گوشی‌های جان سخت «یولفون آرمور 28 اولترا» و «یولفون آرمور مینی 20T پرو» معرفی شدند

یولفون یک برند شناخته شده در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند، به خصوص گوشی‌های مقاوم است. این شرکت با تمرکز بر تولید گوشی‌هایی با دوام بالا و قابلیت‌هایی مناسب برای استفاده در محیط‌های سخت و خشن، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بازار پیدا کند. گوشی‌های یولفون معمولاً دارای ویژگی‌هایی مانند بدنه مقاوم در برابر آب، ضربه […]

۱۴ شهریور , ۱۴۰۳ - 12:59
 0  4
گوشی‌های جان سخت «یولفون آرمور 28 اولترا» و «یولفون آرمور مینی 20T پرو» معرفی شدند

یولفون یک برند شناخته شده در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند، به خصوص گوشی‌های مقاوم است. این شرکت با تمرکز بر تولید گوشی‌هایی با دوام بالا و قابلیت‌هایی مناسب برای استفاده در محیط‌های سخت و خشن، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بازار پیدا کند. گوشی‌های یولفون معمولاً دارای ویژگی‌هایی مانند بدنه مقاوم در برابر آب، ضربه و گرد و غبار، باتری با ظرفیت بالا و قابلیت‌هایی مانند چراغ قوه داخلی هستند. این گوشی‌ها برای افرادی که به دنبال یک گوشی با عملکرد قوی و مقاوم برای استفاده در محیط‌های کاری سخت یا فعالیت‌های ماجراجویانه هستند، بسیار مناسب است.

این شرکت امسال دهمین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد و به همین مناسبت اولین گوشی مقاوم با تراشه پرچمدار دایمنسیتی 9300 پلاس را عرضه می‌کند. علاوه بر این، یولفون اولین گوشی هوشمند مقاوم کوچک خود را معرفی کرده است که با وجود ابعاد کوچک، از مقاومت بیشتری برخوردار است. در ادامه این مقاله از دیجی رو با ما همراه باشید تا مشخصات فنی و ویژگی‌های هر دو گوشی را با هم مرور کنیم.

یولفون آرمور 28 اولترا نسخه حرارتی
(Ulefone Armor 28 Ultra Thermal Variant)

یولفون آرمور 28 اولترا به واسطه استفاده از تراشه پردازشی دایمنسیتی 9300 پلاس و 16 گیگابایت حافظه رم، عملکردی در سطح گوشی‌های پرچمدار اندرویدی دارد، اما می‌تواند در شرایطی کار کند که دیگر گوشی‌ها جرأت آن را ندارند! این گوشی دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب (تا عمق 2 متر به مدت 30 دقیقه) و IP69K (مقاومت در برابر فشار آب گرم) است. همچنین این گوشی برای مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع 2 متر آزمایش شده است. یولفون آرمور 28 اولترا می‌تواند در دماهای بسیار بالا یا پایین نیز کار کند و قادر است در دمای بین 30- تا 55 درجه سانتیگراد به خوبی به وظایف خود عمل کند.

یولفون آرمور 28 اولترا

علاوه بر تراشه پردازشی قدرتمند، ویژگی برجسته دیگر این گوشی، سنسور 1 اینچی دوربین اصلی آن، یعنی سونی IMX989 است (50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9). عکاسی در نور روز نیز می‌تواند با دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی (سامسونگ JN1) یا دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی (باز هم سامسونگ JN1) انجام شود.

با توجه به اینکه این یک دستگاه یولفون است، طبیعی است که دوربین دید در شب نیز داشته باشد. این دوربین دید در شب یک ماژول 64 مگاپیکسلی با زاویه دید 80 درجه (بر اساس سنسور OV64B1B) می‌باشد و همان‌طور که از نام آن پیداست، دوربین حرارتی نیز دارد.

تصویربرداری حرارتی با اپلیکیشن ThermoVue پرو انجام می‌شود و ویدیوها را با رزولوشن 256 در 192 پیکسل ارائه می‌دهد. این بالاترین وضوح دوربین تصویربرداری حرارتی گوشی‌های یولفون تاکنون است. این ویژگی برای حرفه‌ای‌ها (مثلاً برای بررسی نشتی‌ها) و ماجراجویان (برای دید بهتر در تاریکی) بسیار مناسب است. لوازم جانبی اضافی نیز می‌توانند به کانکتور uSmart Expansion متصل شوند (مثلاً یک دوربین آندوسکوپی).

در مورد ویژگی‌های عادی، یولفون آرمور 28 اولترا دارای صفحه نمایش اولد 6.67 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است و حداثکر روشنایی آن به 2200 نیت می‌رسد. در واقع، این اولین گوشی مقاوم یولفون با صفحه نمایش اولد است. علاوه بر این، یک نمایشگر دایره‌ای ثانویه در پشت بدنه دارد که هنگام قرار گرفتن گوشی به پشت، زمان و اطلاعات دیگر را نمایش می‌دهد.

یولفون آرمور 28 اولترا

این گوشی دارای 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X (به اضافه حداکثر 16 گیگابایت رم مجازی) و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی از نوع UFS 3.1 است که از طریق کارت حافظه میکرو اس دی قابل ارتقاء است. شیار کارت حافظه همچنین می‌تواند دو سیم‌کارت نانو را در خود جای دهد.

همان‌طور که از برند یولفون انتظار می‌رود، این گوشی دارای یک باتری بزرگ 10600 میلی آمپر ساعتی (41 وات ساعت) است. این مقدار دو برابر یک گوشی معمولی است، بنابراین شارژ سریع ضروری است و یولفون در این زمینه نیز ناامیدتان نمی‌کند. در واقع، این گوشی با توان 120 وات از طریق پورت USB-C و 50 وات به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود.

یولفون آرمور 28 اولترا یک گوشی 5G است که از وای-فای 6 و بلوتوث نسخه 5.4 پشتیبانی می‌کند. اتصال نزدیک یا NFC نیز وجود دارد و البته، یک فرستنده IR هم برایش در نظر گرفته شده است. این گوشی مجهز به یک بلندگوی تکی قدرتمند با توان 1.5 وات و همچنین جک هدفون 3.5 میلی متری است. رادیو FM داخلی نیز بدون نیاز به هدفون کار می‌کند زیرا دارای آنتن داخلی است.

مدیرعامل یولفون در مورد این گوشی جدید می‌گوید:

یولفون آرمور 28 اولترا نسخه حرارتی، دستگاهی که نقطه تلاقی مقاومت و فناوری‌های پیشرفته بوده و ادای احترام ما به یک دهه فعالیت نوآورانه است. این فقط یک گوشی هوشمند نیست؛ بلکه یک همراه وفادار برای کسانی است که به دنبال بهترین‌ها و شکستن حد و مرزها هستند.

یولفون آرمور مینی 20T پرو
(Ulefone Armor Mini 20T Pro)

این گوشی در مقایسه با استانداردهای یولفون و به طور کلی یک گوشی کوچک محسوب می‌شود، البته، کوچکی آن فقط در طول و عرض است و نه در ضخامت و وزن! ابعاد مینی 20T پرو 133.5 در 63.3 در 24.9 میلی متر و وزن آن 301 گرم است.

یولفون آرمور مینی 20T پرو مجهز به صفحه نمایش 4.7 اینچی (با وضوح اچ دی پلاس و نسبت تصویر 20 به 9) با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز است. در این مدل، برخلاف مدل اولترا خبری از صفحه نمایش پشتی نیست، اما به جای آن 130 عدد LED وجود دارد که 102 عدد آن‌ها سفید بوده و می‌توانند به عنوان چراغ قوه‌ای با روشنایی 500 لومن استفاده شوند، و مابقی هم ترکیبی از 14 عدد آبی و 14 عدد قرمز می‌باشند که می‌توانند برای شرایط اضطراری به صورت چراغ قرمز/آبی چشمک بزنند. یک اپلیکیشن همراه نیز وجود دارد که می‌تواند برای مثال یک تایمر 5 تا 30 دقیقه‌ای برای نور تنظیم کند.

یولفون آرمور مینی 20T پرو

یولفون آرمور مینی 20T پرو حتی از اولترا هم مقاوم‌تر است! این مدل نیز مانند مدل اولترا دارای استاندارد IP68 و IP69K است، اما با این تفاوت که تا عمق 20 متری زیر آب تست شده است. همچنین، آزمایش سقوط تا ارتفاع 10 متر انجام شده است. مانند برادر بزرگ‌تر خود، این گوشی نیز می‌تواند در دماهای بسیار بالا یا پایین (بین 30- تا 55 درجه سانتیگراد) کار کند.

به هر حال، این مدل نیز دارای دوربین حرارتی است. این بار این دوربین توسط اپلیکیشن MyFLIR پرو کنترل می‌شود و تصاویر را با رزولوشن 160 در 120 پیکسل و نرخ 25 هرتز (زاویه دید 57 درجه) ارائه می‌دهد. این دوربین به همراه دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (سامسونگ GN1) و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی (GD1) تعبیه شده است. 102 عدد LED سفید رنگ نیز در اطراف دوربین عقب قرار دارند و یک فلاش قدرتمند را تشکیل داده‌اند.

یولفون آرمور مینی 20T پرو توسط تراشه دایمنسیتی 6300 نیرو می‌گیرد و از همین رو یک گوشی رده بالا محسوب نمی‌شود. این گوشی با 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X (به همراه حداکثر 8 گیگابایت رم مجازی) و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی از نوع UFS 2.2 عرضه می‌شود. شیار کارت حافظه هم به صورت هیبریدی یا ترکیبی بوده و فضایی برای دو سیم‌کارت نانو یا یک سیم‌کارت و یک کارت میکرو اس دی مهیا می‌کند.

باتری برای یک گوشی در این اندازه کاملاً بزرگ است و ظرفیت آن 6200 میلی آمپر ساعت (24 وات ساعت) می‌باشد. شارژ سیمی با توان 33 وات و بی‌سیم با توان 15 وات انجام می‌شود (شارژ بی‌سیم معکوس با توان 5 وات نیز در دسترس است تا بتوانید لوازم جانبی خود را هم به صورت بی‌سیم با استفاده از گوشی شارژ کنید).

یولفون آرمور مینی 20T پرو یک گوشی 5G با اتصال وای-فای 4 (n) و بلوتوث نسخه 5.2 است. همانند مدل اولترا در اینجا نیز اتصال NFC و فرستنده IR وجود دارند و البته رادیوی FM نیز بدون نیاز به هدفون می‌توانند کار کند.

قیمت و زمان عرضه

یولفون آرمور 28 اولترا چند ماه بعد عرضه می‌شود و پیش‌فروش آن از ماه نوامبر (آبان) آغاز خواهد شد. اما یولفون آرمور مینی 20T پرو زودتر و در ماه اکتبر (مهر) در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. هر دو گوشی با اندروید 14 عرضه می‌شوند و قیمت آن‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow