نقد و بررسی گوشی خوش قیمت POCO X6 Pro

یکی از گوشی‌هایی که می‌توانید با بودجه کمتر از ۲۰ میلیون تومان بخرید، گوشی POCO X6 Pro است. این گوشی که با یک تفاوت قیمت جزئی نسبت به نسخه معمولی خود در بازه تقریبا ۱۸ میلیون تومان قرار دارد، امکانات بسیار خوبی دارد و می‌تواند با گوشی‌های با قیمت بالاتر نیز رقابت داشته باشد. در […] نوشته نقد و بررسی گوشی خوش قیمت POCO X6 Pro اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۷ مهر , ۱۴۰۳ - 02:00
 0  1
نقد و بررسی گوشی خوش قیمت POCO X6 Pro

یکی از گوشی‌هایی که می‌توانید با بودجه کمتر از ۲۰ میلیون تومان بخرید، گوشی POCO X6 Pro است.

این گوشی که با یک تفاوت قیمت جزئی نسبت به نسخه معمولی خود در بازه تقریبا ۱۸ میلیون تومان قرار دارد، امکانات بسیار خوبی دارد و می‌تواند با گوشی‌های با قیمت بالاتر نیز رقابت داشته باشد.

در این مطلب از تکناک با بررسی پوکو ایکس ۶ پرو با ما همراه باشید.

نقد و بررسی POCO X6 Pro

همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های پوکو از آن دسته گوشی‌هایی هستند که طراحی نسبتا زمختی دارند و به اصطلاح گوشی‌های مردانه هستند.

این موضوع بیشتر از هر سری، برای سری‌های ایکس صدق می‌کند. شیائومی رسالت مربوط به پوکو ایکس ۳ پرو را برای ایکس ۶ پرو نیز دنبال کرده است و شاهد یک گوشی با پردازنده عالی در کنار قیمت مناسب هستیم.

درست مانند دیگر گوشی‌های پوکو سری ایکس، درست است که در ساخت آن‌ها از پردازنده‌ای قدرتمند استفاده می‌شود، اما دوربین این گوشی‌ها عملکرد خارق‌العاده‌ای ندارد. همین موضوع دقیقا برای پوکو ایکس ۶ پرو نیز صدق می‌کند و اگر به دنبال دوربین هستید، باید از خرید آن صرف نظر کنید. اما برای کارهای پردازشی، گیمینگ و مولتی تسکینگ، این گوشی یک انتخاب برتر خواهد بود.

طراحی گوشی POCO X6 Pro

پوکو ایکس ۶ پرو در سه رنگ سیاه، خاکستری و زرد به بازار عرضه شده است که در دو رنگ مشکی و خاکستری، بدنه پشتی از نوع پلاستیکی است. در حالی که در رنگ زرد، بدنه پشتی از متریال چرم مصنوعی ساخته شده است.

بررسی طراحی POCO X6 Pro

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های بررسی پوکو ایکس ۶ پرو، بررسی طراحی این گوشی است. وقتی که این گوشی را در دست می‌گیرید، طراحی آن حس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که فریم و به طور کلی، این گوشی مقداری ضخیم است و اگر طرفدار گوشی‌های بسیار نازک هستید، ممکن است خیلی احساس راحتی با این گوشی نداشته باشید.

وقتی که به پشت پوکو ایکس ۶ پرو نگاه می‌کنیم، یک مستطیل را می‌بینیم که دوربین‌ها در داخل آن قرار گرفته‌اند. به طور کلی، برآمدگی این مستطیل و دوربین‌ها آن‌چنان زیاد و آزاردهنده نیست. در بخش پایین پنل پشتی نیز لوگوی 5G را مشاهده می‌کنیم.

طراحی گوشی پوکو ایکس ۶ پرو

در پنل‌ کناری سمت راست، کلیدهای پاور و ولوم قرار دارند. این در حالی است که در پنل کناری سمت چپ تقریبا هیچ کلیدی وجود ندارد. در پنل بالایی اسپیکر دوم، میکروفون دوم و سنسور اینفرارد قرار دارند که کیفیت صدای بالایی را در حین پخش موزیک و مکالمه ارائه می‌دهند.  اما در بخش پنل پایینی POCO X6 Pro، خشاب سیم‌کارت، میکروفون اصلی و اسپیکر اصلی قرار دارند که جای‌گذاری آن‌ها مناسب است و باعث اذیت دست شما نمی‌شوند.

شیائومی برای پنل اصلی یا همان صفحه‌نمایش POCO X6 Pro از صفحه‌نمایش پانچ هل (Punch Hole) استفاده کرده است که تقریبا با همه گوشی‌های دیگر در این بازه قیمتی یکسان است. در بخش بعدی، صفحه‌نمایش این گوشی را به صورت کامل بررسی کرده‌ایم.

صفحه‌نمایش POCO X6 Pro

بعد از بررسی طراحی گوشی POCO X6 Pro، نوبت به بررسی صفحه‌نمایش مورد استفاده در این گوشی می‌رسد. شیائومی در این گوشی از صفحه‌نمایش آمولد استفاده کرده که عملکرد خوبی دارد و از ۶۸ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. نکته دیگر این است که صفحه‌نمایش آمولد این گوشی از نوع ۱۲۰ هرتزی و با فناوری HDR10+ است که روشنایی معمولی ۵۰۰ نیتی و در حالت High Beam 1200 نیتی دارد. البته روشنایی این گوشی در بالاترین حالت ممکن ۱۸۰۰ نیت خواهد بود که بسیار عالی است.

صفحه‌نمایش POCO X6 Pro

نکته‌ای که درباره صفحه‌نمایش پوکو ایکس ۶ پرو وجود دارد این است که شیائومی برای این گوشی از گوریلا گلس ۵ استفاده کرده است که در این بازه قیمتی مقداری تاسف برانگیز است. با این حال، نباید از حاشیه بسیار کم صفحه‌نمایش این گوشی غافل شویم که تقریبا ۹۰ درصد صفحه‌نمایش را اشغال کرده است.

مورد بعدی درباره صفحه‌نمایش پوکو ایکس ۶ پرو، حسگر اثر انگشت آن است که در زیر صفحه نمایشگر قرار دارد. این حسگر مقداری مشکلات دارد و شاید مجبور شوید یک انگشت را چند بار ثبت کنید. اما از نظر سرعت، این حسگر بسیار سریع و راضی‌کننده است.

بررسی عملکرد باتری و شارژدهی پوکو ایکس ۶ پرو

شیائومی برای گوشی POCO X6 Pro باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری در نظر گرفته است عملکرد قابل قبولی دارد و می‌توانید تقریبا برای یک روز کامل برای استفاده روی این گوشی حساب ویژه باز کنید. همچنین این گوشی دارای شارژر ۶۷ واتی است که می‌تواند در مدت کمتر ز ۴۵ دقیقه این گوشی را از صفر تا صد شارژ کند.

عملکرد باتری POCO X6 Pro

یکی از مهم‌ترین نکات مثبت درباره گوشی POCO X6 Pro، وجود شارژر در جعبه آن است. به این معنی که دیگر لازم نیست مانند گوشی‌های سامسونگ شارژر را به صورت جداگانه خریداری کنید. بلکه همان شارژر با ظرفیت ۶۷ وات در داخل جعبه قرار دارد.

عملکرد دوربین‌های POCO X6 Pro

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، گوشی‌های پوکو درست است که از پردازنده‌های قدرتمندی برخوردار هستند، اما از لحاظ دوربین نباید حساب چندانی روی آن‌ها باز کنید. شیائومی برای پوکو ایکس ۶ پرو از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۱۶ مگاپیکسلی سلفی استفاده کرد که در ادامه آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

تست عملکرد دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بررسی گوشی پوکو ایکس ۶ پرو، عملکرد دوربین اصلی آن است. دوربین ۶۴ مگاپیکسی این گوشی، لنز OmniVision OV64B است که از فناوری OIS نیز بهره می‌برد. همین باعث شده است تا کیفیت عکاسی با آن قابل قبول و رو به خوب باشد.

دوربین‌های POCO X6 Pro

عکس‌هایی که با دوربین اصلی ثبت می‌شوند، در نور روز عملکرد خوبی دارند. جزئیاتی که در عکس‌ها ثبت می‌شوند، خوب و غلظت نور مناسب است. با این حال، نرخ داینامیک چندان مناسب نیست، اما می‌توانید با کمی وقت گذاشتن، عکس‌های خوبی را ثبت کنید.

دوربین پوکو ایکس ۶ پرو در زوم دو برابر کیفیت خوبی دارد و جزئیات همچنان خوب هستند. اما مقدار رنگ‌ها ناهماهنگ خواهند بود. با این دوربین، تصاویر پرتره کیفیت خوبی دارند ولی امکان زوم چند برابری را نخواهید داشت. با این حال، می‌توان امتیاز قابل قبول را به دوربین این گوشی داد.

دوربین اولترا واید با کیفیت ۸ مگاپیکسلی

دوربین اولترا واید گوشی پوکو ایکس ۶ پرو، کیفیت معمولی دارد و می‌توان گفت که کار راه‌انداز است. جزئیات ثبت‌شده با این دوربین قابل قبول هستند و نرخ داینامیک مقداری محدودتر از دوربین اصلی است. اما اگر از این دوربین در حالت شب استفاده کنید، می‌تواند به خوبی نیازتان را برتر کند و نرخ داینامیک در این حالت مناسب خواهد بود.

عملکرد دوربین اولترا واید POCO X6 Pro

دوربین ماکرو POCO X6 Pro با کیفیت ۲ مگاپیکسلی

دوربین ماکرو که در بررسی POCO X6 Pro به آن برخوردیم، عملکرد خوبی ندارد و عکس‌ها بسیار کم‌رنگ و بی‌روح هستند. همچنین خبری از فوکوس خودکار نیست و باید برای عکاسی با این دوربین، نهایت دقت را داشته باشید.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی

شیائومی برای گوشی پوکو ایکس ۶ پرو از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده است که عملکرد خوبی دارد و می‌توانید برای فعالیت‌های نرمال روی آن حساب باز کنید. با این حال، کیفیت تصاویر در حد دوربین ۱۶ مگاپیکسلی نیستند.

تجربه فیلم‌برداری با پوکو ایکس ۶ پرو

فیلم‌برداری با POCO X6 Pro می‌تواند تا حدودی لذت‌بخش باشد. این گوشی امکان فیلم‌برداری 4K را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه دارد. اما برای فیلم‌برداری با کیفیت 1080P امکان افزایش سرعت تا ۶۰ فریم را نیز خواهید داشت. به طور کلی، کیفیت فیلم‌ها مناسب هستند و کنتراست مقداری بیش از حد است که می‌تواند تا حد زیادی راضی‌کننده باشد.

فیلم‌بردای با پوکو ایکس ۶ پرو

وایت بالانس یکی از نقاط ضعف در بررسی دوربین POCO X6 Pro است. رنگ سفیدی که در فیلم‌برداری دیده می‌شود، مقداری مصنوعی به نظر می‌رسد. با این حال، می‌توانید حتی برای فیلم‌برداری در تاریکی شب نیز از این گوشی استفاده کنید.

تست کامل عملکرد سخت‌افزاری پوکو ایکس ۶ پرو

یکی از موارد مهم در بررسی POCO X6 Pro، عملکرد سخت‌افزاری این گوشی است که یک نقطه قوت می‌باشد. شیائومی برای پوکو ایکس ۶ پرو از پردازنده Dimensity 8300-Ultra استفاده کرده است که فناوری ۴ نانومتری دارد و می‌توانید برای ارتباطات 5G نیز از آن استفاده کنید. این تراشه عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند در بازه قیمتی خود، به خوبی نیاز شما را از همه لحاظ برطرف کند.

اگر بخواهیم عملکرد Dimensity 8300-Ultra در گوشی پوکو ایکس ۶ پرو را از نظر بنچمارک بررسی کنیم، باید بگوییم که این گوشی تراشه عملکرد بهتری نسبت به Snapdragon 8+ نسل یک دارد و تقریبا مشابه با Snapdragon 8 نسل یک است.

پوکو ایکس ۶ پرو

به طور کلی، می‌توان گفت که گوشی پوکو ایکس ۶ پرو از نظر پردازنده، عملکرد عالی و روانی را در استفاده‌های معمولی دارد و می‌توانید تمامی بازی‌های موبایلی را با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ فریم مناسب با این گوشی تجربه کنید. همچنین پایداری عملکرد پردازنده نیز باعث شده است تا در گذر زمان با افت فریم مواجه نشوید.

تست عملکرد رابط کاربری POCO X6 Pro

بعد از بررسی عملکرد سخت‌افزاری POCO X6 Pro، نوبت به عملکرد نرم‌افزاری و رابط کاربری این گوشی می‌رسد. شیائومی برای پوکو ایکس ۶ پرو از رابط کاربری HyperOS به همراه اندروید ۱۴ استفاده کرده است که تا ۳ سال از آپدیت‌های ماژولار پشتیبانی می‌کند. همین باعث شده است تا ارزش خرید POCO X6 Pro چند برابر شود.

بررسی POCO X6 Pro از نظر عملکرد اسپیکرها

نوبتی هم که باشد، نوبت به بررسی POCO X6 Pro از نظر عملکرد اسپیکرهای آن می‌رسد. این گوشی از Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند که کیفیت صدا را چند برابر می‌کند و باعث تفکیک بهتر فرکانس‌ها می‌شد. شما می‌توانید برای گوش دادن موزیک با اسپیکرهای استریو از این گوشی استفاده کنید. در صداهای بلند نیز این گوشی صدای تیزی ندارد و باعث آسیب به گوش‌های شما نمی‌شود.

رقبای هم‌قیمتی پوکو ایکس ۶ پرو

گوشی پوکو ایکس ۶ پرو رقبای زیادی در بازه قیمتی خود دارد که در برخی موارد از آن‌ها بهتر است و در بعضی موارد ممکن است نتواند آن‌طور که نیاز است کارایی داشته باشد. در این بازه قیمتی شما می‌توانید گوشی‌هایی مانند سامسونگ A35، A55 و نوت ۱۳ پرو 5G را خریداری کنید.

در این بازه قیمتی، دو گوشی A55 و Note 13 5G نسبت به ایکس ۶ پرو از دوربین بهتری برخوردار هستند. اما A55 در این قیمت حافظه ۱۲۸ گیگابایتی دارد و در جعبه آن خبری از شارژر نیست. در مقابل، نوت ۱۳ پرو دوربین بهتری دارد اما پردازنده آن به مراتب ضعیف‌تر است.

انتخاب نهایی برای خرید POCO X6 Pro

گوشی POCO X6 Pro؛ میان‌رده‌ای با ارزش خرید بالا

اگر بخواهیم به صورت کلی POCO X6 Pro را بررسی کنیم، باید بگوییم که این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌توانید برای کارهای سنگین، گیمینگ و مولتی تسکینگ روی این گوشی حساب ویژه باز کنید. اما از نظر دوربین، پوکو ایکس ۶ پرو عملکرد قابل قبولی دارد و اگر دوربین برای شما مهم است، این گوشی را پیشنهاد نمی‌کنیم. اگر تجربه کار با این گوشی را دارید یا به دنبال خرید آن هستید، لطفا در این صفحه از تک ناک، نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته نقد و بررسی گوشی خوش قیمت POCO X6 Pro اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow