اسنپدراگون X الیت است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  3
مک بوک ایر M3 حداکثر ۴۰ درصد سریع‌تر از لپ‌تاپ‌های اسنپدراگون X الیت است

اپل در تبلیغات جدید خود، ادعا می‌کند که مک بوک ایر مدل M3 تا ۴۰ درصد سریع‌تر از کامپیوترهای مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون X الیت و قابلیت‌های هوش مصنوعی کوپایلات پلاس است.

به‌گزارش تک‌ناک، کوالکام قبلاً کمپین بازاریابی خود را برای اسنپدراگون X الیت آغاز کرده بود و ادعا می‌کرد که این چیپست جدید تا ۲۱ درصد سریع‌تر از تراشه‌ی M3 اپل است. این ادعاها در مقایسه‌ای واقعی نیز تأیید شدند؛ اما اپل با استناد به مواد بازاریابی به‌روز‌شده‌ی خود، در این زمینه اختلاف‌نظر دارد.

کوپرتینویی‌ها ادعا می‌کنند که مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی M3 تا ۴۰ درصد سریع‌تر از کامپیوترهای شخصی کوپایلت پلاس مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون X الیت کوالکام است. با‌این‌حال با بررسی دقیق‌تر، متوجه می‌شویم که نسل قبلی Apple Silicon در کدام آزمایش برتری دارد.

Wccftech می‌نویسد که پیش از رونمایی سری جدید MacBook Pro M4 در اواخر سال جاری، اپل برای حفظ رضایت مشتریانش، به تبلیغ قابلیت‌های مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی M3 روی آورده است. Aaron با نام کاربری @aaronp613، نخستین کسی بود که به مواد بازاریابی جدید این محصول دست یافت و سپس وب‌سایت 9to5Mac به آن پرداخت.

کامپیوتر شخصی کوپایلت پلاسی که در‌مقایسه‌با این مک‌بوک آزمایش شد، مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ ۷ بود که به تراشه‌ی اسنپدراگون X الیت و ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD مجهز شده بود.

تبلیغات جدید مک بوک ایر M3

پیکربندی MacBook Air M3 شباهت زیادی به نمونه‌ی رقبا داشت. این مک‌بوک با پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی ۱۰ هسته‌ای، در آزمایش سرعت Speedometer 3.0 حدود ۴۰ درصد سریع‌تر از رقبای مجهز به چیپست اسنپدراگون X الیت عمل کرد. اپل ادعا می‌کند که لپ‌تاپش در مرور وب نیز تا ۲۵ درصد سریع‌تر است. این ادعا بر‌اساس آزمایش‌هایی است که در محیط‌های یکسان انجام شده است.

آزمایش واحد به‌تنهایی نمی‌تواند برتری قطعی M3 بر اسنپدراگون X الیت را ثابت کند. با‌این‌حال، مقایسه‌ی مشخصات فنی نشان می‌دهد که تفاوت‌های زیادی بین این دو پردازنده وجود دارد. برای مثال، نسخه‌های قدرتمندتر اسنپدراگون X الیت توان بیشتری از M3 Pro مصرف می‌کنند که به‌عنوان نمونه‌ای قدرتمندتر از M3 شناخته می‌شود.

همچنین، نسخه‌های کُندتر اسنپدراگون X الیت مانند اسنپدراگون X پلاس با وجود عملکرد ضعیف‌تر، باتری بیشتری مصرف می‌کنند که این موضوع در‌مقایسه‌با MacBook Air M2 به‌وضوح مشهود است. مک بوک ایر M3 مک بوک ایر M3

اگرچه دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون X الیت عملکرد قدرتمندی دارند، مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی M3 با بهره‌گیری از معماری اختصاصی اپل و عملکرد بهینه‌شده و یکپارچگی بیشتر با اکوسیستم اپل، تجربه‌ی کاربری متفاوتی ارائه می‌دهد. این دستگاه با عمر باتری طولانی‌تر و سرعت سریع‌تر در اجرای برنامه‌ها و قابلیت‌های پیشرفته‌تر، انتخابی ایدئال برای کاربرانی است که به‌دنبال حداکثر بهره‌وری هستند.

نوشته مک بوک ایر M3 حداکثر ۴۰ درصد سریع‌تر از لپ‌تاپ‌های اسنپدراگون X الیت است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow