هوش مصنوعی مشاغل را می‌آفریند یا نابود می‌کند؟

تصور کنید مرکزی برای خدمات مشتری وجود داشته باشد که به هر زبانی که شما صحبت می‌کنید، پاسخگو باشد. شرکت آلوریکا، مستقر در ارواین، کالیفرنیا، که مراکز خدمات مشتری را در سراسر جهان اداره می‌کند، ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی برای ترجمه معرفی کرده است. این ابزار به نمایندگان شرکت امکان می‌دهد تا با مشتریانی که […] منبع خبر هوش مصنوعی مشاغل را می‌آفریند یا نابود می‌کند؟ پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۴ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:59
 0  3
هوش مصنوعی مشاغل را می‌آفریند یا نابود می‌کند؟

تصور کنید مرکزی برای خدمات مشتری وجود داشته باشد که به هر زبانی که شما صحبت می‌کنید، پاسخگو باشد. شرکت آلوریکا، مستقر در ارواین، کالیفرنیا، که مراکز خدمات مشتری را در سراسر جهان اداره می‌کند، ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی برای ترجمه معرفی کرده است. این ابزار به نمایندگان شرکت امکان می‌دهد تا با مشتریانی که به ۲۰۰ زبان مختلف و ۷۵ گویش گوناگون صحبت می‌کنند، تعامل داشته باشند. بدین ترتیب، یک نماینده آلوریکا که تنها به زبان اسپانیایی تسلط دارد، می‌تواند به شکایتی درباره یک پرینتر معیوب یا یک صورتحساب بانکی نادرست از سوی یک مشتری کانتونی‌زبان در هنگ‌کنگ پاسخ دهد. با وجود این فناوری، آلوریکا دیگر نیازی به استخدام نمایندگانی که به زبان‌های مختلف تسلط داشته باشند، نخواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، این دستاورد نشان‌دهنده قدرت هوش مصنوعی و در عین حال، بالقوه تهدیدآمیز است. ممکن است این پرسش مطرح شود که آیا شرکت‌ها با اتکا به چت‌بات‌ها، دیگر به کارمندان زیادی نیاز خواهند داشت یا خیر و به عبارت دیگر، آیا این فناوری منجر به کاهش نیروی کار خواهد شد؟ اما تجربه شرکت آلوریکا و سایر شرکت‌هایی مانند آیکِا نشان می‌دهد که هوش مصنوعی لزوماً به معنای نابودی مشاغل نیست.

در عوض، هوش مصنوعی می‌تواند همچون فناوری‌های پیشین مانند موتور بخار، برق و اینترنت عمل کند؛ یعنی برخی مشاغل را از بین ببرد و در عین حال، مشاغل جدیدی ایجاد کند. همچنین، این فناوری می‌تواند بهره‌وری نیروی کار را افزایش داده و در نهایت به نفع کارکنان، کارفرمایان و اقتصاد باشد.

نیک بانکر، اقتصاددان آزمایشگاه استخدام ایند، معتقد است که هوش مصنوعی بر بسیاری از مشاغل تأثیر خواهد گذاشت و حتی ممکن است به طور غیرمستقیم بر تمامی مشاغل تأثیرگذار باشد. با این حال، به نظر وی، این فناوری منجر به بیکاری گسترده نخواهد شد. همان‌طور که در طول تاریخ شاهد بوده‌ایم، فناوری‌های جدید همواره مشاغلی را از بین برده‌اند و در عین حال، مشاغل جدیدی را نیز ایجاد کرده‌اند.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر هوش مصنوعی مشاغل را می‌آفریند یا نابود می‌کند؟ پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow