ورود به منوی برنامه‌ها در اندروید ۱۵ ساده‌تر می‌ شود

اندروید در نسخه بتای 15، گوشی‌های معمولی را مجهز به نوار ابزاری مشابه با تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو برای ورود ساده‌تر به منوی برنامه‌ها می‌کند. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، آخرین نسخه بتای اندروید 15، گوشی‌های معمولی را همانند تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو به یک نوار وظیفه (taskbar) مجهز می‌کند، که ورود کاربران به صفحه... نوشته ورود به منوی برنامه‌ها در اندروید ۱۵ ساده‌تر می‌ شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
ورود به منوی برنامه‌ها در اندروید ۱۵ ساده‌تر می‌ شود

اندروید در نسخه بتای 15، گوشی‌های معمولی را مجهز به نوار ابزاری مشابه با تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو برای ورود ساده‌تر به منوی برنامه‌ها می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، آخرین نسخه بتای اندروید 15، گوشی‌های معمولی را همانند تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو به یک نوار وظیفه (taskbar) مجهز می‌کند، که ورود کاربران به صفحه منو (drawer) را تنها با یک حرکت ساده کشویی از پایین به بالا امکان‌پذیر می‌سازد.

گوگل با بازگشت گوشی‌های تاشو و تبلت‌های اندرویدی، در حال ارائه ویژگی‌هایی است که برای صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر طراحی شده‌اند. یکی از این ویژگی‌های برجسته، نوار وظیفه پایدار است که اولین بار در اندروید 12L دیده شد و تنظیماتی شبیه به دسکتاپ را به تبلت‌ها و دستگاه‌های تاشو وارد کرد.

این انعطاف‌پذیری به این معنا بود که کاربران دستگاه‌های معمولی با اندروید 12L و 13 می‌توانستند از این ویژگی با استفاده از گزینه‌های توسعه‌دهنده بهره ببرند. اما مشکلاتی را برای تولیدکنندگان مختلف به وجود آورد. این مشکلات باعث شد گوگل به سمت تنظیم نوار وظیفه‌ای حرکت کند که کاربر بتواند بدون نیاز به تنظیمات دستی به صورت روان روی صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر کار انجام دهد.

این نوار وظیفه که به تازگی در نسخه بتای اندروید 15 قرار گرفته است، کارایی بسیار ساده‌ای دارد و تنها چهار برنامه و یک میانبر در منو را نشان می‌دهد.

این نسخه اندروید ورود کاربران به صفحه منو (drawer) در نوار وظیفه (taskbar) را ساده‌تر می‌کند

نوار وظیفه روی برنامه‌های باز قرار می‌گیرد و به کاربر اجازه می‌دهد بدون بازگشت به صفحه اصلی بین آنها جابه‌جا شود. وظیفه اصلی آن پشتیبانی از چندوظیفگی صفحه‌نمایش تقسیم‌شده و پنجره شناور است. هرچند امکان دارد سازندگان مختلف گوشی‌های اندرویدی تغییراتی در آن اعمال کنند، اما ویژگی‌های اصلی باید ثابت بمانند.

کاربران می‌توانند برای صرفه‌جویی در فضا، نوار وظیفه را به‌طور خودکار پنهان کنند، یا همیشه قابل مشاهده نگه دارند.

اگرچه این ویژگی از طریق تنظیمات معمولی در دسترس نیست، اما میشل رحمان توانست قابلیت نوار وظیفه مخفی را باز کند. یک ویدیوی نمایشی نشان می‌دهد که این نوار وظیفه به کاربران اجازه می‌دهد دو برنامه را به طور همزمان روی صفحه اجرا کنند.

میشل رحمان، نویسنده حوزه فناوری که اولین بار این ویژگی اندروید 15 را خبررسانی کرد، اعتقاد دارد که اندروید ۱۵ ممکن است نسخه‌ای فشرده از نوار وظیفه را به ارمغان بیاورد که آن را برای انواع بیشتری از دستگاه‌ها مفیدتر می‌کند.

این ویژگی آزمایشی، به خصوص در زمان حرکت کشویی مشابهت زیادی به اندروید 9 پای دارد. در اندروید 9 پای یک دکمه قرص مانند هم به عنوان کلید Home و هم کلید کشویی منو مورد استفاده قرار می‌گرفت و با یک بار کشیدن به بالا، نمای چندوظیفه‌ای با یک داک که پنج برنامه اخیر را نشان می‌داد، ظاهر می‌شد و به لطف ویژگی “quickstep” گوگل، شبیه بخشی از صفحه اصلی به نظر می‌رسید و با کشیدن دوباره به بالا، کشوی برنامه‌ها ظاهر می‌شد.

با وجود این، ویژگی quickstep هرگز با لانچرهای شخص ثالث در اندروید 9.0 خوب کار نمی‌کرد. گوگل در اندروید 10 به ناوبری حرکتی کامل منتقل شد و به لانچرهای شخص ثالث اجازه داد تا یکپارچه شوند، اما ویژگی کشوی برنامه‌های گسترش‌یافته را حذف کرد.

این روزها، نوارهای وظیفه در تبلت‌های اندرویدی مانند تبلت پیکسل و دستگاه‌های تاشوی بزرگ مانند سری گلکسی زد فولد رایج هستند. اما طراحی بزرگ آنها برای صفحه‌نمایش‌های کوچک مناسب نیست. یافته‌ها نشان می‌دهد که اندروید ۱۵ ممکن است نسخه‌ای فشرده از نوار وظیفه را به ارمغان بیاورد که آن را برای انواع بیشتری از دستگاه‌ها کاربردی می‌کند.

در حالی که نوار وظیفه کوچک در اندروید ۱۵ امیدوارکننده به نظر می‌رسد، هیچ خبر رسمی در مورد زمان در دسترس بودن عمومی آن وجود ندارد، هرچند مزایای بالقوه این ویژگی غیر قابل انکار است.

نوشته ورود به منوی برنامه‌ها در اندروید ۱۵ ساده‌تر می‌ شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow