همکاری Boston Dynamics و TRI برای ادغام هوش مصنوعی در ربات Atlas

شرکت Boston Dynamics با همکاری TRI در تلاش است تا هوش مصنوعی پیشرفته‌ای را به ربات انسان‌نمای Atlas اضافه کند. به گزارش تک‌ناک، این همکاری با هدف تقویت توانایی‌های این ربات در تعامل با محیط‌های پیچیده و انجام وظایف متنوع انجام می‌شود. تیم‌های تحقیقاتی از AI برای بهبود قابلیت‌های Atlas در شناسایی اشیاء، ناوبری مستقل […] نوشته همکاری Boston Dynamics و TRI برای ادغام هوش مصنوعی در ربات Atlas اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۶ مهر , ۱۴۰۳ - 12:00
 0  5
همکاری Boston Dynamics و TRI برای ادغام هوش مصنوعی در ربات Atlas

شرکت Boston Dynamics با همکاری TRI در تلاش است تا هوش مصنوعی پیشرفته‌ای را به ربات انسان‌نمای Atlas اضافه کند.

به گزارش تک‌ناک، این همکاری با هدف تقویت توانایی‌های این ربات در تعامل با محیط‌های پیچیده و انجام وظایف متنوع انجام می‌شود. تیم‌های تحقیقاتی از AI برای بهبود قابلیت‌های Atlas در شناسایی اشیاء، ناوبری مستقل و انجام واکنش‌های مناسب در شرایط غیرمنتظره استفاده می‌کنند. این پیشرفت می‌تواند کاربردهای Atlas را در صنایع مختلف، از جمله خدمات اضطراری و ساخت‌وساز، افزایش دهد.

در این همکاری، از مدل‌های رفتار بزرگ (LBMs) استفاده می‌شود که به طرز مشابهی با مدل‌های زبان بزرگ (LLMs) معروف در پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT عمل می‌کنند.

شرکت Boston Dynamics به خوبی با Toyota Research Instituteدر زمینه سخت‌افزار همخوانی دارد. Boston Dynamics سهم خود را در زمینه نرم‌افزار و هوش مصنوعی برای تأمین سیستم‌های خود انجام داده است، اما کاری که برای آموزش ربات‌ها در انجام وظایف پیچیده با استقلال کامل باید انجام شود، داستان متفاوتی است.

رابرت پلیتر، مدیرعامل شرکت Boston Dynamics در بیانیه‌ای گفت: «اکنون هیجان‌انگیزترین زمان برای صنعت رباتیک است و ما منتظر هستیم که با TRI همکاری کنیم تا توسعه ربات‌های انسان‌نمای چندمنظوره را تسریع نماییم. این همکاری نمونه‌ای از دو شرکت با پایه‌های قوی است که با هم روی چالش‌های پیچیده زیادی کار می‌کنند و ربات‌های مفیدی می‌سازند که مشکلات دنیای واقعی را رفع می‌سازد.»

شرکت Boston Dynamics در آوریل ربات الکتریکی Atlas را معرفی کرد و این در حالی است که نسخه بزرگ‌تر و هیدرولیکی ربات انسان‌نمای خود را کنار گذاشت. اگرچه از آن زمان تاکنون نکات زیادی از این ربات منتشر نشده است، اما در ماه آگوست، TechCrunch موفق شد یک ویدیوی کوتاه از این ربات که در حال انجام دادن حرکت شنا بود، به دست آورد. مانند ویدیوی اولیه ربات Atlas، نمایش سریع حرکت شنا نشان‌دهنده قدرت فوق‌العاده آن بود.

همکاری Boston Dynamics و TRI برای اضافه کردن هوش مصنوعی به ربات Atlas

رقبای اصلی Boston Dynamics در حوزه ربات‌های انسان‌نما که شامل شرکت‌های Agility، Figure و Tesla می‌باشند، ترجیح داده‌اند تیم‌های مخصوص هوش مصنوعی خود را داخلی کنند.

مشارکت بین Boston Dynamics و TRI جالب است، چرا که این دو شرکت توسط Hyundai و Toyota که در صنعت خودروسازی رقبای مستقیم هستند، اداره می‌شوند.

همچنین شرکت Boston Dynamics، خود دارای یک سازمان تحقیقاتی جداگانه به نام The AI Institute (که در گذشته The Boston Dynamics AI Institute بود) است. اگرچه این مؤسسه توسط بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق Boston Dynamics، مارک ریبرت، اداره می‌شود، اما به‌طور کامل مستقل از Boston Dynamics عمل می‌کند. همچنین، The AI Institute یک سازمان بسیار جوان‌تر است که هنوز در حال ساخت تیم خود می‌باشد. شرکت TRI نیز سرمایه‌گذاری کمتری در بخش سخت‌افزار دارد.

هدف از همه این همکاری‌ها، ساخت یک ربات چندمنظوره واقعی است. به عبارت دیگر هدف توسعه سیستمی است که قادر به یادگیری و انجام تمام کارهایی می‌باشد که یک انسان می‌تواند انجام دهد. با اینکه سخت‌افزار ربات‌ها در حال پیچیده‌تر شدن است، رسیدن به سطحی که مانند هوش انسان عمل کند، خیلی سخت‌تر می‌باشد.

نوشته همکاری Boston Dynamics و TRI برای ادغام هوش مصنوعی در ربات Atlas اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow