نیسان رنگ خنک‌کننده برای خودروها تولید می کند

شرکت خودروسازی نیسان در حال تولید رنگ خنک‌کننده‌ای است که می‌تواند دمای سطح بیرونی را تا 12 درجه سانتی‌گراد و دمای داخلی را تا 5 درجه سانتی‌گراد کاهش دهد. به گزارش تک‌ناک، این رنگ شامل متاماده‌هایی است که خواص غیرمعمولی دارند و قادر به انعکاس اشعه‌های مادون قرمز و دور کردن انرژی خورشیدی از خودرو... نوشته نیسان رنگ خنک‌کننده برای خودروها تولید می کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
نیسان رنگ خنک‌کننده برای خودروها تولید می کند

شرکت خودروسازی نیسان در حال تولید رنگ خنک‌کننده‌ای است که می‌تواند دمای سطح بیرونی را تا 12 درجه سانتی‌گراد و دمای داخلی را تا 5 درجه سانتی‌گراد کاهش دهد.

به گزارش تک‌ناک، این رنگ شامل متاماده‌هایی است که خواص غیرمعمولی دارند و قادر به انعکاس اشعه‌های مادون قرمز و دور کردن انرژی خورشیدی از خودرو هستند، که در نتیجه با خنک کردن فضای داخلی خودرو و کاهش وابستگی به سیستم تهویه مطبوع، با گرمای تابستان مقابله می‌کند.

این رنگ با همکاری متخصصان فناوری خنک‌کننده شرکت Radi-Cool تولید شده و هدف آن کاهش مصرف انرژی برای تهویه مطبوع خودروها است.

سوسومو میرا، مدیر توسعه این رنگ گفت: «رؤیای من این است که ماشین‌های خنک‌تر بدون مصرف انرژی ایجاد کنم. این موضوع به ویژه در عصر خودروهای برقی بسیار مهم است که در این خودروها بار ناشی از تهویه مطبوع در تابستان می‌تواند تأثیر قابل‌ توجهی بر وضعیت شارژ آنها داشته باشد.»

چگونگی تولید رنگ جدید خنک‌کننده نیسان

با افزایش دمای هوای بیرون، خودروها و وسایل نقلیه به طور فزاینده‌ای در معرض گرمای بیش از حد قرار می‌گیرند.

در حالی که رنگ خنک‌کننده تابشی اغلب در ساختمان‌ها استفاده می‌شود، بافت ضخیم و پوشش گچی آن را برای وسایل نقلیه نامناسب می‌کند. شرکت نیسان برای غلبه بر این محدودیت‌ها تصمیم گرفت تا نسخه‌ای مخصوص خودرو با روکش شفاف تولید کند.

این رنگ خودرو جدید حاوی متاماده است. متاماده به مواد مصنوعی طراحی شده با خواص بازتابی منحصر به فرد گفته می‌شود. متاماده موجود در رنگ جدید از دو ذره ریز واکنش‌پذیر به نور تشکیل شده است، که به روش‌های منحصربه‌فردی به نور واکنش نشان می‌دهند.

یک ذره در رنگ، پرتوهای مولد حرارت نور خورشید را منحرف می‌کند و رنگ را خنک‌تر نگه می‌دارد. علاوه بر این، نوآوری واقعی در ذره دوم نهفته است، که امواج الکترومغناطیسی ایجاد می‌کند تا با نور خورشید مقابله نماید و انرژی خورشید را از خودرو دور نگه دارد.

ذرات موجود در رنگ سرد نیسان با هم از نفوذ گرما به سطوح بیرونی خودرو جلوگیری می‌کنند.

این رنگ دمای داخلی خودرو را تا 10 درجه کاهش می‌دهد

تست رنگ خنک‌کننده خودرو

نیسان آزمایش فناوری رنگ جدید خود را روی یک خودروی خدماتی در فرودگاه هاندا توکیو در نوامبر 2023 آغاز کرد. آسفالت باز فرودگاه شرایط ایدئالی را برای آزمایش عملکرد این رنگ خنک‌کننده در گرمای شدید ارائه می‌دهد.

در این آزمایش یک ساله، رنگ روی خودروی خدماتی نیسان NV100 که توسط خدمات فرودگاهی All Nippon Airways (ANA) اداره می‌شود، اعمال شد.

این رنگ سرد در آزمایش‌های اولیه بهتر از رنگ‌های سنتی عمل کرد و دمای سطح بیرونی را تا 12 درجه سانتی‌گراد و دمای داخلی را تا 5 درجه سانتی‌گراد کاهش داد.

در بیانیه مطبوعاتی نیسان آمده است که عملکرد خنک‌کنندگی رنگ به ویژه زمانی که وسیله نقلیه برای مدت طولانی در زیر نور خورشید پارک شده است، قابل توجه می‌باشد. یک کابین خنک‌ نه تنها برای سرنشینان خوشایندتر است، بلکه به زمان اجرای تهویه مطبوع کمتری نیز نیاز دارد تا کابین را تا دمای راحت خنک کند.

به عبارت دیگر با این کار فشار کمتری بر تهویه مطبوع ماشین وارد می‌شود، که باعث بهبود راندمان سوخت و سواری راحت‌تر می‌شود. این موضوع به ویژه برای وسایل نقلیه برقی مهم است، چرا که تهویه مطبوع می‌تواند به طور قابل‌ توجهی بر عمر باتری تأثیر بگذارد.

نوع رنگ فعلی مقاومت بی‌نظیری در برابر نمک، بریدگی، پوسته شدن، خراشیدگی و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را در حالی که رنگ و قابلیت تعمیر را حفظ می‌کند، نشان داده است. همچنین محققان شرکت نیسان در حال بررسی فرمولاسیون‌های نازک‌تری هستند که ویژگی‌های خنک‌کنندگی خود را حفظ می‌کنند.

در حالی که این رنگ هنوز در حال توسعه می‌باشد، تیم تحقیقاتی نیسان امیدوار است که در نهایت آن را در طیف‌های رنگی گوناگون برای مشتریانی که این ویژگی را می‌خواهند، ارائه دهد.

وسایل نقلیه تجاری مانند وانت‌ها، کامیون‌ها و آمبولانس‌ها به طور ویژه‌ای برای این فناوری مناسب هستند، چرا که این وسایل نقلیه زمان قابل‌ توجهی را در فضای باز می‌گذرانند.

نوشته نیسان رنگ خنک‌کننده برای خودروها تولید می کند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow