هوش مصنوعی اپل به همراه سری آیفون 16 عرضه نخواهد شد

بر اساس گزارش بلومبرگ، عرضه هوش مصنوعی اپل یا همان Apple Intelligence ممکن است با تاخیر مواجه شود. به گفته منابع آگاه، ویژگی‌های هوش مصنوعی در زمان عرضه آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر (اواخر تابستان) ارائه نخواهند شد و بعداً از طریق به‌روزرسانی نرم افزاری در ماه اکتبر (اوایل پاییز) در دسترس قرار خواهند گرفت. […]

۰۹ مرداد , ۱۴۰۳ - 04:00
 0  5
هوش مصنوعی اپل به همراه سری آیفون 16 عرضه نخواهد شد

بر اساس گزارش بلومبرگ، عرضه هوش مصنوعی اپل یا همان Apple Intelligence ممکن است با تاخیر مواجه شود. به گفته منابع آگاه، ویژگی‌های هوش مصنوعی در زمان عرضه آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر (اواخر تابستان) ارائه نخواهند شد و بعداً از طریق به‌روزرسانی نرم افزاری در ماه اکتبر (اوایل پاییز) در دسترس قرار خواهند گرفت.

اپل هنوز هوش مصنوعی خود را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار قرار نداده است، اما انتظار می‌رود این کار از طریق نسخه بتای iOS 18.1 و iPadOS 18.1 در طی این هفته انجام شود. این سرویس که در ابتدا در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در ماه ژوئن معرفی شد، در تمام دستگاه‌های جدید مجهز به تراشه‌های A17 و M در دسترس خواهد بود.

برخی از دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند گوشی‌های هوشمند آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس، تمام تبلت‌های سری آیپد پرو عرضه شده پس از آوریل 2021 و تمام تبلت‌های آیپد ایر عرضه شده پس از مارس 2022 نیز از امکانات هوش مصنوعی بهره‌مند خواهند شد.

هوش مصنوعی اپل

ماه گذشته، اپل به عموم مردم هشدار داد که ویژگی‌های هوش مصنوعی این شرکت ممکن است به دلیل قوانین فناوری اتحادیه اروپا با تأخیر مواجه شود. غول کوپرتینویی اعلام کرد که ویژگی‌های Phone Mirroring، SharePlay Screen و هوش مصنوعی اپل در سال 2024 برای کاربران اتحادیه اروپا عرضه نخواهد شد، زیرا عدم قطعیت‌های نظارتی ناشی از DMA (قانون بازارهای دیجیتال) اتحادیه اروپا موانعی را به وجود آورده است.

مقامات نظارتی اتحادیه اروپا می‌خواهند اپل اطمینان حاصل کند که محصولات و خدمات رقبا نیز می‌توانند با دستگاه‌های اپل کار کنند، در حالی که این شرکت آمریکایی گفته است نگران است که ملزم کردن اپل به همکاری با رقبا ممکن است یکپارچگی  محصولات آن را به خطر بیندازد و این امکان وجود خواهد داشت که حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران به خطر بیفتد.

همان‌طور که از گزارش‌های اخیر نیز کاملاً مشخص است، اپل با چالش‌های مختلفی در زمینه عرضه هوش مصنوعی خود روبرو است. از یک سو، مشکلات فنی در آماده‌سازی این فناوری وجود دارد و از سوی دیگر، قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا مانع از عرضه برخی از ویژگی‌ها در این منطقه شده است. به نظر می‌رسد کاربران فعلاً باید منتظر بمانند تا اپل بتواند بر این چالش‌ها غلبه کرده و هوش مصنوعی خود را به طور کامل عرضه کند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow