نرخ هش بیت کوین رکورد تازه‌‌ای ثبت کرد

نرخ هش یا هش‌ریت بیت کوین به بالاترین سطح خود رسیده است، که این اتفاق از افزایش مشارکت ماینرها در تأمین توان رایانشی شبکه بیت کوین حکایت دارد. به‌ گزارش تک‌ناک،‌ نرخ هش به زبان ساده برابر با مجموع کل توان رایانشی دستگاه‌های فعال در فرایند استخراج بیت کوین است و هرچه این نرخ بیشتر […] نوشته نرخ هش بیت کوین رکورد تازه‌‌ای ثبت کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۲ آبان , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  2
نرخ هش بیت کوین رکورد تازه‌‌ای ثبت کرد

نرخ هش یا هش‌ریت بیت کوین به بالاترین سطح خود رسیده است، که این اتفاق از افزایش مشارکت ماینرها در تأمین توان رایانشی شبکه بیت کوین حکایت دارد.

به‌ گزارش تک‌ناک،‌ نرخ هش به زبان ساده برابر با مجموع کل توان رایانشی دستگاه‌های فعال در فرایند استخراج بیت کوین است و هرچه این نرخ بیشتر می‌شود، امنیت شبکه بیت کوین ارتقا می‌یابد. این نرخ در تاریخ ۲۱ اکتبر به بالاترین حد خود یعنی ۷۶۹/۸ اگزاهش‌برثانیه رسید.

کوین‌تلگراف می‌نویسد داده‌های برگرفته از پایگاه‌های مرجع نشان می‌دهد که نرخ هش این رمزارز از سال ۲۰۲۱ به این سو همراه روندی صعودی را طی کرده است. یکی از دلایل افزایش نرخ هش، ارتقای پیوسته سخت‌افزارهای ویژه استخراج است که روزبه‌روز بر توان محاسباتی آنها افزوده می‌شود.

رکوردشکنی تازه نرخ هش بیت کوین
میزان فروش بیت کوین‌های متعلق به ماینرها به صرافی‌های متمرکز

ناگفته نماند که رشد نرخ هش بیت کوین به‌ معنای افزایش هزینه‌های استخراج آن است. با رشد آن و نصف‌ شدن پاداش استخراج بیت کوین از ماه مه ۲۰۲۴ به این سو انتظار می‌رود که شماری از شرکت‌های فعال در صنعت ماینینگ برای کاهش هزینه‌ها سراغ ادغام با واحدهای بزرگ‌تر بروند.

یکی از فعالان صنعت استخراج در این‌باره گفت:

«رمز بقا در این صنعت، توسعه دستگا‌ه‌های پرتوان است. اگر در این صنت فعال هستید و نتوانسته‌اید به سودآوری برسید، در آینده با چالش مواجه خواهید شد. اما اگر به برق ارزان‌قیمت دسترسی دارید، بازی را برده‌اید.»

گفتنی است که با وجود رشد سختی استخراج بیت کوین، شرکت‌های فعال در صنعت ماینینگ دست به افزایش فروش خود نزده‌اند.

داده‌های برگرفته از پلتفرم کریپتوکوانت نشان می‌دهد که در تاریخ ۲۰ اکتبر، شرکت‌های استخراج بیت کوین ۲۹۱۶ واحد از این رمزارز را به صرافی‌های متمرکز منتقل کرده‌اند، که کمترین مقدار طی ۳۰ روز گذشته بوده است.

نوشته نرخ هش بیت کوین رکورد تازه‌‌ای ثبت کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow