نصب سریع‌تر و مصرف کمتر CPU در به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱

بر اساس اعلام شرکت مایکروسافت، به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ باعث افزایش ۴۵ درصدی سرعت نصب سیستم و کاهش ۲۵ درصدی مصرف CPU شده است. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، شرکت مایکروسافت در آخرین به‌روزرسانی بزرگ خود برای سیستم‌عامل ویندوز 11، تغییرات قابل توجهی ایجاد کرده است. نسخه 24H2 که اوایل این ماه منتشر شد، علاوه […] نوشته نصب سریع‌تر و مصرف کمتر CPU در به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۳ آبان , ۱۴۰۳ - 20:00
 0  2
نصب سریع‌تر و مصرف کمتر CPU در به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱

بر اساس اعلام شرکت مایکروسافت، به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ باعث افزایش ۴۵ درصدی سرعت نصب سیستم و کاهش ۲۵ درصدی مصرف CPU شده است.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، شرکت مایکروسافت در آخرین به‌روزرسانی بزرگ خود برای سیستم‌عامل ویندوز 11، تغییرات قابل توجهی ایجاد کرده است. نسخه 24H2 که اوایل این ماه منتشر شد، علاوه بر بهبودهای متعدد، باعث کاهش چشمگیر زمان نصب، زمان راه‌اندازی مجدد و مصرف CPU در به‌روزرسانی‌های ماهانه ویندوز شده است.

این به‌روزرسانی بزرگ، بخشی از برنامه مایکروسافت برای انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی و غیر امنیتی ماهانه است. هدف از این به‌روزرسانی‌ها، معرفی ویژگی‌های جدید و محافظت از کاربران در برابر تهدیدات جدید امنیتی می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات در نسخه 24H2، بهینه‌سازی فرایند به‌روزرسانی سیستم‌عامل است که با پردازش موازی قطعات مختلف، استفاده بهینه از حافظه RAM و بهبود حافظه کش، سرعت و کارایی بیشتری به سیستم‌عامل می‌بخشد.

نصب سریع‌تر و کاهش مصرف کمتر CPU در به‌روزرسانی جدید ویندوز 11ارائه شد

براساس اعلام مایکروسافت، این تغییرات باعث شده است تا به‌روزرسانی‌های ماهانه ویندوز ۱۱ تا ۴۵ درصد سریع‌تر نصب شوند و میزان استفاده از CPU تا ۲۵ درصد کاهش یابد. همچنین زمان راه‌اندازی مجدد سیستم در برخی از دستگاه‌ها تا ۴۰ درصد سریع‌تر شده است.

این ادعاها در نتیجه آزمایش‌های انجام شده روی ماشین‌های مجازی و مقایسه با نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ۱۱ مانند 22H2 و 232H2 تأیید شده‌اند.

علاوه بر بهبود زمان نصب و استفاده از منابع سیستم، حجم به‌روزرسانی‌های ویژ‌گی‌های ویندوز ۱۱ نیز کاهش یافته است. طبق گفته‌های استیو دی‌استیس، یکی از اعضای تیم Windows fundamentals در مایکروسفات، حجم دانلود این به‌روزرسانی‌ها حدود ۲۰۰ مگابایت کمتر شده است.

این کاهش حجم با جلوگیری از دانلود مجدد اپلیکیشن‌های داخلی ویندوز ۱۱ که کاربران از قبل نسخه به‌روز آنها را دارند، محقق شده است. برای نسخه 24H2، این تغییرات به Microsoft Edge نیز گسترش یافته و باعث کاهش حجم به‌روزرسانی‌ها برای برخی از دستگاه‌ها شده است.

با این به‌روزرسانی‌های جدید، مایکروسافت به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا تجربه‌ای سریع‌تر و بهینه‌تر از به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل خود داشته باشند و در عین حال منابع سیستم آنها کمتر درگیر شود.

نوشته نصب سریع‌تر و مصرف کمتر CPU در به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow