نگاه نزدیک به عینک واقعیت افزوده Snap Spectacles 24

عینک واقعیت افزوده Snap Spectacles 24، قرار است ویژگی‌های واقعیت افزوده را به‌صورت عملی و کاربردی در اختیار کاربران قرار دهد. به‌گزارش تک‌ناک، شرکت اسنپ (Snap) نسخه جدید عینک‌های واقعیت افزوده خود به نام Spectacles 24 را رونمایی کرد. این عینک‌ها به پردازنده‌ اسنپدراگون کوالکام مجهزند و در Snapdragon Summit به نمایش گذاشته شدند. در […] نوشته نگاه نزدیک به عینک واقعیت افزوده Snap Spectacles 24 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۵ آبان , ۱۴۰۳ - 00:00
 0  3
نگاه نزدیک به عینک واقعیت افزوده Snap Spectacles 24

عینک واقعیت افزوده Snap Spectacles 24، قرار است ویژگی‌های واقعیت افزوده را به‌صورت عملی و کاربردی در اختیار کاربران قرار دهد.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت اسنپ (Snap) نسخه جدید عینک‌های واقعیت افزوده خود به نام Spectacles 24 را رونمایی کرد. این عینک‌ها به پردازنده‌ اسنپدراگون کوالکام مجهزند و در Snapdragon Summit به نمایش گذاشته شدند.

در مقایسه با دیگر عینک‌های هوشمند شرکت‌های آمازون و Paula Abdul، عینک Snap Spectacles 24 فراتر از ویژگی‌های معمولی مانند گرفتن عکس و پخش صدا عمل می‌کند. این مدل جدید علاوه‌بر دوربین و میکروفون، به میکروپروژکتورهای شفاف Liquid Crystal on Silicon (LCoS) مجهز است که کیفیت تصویری معادل ۳۷ پیکسل در هر درجه ارائه می‌دهد.

طراحی و عملکرد

پی‌سی‌مگ می‌نویسد عینک واقعیت افزوده Snap Spectacles 24 که در ۱۷ سپتامبر معرفی شده، در‌حال‌حاضر برای مصرف‌کنندگان عرضه نمی‌شود و تنها در‌اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد. توسعه‌دهندگان برای دسترسی به این محصول باید در برنامه Spectacles Developer Program با هزینه ۹۹ دلار در ماه ثبت‌نام کنند.

برای استفاده از این عینک، ابتدا کاربران باید از برنامه جداگانه‌ای برای اندازه‌گیری فاصله بین مردمک‌های چشم خود استفاده کنند. پس از تنظیم دقیق، منویی از برنامه‌ها و بازی‌ها به‌صورت شناور در مقابل چشم کاربر نمایش داده می‌شود که با حرکات لمسی کنترل‌کردنی است.

عینک‌های واقعیت افزوده Spectacles '24

تجربه استفاده و برنامه‌های کاربردی

وزن این عینک کمتر از ۲۳۰ گرم است و به‌دلیل توزیع مناسب وزن، سنگینی آن روی صورت کاربر احساس نمی‌شود. یکی از برنامه‌های جذاب ارائه‌شده، برنامه Lego Bricktacular است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با بلوک‌های مجازی کار کنند. با‌این‌حال، به‌دلیل تأخیر ۱۳ میلی‌ثانیه‌ای سیستم AR، کنترل حرکات دقیق کمی دشوار بود.

یکی دیگر از برنامه‌های موجود، Snap’s Finger Paint است که کاربر می‌تواند با استفاده از آن رنگ‌ها و الگوهای مختلف را انتخاب و طرح‌های مختلفی را در هوا رسم کند. این نرم‌افزار حتی امکان بازی گروهی و برقراری تماس تصویری را نیز فراهم می‌کند.

مشکلات و محدودیت‌ها

باتری این عینک‌ها حدود ۴۵ دقیقه دوام می‌آورد که یکی از ضعف‌های اصلی آن محسوب می‌شود. Snap این محدودیت را به‌دلیل ارائه این عینک فقط برای توسعه‌دهندگان عنوان کرده است. این محدودیت‌ها از‌جمله فقدان قیمت خرده‌فروشی، نشان‌دهنده این است که عینک‌های واقعیت افزوده اسنپ هنوز برای مصرف عمومی آماده نیستند.

با اینکه متا و گوگل تاکنون فقط ویدئوهایی از پروژه‌های عینک‌های هوشمند خود نمایش داده‌اند، Snap این محصول AR را در‌دسترس توسعه‌دهندگان قرار داده است. این رقابت بین برندها ممکن است در آینده جذاب‌تر شود؛ اما تا زمانی که مسئله عمر باتری حل نشود، عرضه این دستگاه به بازار مصرف‌کنندگان دور از انتظار خواهد بود.

نوشته نگاه نزدیک به عینک واقعیت افزوده Snap Spectacles 24 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow