کاهش فروش آیفون 16؛ اپل تولید خود را تا ۱۰ میلیون واحد کاهش می‌دهد

به‌نظر می‌رسد تقاضا برای آیفون ۱۶ به‌اندازه‌ای که انتظار می‌رفت، افزایش نیافته است و این مسئله می‌تواند بر عملکرد مالی اپل تأثیرگذار باشد. به‌گزارش تک‌ناک، فروش آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس کمتر از انتظارات اپل بوده است؛ به همین دلیل، اپل تصمیم گرفته است تا تولید این مدل‌ها را کاهش دهد. بر‌اساس گزارش‌های جدید، […] نوشته کاهش فروش آیفون 16؛ اپل تولید خود را تا ۱۰ میلیون واحد کاهش می‌دهد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۵ آبان , ۱۴۰۳ - 00:00
 0  2
کاهش فروش آیفون 16؛ اپل تولید خود را تا ۱۰ میلیون واحد کاهش می‌دهد

به‌نظر می‌رسد تقاضا برای آیفون ۱۶ به‌اندازه‌ای که انتظار می‌رفت، افزایش نیافته است و این مسئله می‌تواند بر عملکرد مالی اپل تأثیرگذار باشد.

به‌گزارش تک‌ناک، فروش آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس کمتر از انتظارات اپل بوده است؛ به همین دلیل، اپل تصمیم گرفته است تا تولید این مدل‌ها را کاهش دهد. بر‌اساس گزارش‌های جدید، تقاضای این دو مدل از سری آیفون ۱۶ پرو بسیار کمتر است. در نتیجه، اپل قصد دارد تولید این دو مدل را تا ۱۰ میلیون واحد کاهش دهد. این کاهش تولید در نیمه اول سال ۲۰۲۵ تأثیر خود را نشان خواهد داد.

مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر معروف محصولات اپل، معتقد است که کاهش تقاضا می‌تواند ناشی از عوامل متعددی باشد؛ از‌جمله اشباع بازار و رقابت شدید و تمایل بیشتر مصرف‌کنندگان به مدل‌های پیشرفته‌تر پرو. این تحلیلگر می‌افزاید که علاقه مصرف‌کنندگان به مدل‌های پرو همواره مشکل اساسی برای مدل‌های غیر‌پرو بوده است.

کاهش فروش آیفون ۱۶

برآوردهای تولید و روند نزولی

گیزچاینا می‌نویسد که بر‌اساس اطلاعات به‌روز‌شده، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تولید سری iPhone 16 در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ به حدود ۸۰ میلیون واحد کاهش خواهد یافت. این میزان درمقایسه‌با پیش‌بینی‌های قبلی ۸۴ میلیون واحد کاهش را نشان می‌دهد. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، تولید سری آیفون ۱۵ بین ۹۰ تا ۹۱ میلیون واحد بوده است.

انتظار می‌رود میزان تولید آیفون‌های جدید در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵ به ۴۵ میلیون واحد و در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۵ به ۳۹ میلیون واحد کاهش یابد. این تغییرات کاهش تقاضای درخورتوجهی را برای سری آیفون ۱۶ نشان می‌دهد و به مشکلات اپل در جذب توجه مشتریان اشاره می‌کند.

مینگ‌چی کونو به آینده Apple Intelligence و نقش آن در افزایش تقاضا برای iPhone 16 ابراز تردید کرده است. او می‌گوید که ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی اپل شاید به‌تنهایی نتوانند علاقه‌مندی کافی برای این مدل‌ها ایجاد کنند.

با‌این‌حال، او به استراتژی جدید کوپرتینویی‌ها در بخش محصولات اقتصادی اشاره کرده است. تولید مدل جدید آیفون SE 4 قرار است از دسامبر آغاز شود و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سه‌ماهه اول ۲۰۲۵ حدود ۸/۶ میلیون واحد از این مدل تولید شود. اپل با این اقدام به‌دنبال جذب مشتریانی است که حساسیت بیشتری به قیمت دارند و قصد دارد حضور خود در این بخش از بازار را تقویت کند.

نوشته کاهش فروش آیفون 16؛ اپل تولید خود را تا ۱۰ میلیون واحد کاهش می‌دهد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow