نیو فون 2 معرفی شد؛ گوشی هوشمندی برای عصر خودروهای برقی

شرکت خودروسازی نیو، در راستای برنامه‌ریزی قبلی خود، به تازگی از گوشی هوشمند جدید خود با نام نیو فون 2 (Nio Phone 2) رونمایی کرد. این شرکت چینی که در حوزه خودروهای برقی پیشرو است، ظاهراً قصد دارد هر سال یک مدل جدید از گوشی هوشمند خود را نیز روانه بازار کند و با توجه […]

۰۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 11:59
 0  4
نیو فون 2 معرفی شد؛ گوشی هوشمندی برای عصر خودروهای برقی

شرکت خودروسازی نیو، در راستای برنامه‌ریزی قبلی خود، به تازگی از گوشی هوشمند جدید خود با نام نیو فون 2 (Nio Phone 2) رونمایی کرد. این شرکت چینی که در حوزه خودروهای برقی پیشرو است، ظاهراً قصد دارد هر سال یک مدل جدید از گوشی هوشمند خود را نیز روانه بازار کند و با توجه به عرضه نسخه اول نیو فون در سپتامبر سال گذشته، این بار زودتر از موعد مقرر عمل کرده است.

نیو فون 2 از نظر طراحی و مشخصات فنی شباهت زیادی به نسل قبلی خود دارد. اما نکته اصلی این گوشی، همانند مدل قبلی، سازگاری بسیار بالای آن با خودروهای برقی نیو است. مشابه نسل اول، نیو فون 2 دارای یک دکمه اختصاصی در سمت چپ قاب برای کنترل عملکردهای خودروهای متصل به گوشی است. با این تفاوت که اکنون می‌توان عملکرد فشردن طولانی این دکمه را به دلخواه شخصی‌سازی کرد.

نیو فون 2

نیو فون 2 همچنین می‌تواند به عنوان کلید خودرو نیز عمل می‌کند. این سیستم از فناوری‌های UWB و بلوتوث برای پشتیبانی از خودروهای سازگار استفاده می‌کند که امنیت بیشتری را فراهم می‌کند. علاوه بر این، فناوری UWB پیدا کردن خودرو را آسان‌تر می‌کند و امکاناتی مانند ضبط موقعیت خودرو و شماره جای پارک پس از پارک خودکار را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. پشتیبانی از کلید NFC نیز در این گوشی وجود دارد.

نیو فون 2

ویژگی جالب دیگر نیو فون 2، قابلیت نیو لینک (Nio Link) است که به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو با گوشی خود تعامل داشته باشند. پشتیبانی از این ویژگی گسترش یافته و شامل برنامه‌های بیشتری مانند گالری، مرور فایل، برنامه‌های مختلف اداری و پیام‌رسان‌ها می‌شود.

نیو فون 2 از نظر مشخصات فنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی دارای نمایشگر 6.82 اینچی با رزولوشن 2K، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، فناوری LTPO و پشتیبانی از Ultra HDR است. پنل استفاده شده در این نمایشگر از نوع سامسونگ E7 اولد بوده و از قابلیت کاهش نور PWM با فرکانس 1440 هرتز بین صفر تا 800 نیت و با روشنایی حداکثری 2600 نیت پشتیبانی می‌کند.

نیو فون 2

تراشه پردازشی اسنپدراگون 8 نسل 3 وظیفه پردازش اطلاعات را در این گوشی بر عهده دارد. دوربین اصلی آن از سنسور 48 مگاپیکسلی سونی LYT-T808، دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی سونی IMX882 و دوربین پریسکوپ تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی سونی IMX890 تشکیل شده است. نیو فون ۲ به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر و موتور لرزاننده قوی مجهز است. باتری آن 5020 میلی آمپر ساعتی بوده و از شارژ سریع سیمی 80 وات و بی‌سیم 50 وات پشتیبانی می‌کند.

نیو فون 2

تمام این قطعات سخت افزاری در بدنه‌ای نسبتاً سبک جای گرفته است که در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود. مدل شیشه‌ای این گوشی 8.6 میلی متر ضخامت و 209 گرم وزن دارد، در حالی که نسخه سرامیکی و رده بالاتر آن 8.45 میلی متر ضخامت و 226 گرم وزن دارد. برخی از رنگ‌ها نیز دارای پوشش چرمی در پنل پشتی هستند.

نیو فون 2

لازم به ذکر است که قیمت پایه نیو فون 2 معادل 896 دلار آمریکا تعیین شده است.

نیو فون 2 با ترکیب قابلیت‌های هوشمندانه با طراحی زیبا و مشخصات فنی قدرتمند، تلاش می‌کند تا تجربه کاربری متفاوتی را برای کاربران ارائه دهد. ادغام عمیق این گوشی با اکوسیستم خودروهای برقی نیو، آن را به گزینه‌ای جذاب برای طرفداران این برند تبدیل کرده است.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow