مشاور بانک مرکزی اروپا خواستار ممنوعیت بیت کوین شد

یکی از مشاوران برجسته بانک مرکزی اتحادیه اروپا طی یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس، بیت کوین را به باد انتقاد گرفته و خواستار ممنوعیت دادوستد آن شده است. به‌ گزارش تک‌ناک، یورگن شاف، مشاور امور زیرساخت‌های بازار بانک مرکزی اروپا، بیت کوین را حبابی خوانده که با سفته‌بازی رشد کرده است و به‌زودی از بین […] نوشته مشاور بانک مرکزی اروپا خواستار ممنوعیت بیت کوین شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۲ آبان , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  2
مشاور بانک مرکزی اروپا خواستار ممنوعیت بیت کوین شد

یکی از مشاوران برجسته بانک مرکزی اتحادیه اروپا طی یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس، بیت کوین را به باد انتقاد گرفته و خواستار ممنوعیت دادوستد آن شده است.

به‌ گزارش تک‌ناک، یورگن شاف، مشاور امور زیرساخت‌های بازار بانک مرکزی اروپا، بیت کوین را حبابی خوانده که با سفته‌بازی رشد کرده است و به‌زودی از بین می‌رود. او مدعی شده که بیت کوین علاوه‌ بر هدردادن انرژی، تسهیل‌کننده پرداخت‌های غیرقانونی است.

به‌ نقل از کریپتوپوتیتو، هفته پیش مقاله‌ای از سوی بانک مرکزی اروپا منتشر شد که نام یورگن شاف در فهرست نگارندگان آن به چشم می‌خورد. شاف در این مقاله هشدار داده که بازار بیت کوین در حال پروارسازی کاربران آغازین خود با تخلیه دارایی‌های تازه‌واردان است.

شاف مدعی است که حتی اگر حباب بیت کوین نترکد، باز هم این پذیرندگان آغازین‌ هستند که برنده بازی شده‌اند و سر افرادی که دیرهنگام به صف خریداران بیت کوین پیوسته‌اند، بی‌کلاه می‌ماند.

یورگن شاف خواستار ممنوعیت بیت کوین شد
یورگن شاف

مشاور بانک مرکزی اروپا گریزی هم به آثار بیت کوین در توزیع ثروت جمعی زده است و می‌نویسد:

«ثروت کاربران اولیه بیت کوین به بهای فقر کاربران ثانویه آن افزایش می‌یابد.»

شاف مدعی است که بازتوزیع ثروت میان پذیرندگان آغازین و متأخر بیت کوین به بی‌ثباتی جامعه دامن می‌زند، زیرا افرادی که دیرتر به جمع بیت‌کوین‌داران پیوسته‌اند، احساس ناامیدی و جاماندن می‌کنند.

مشاور بانک مرکزی اروپا بر این باور است که برای حذف آثار مخرب احتمال بیت کوین بر مناسبات اجتماعی باید دادوستد این رمزارز را ممنوع اعلام کرد.

اظهارات شاف در میان اهالی بازار رمزارزها واکنش‌برانگیز شده و موجی از انتقادات را به راه انداخته است. کاربران رمزارزها اعتقاد دارند که در نهایت این خریداران و فروشندگان هستند که ارزش بیت کوین را تعیین می‌کنند و قواعد دموکراتیک، مانع از ممنوعیت معاملات این رمزارز می‌شود.

نوشته مشاور بانک مرکزی اروپا خواستار ممنوعیت بیت کوین شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow