نتایج جست‌وجوی گوگل با هوش مصنوعی خلاصه می‌شود

ویژگی جست‌وجوی گوگل ارتقا یافته و این شرکت در حال آزمایش سیستمی برای خلاصه‌نویسی نتایج جست‌وجو با هوش مصنوعی است. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، اولین بار در ماه مه ۲۰۲۳بود که خلاصه‌های هوش مصنوعی گوگل مطرح و در کنفرانس گوگل I/O امسال به صورت رسمی معرفی شد. این ویژگی در واقع خلاصه‌های کوتاهی از […] نوشته نتایج جست‌وجوی گوگل با هوش مصنوعی خلاصه می‌شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۵ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
نتایج جست‌وجوی گوگل با هوش مصنوعی خلاصه می‌شود

ویژگی جست‌وجوی گوگل ارتقا یافته و این شرکت در حال آزمایش سیستمی برای خلاصه‌نویسی نتایج جست‌وجو با هوش مصنوعی است.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، اولین بار در ماه مه ۲۰۲۳بود که خلاصه‌های هوش مصنوعی گوگل مطرح و در کنفرانس گوگل I/O امسال به صورت رسمی معرفی شد. این ویژگی در واقع خلاصه‌های کوتاهی از پاسخ‌ به جست‌وجوها بود.

با وجود این، خیلی زود با مشکلاتی روبه‌رو شد، چراکه اطلاعات غلط و حتی خطرناکی ارائه می‌داد. به‌ عنوان مثال می‌گفت فضانوردان روی ماه گربه پیدا کرده‌اند، یا به کاربران توصیه می‌کرد سنگ بخورند، یا چسب به پیتزای خود اضافه کنند!

شرکت گوگل برای رفع این مشکلات، خلاصه‌ها را محدود و از منابعی مثل ردیت و کورا کمتر استفاده کرد. اما با توجه به تجربه ناموفق اولین تلاش گوگل، بسیاری با شک و تردید به این ویژگی جدید نگاه می‌کردند.

ابزار جدید جست‌وجوی گوگل که توسط باری شوارتز در ایکس (توییتر) معرفی شد، در ابتدا به عنوان نسخه‌ بهبود‌یافته‌ خلاصه‌های هوش مصنوعی تصور می‌شد. با وجود این گوگل تأیید کرد که این یک ویژگی جداگانه در حال آزمایش است.

خلاصه‌نویسی نتایج جست‌وجوی گوگل با هوش مصنوعی

هر چند شباهت زیاد این دو ویژگی باعث شد بسیاری بر همان باور بمانند، البته دو تفاوت عمده داشتند. در این سیستم جدید، بر خلاف سیستم قبلی که به وضوح مشخص می‌کرد خلاصه‌ها توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند، این برچسب به صورت واضح نمایش داده نمی‌شود.

در مورد ویژگی جدید در حال توسعه جست‌وجوی گوگل، برچسب تولید شده توسط هوش مصنوعی تا زمانی که کاربران دکمه کوچک «بیشتر» را زیر خلاصه فشار دهند، پنهان می‌ماند، که تشخیص بین محتوای تولید شده توسط انسان و تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای یک کاربر معمولی چالش‌برانگیز می‌کند.

این ابزار هنوز در مرحله‌ آزمایش قرار دارد و به احتمال زیاد گوگل برچسب واضح‌تری برای آن اضافه خواهد کرد.

اگر چه به نظر می‌رسد که هدف این ویژگی جدید هم مانند خلاصه‌های قبلی، ارائه خلاصه‌های سریع و کوتاه از نتایج جست‌وجو است، که شاید برای کاربران آمریکایی چندان ضروری نباشد.

نوشته نتایج جست‌وجوی گوگل با هوش مصنوعی خلاصه می‌شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow