روسیه با استفاده از بیت کوین تحریم های غرب را دور می زند

با افزایش تنش‌های جهانی و تشدید تحریم‌های غرب علیه روسیه، این کشور در تلاش است از ظرفیت‌های بیت کوین و دیگر رمزارزها برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و تسهیل مبادلات تجاری برون‌مرزی خود استفاده کند. به‌ گزارش تک‌ناک، مقامات روسی فعالانه در تلاش‌ هستند تا استخراج‌گران بیت کوین را در این کشور تشویق کنند که ذخایر رمزارزی […] نوشته روسیه با استفاده از بیت کوین تحریم های غرب را دور می زند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۳ آبان , ۱۴۰۳ - 20:00
 0  2
روسیه با استفاده از بیت کوین تحریم های غرب را دور می زند

با افزایش تنش‌های جهانی و تشدید تحریم‌های غرب علیه روسیه، این کشور در تلاش است از ظرفیت‌های بیت کوین و دیگر رمزارزها برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و تسهیل مبادلات تجاری برون‌مرزی خود استفاده کند.

به‌ گزارش تک‌ناک، مقامات روسی فعالانه در تلاش‌ هستند تا استخراج‌گران بیت کوین را در این کشور تشویق کنند که ذخایر رمزارزی خود را در اختیار دولت و بازرگانان قرار دهند.

به نقل از کریپتودنس، ولادیمیر پوتین، رئيس‌جمهور روسیه در اظهارنظری تازه در نشست سران کشورهای گروه بریکس گفته است که نباید از ظرفیت بیت کوین و رمزارزها برای تسهیل تجارت بین‌المللی غافل شویم.

وی تصریح کرده است که در این‌ میان رمزارزهایی مثل ریپل می‌توانند جایگزین دلار شوند و سلطه این ارز را در گستره اقتصاد جهانی به چالش بکشند.

روسیه به دنبال استفاده از بیت کوین برای تسهیل مبادلات تجاری

«بیت‌ریور»، شرکت روسی فعال در حوزه استخراج بیت کوین دست به انعقاد قرارداد همکاری مشترک با صندوق سرمایه‌گذاری ملی روسیه زده است تا ساخت و توسعه مراکز ماینینگ را در این کشور تسریع کند.

مدیرعامل این شرکت می‌گوید که این قرارداد می‌تواند نقل‌وانتقال‌های مالی برون‌مرزی را تسهیل کند و زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌های فناورانه در جغرافیای گسترده روسیه شود.

روسیه به‌ سرعت در حال تدوین چارچوب‌های نظارتی سازگار با رمزارزها است. پیش‌تر مقامات این کشور با تصویب قوانینی صنعت استخراج را در روسیه به رسمیت شناختند.

فعالان این صنعت ملزم شده‌اند تا دارایی‌های رمزارزی خود را به نهادهای مالی اظهار کنند و در مصرف انرژی به استانداردها پایبند باشند.

قوانین نظارتی روسیه به فعالان تجاری این کشور اجازه می‌دهد که از رمزارزها برای تسویه پرداخت‌های برون‌مرزی خود استفاده کنند. علاوه‌ بر این، قرار است در مسکو و سن پترزبورگ، صرافی‌هایی رسمی با هدف تسهیل مبادلات رمزارزی کاربران برپا شود.

نوشته روسیه با استفاده از بیت کوین تحریم های غرب را دور می زند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow