وجود خواهر و برادرهای اوتیستیک می‌تواند نرخ اوتیسم را تا ۷ برابر بیشتر کند

مطالعات اخیر نشان می‌دهد وجود خواهر و برادرها در خانواده اوتیستیک می‌تواند احتمال تولد نوزاد اوتیسم را به میزان ۲۰ درصد افزایش دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک مطالعه بزرگ که اخیراً توسط دانشمندان انجام شده است نشان می‌دهد خواهر و برادرهای کودکان اوتیستیک می‌توانند به میزان ۲۰ درصد احتمال ابتلا […] منبع خبر وجود خواهر و برادرهای اوتیستیک می‌تواند نرخ اوتیسم را تا ۷ برابر بیشتر کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۳۰ تیر , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  0
وجود خواهر و برادرهای اوتیستیک می‌تواند نرخ اوتیسم را تا ۷ برابر بیشتر کند

مطالعات اخیر نشان می‌دهد وجود خواهر و برادرها در خانواده اوتیستیک می‌تواند احتمال تولد نوزاد اوتیسم را به میزان ۲۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک مطالعه بزرگ که اخیراً توسط دانشمندان انجام شده است نشان می‌دهد خواهر و برادرهای کودکان اوتیستیک می‌توانند به میزان ۲۰ درصد احتمال ابتلا به اوتیسم را افزایش دهند. این رقم حدود ۷ برابر بیشتر از نوزادانی است که در خانواده آنان خواهر یا برادر اوتیستیک وجود ندارد. در این مطالعه تایید شد خواهر و برادران کودکان اوتیستیک احتمال ابتلای کودکان را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهند. این مطالعه که توسط محققان موسسه MIND از دانشگاه کالیفرنیا انجام شد یافته‌های مشابه در سال ۲۰۱۱ را تایید می‌کند.

سلی اوزوناف از استادان برجسته در دپارتمان روانپزشکی و علوم رفتاری به مدت چندین سال به تکرار اوتیسم در خانواده‌ها و مطالعه آن پرداخت است. در این مطالعه گروه‌های بزرگ و متنوعی از خانواده‌ها در ایالات متحده، بریتانیا و کانادا مورد بررسی قرار گرفتند. نرخ تشخیص اوتیسم در سال‌های اخیر به شدت بالا بوده و طبق برآوردهای مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها هر یک نفر از ۳۶ کودک متولد شده به اوتیسم مبتلا می‌شوند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۱ از هر ۶۸ کودک یک نفر به اوتیسم مبتلا می‌شد. همچنین در این مطالعه مشخص شد در معیارهای تشخیص اوتیسم و افزایش آگاهی از اوتیسم نیز تغییراتی ایجاد شده است.

داده‌های ۱۶۰۵ نوزاد در ۱۸ سایت تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد احتمال ابتلا به اوتیسم در کودکانی که دارای خواهر یا برادر اوتیستیک هستند حدود ۲۰ درصد بیشتر است. یکی از نکات مهم این مطالعه اهمیت جنسیت اولین کودک اوتیستیک بوده است. در صورتی که اولین کودک دختر باشد ۵۰ درصد احتمال دارد تا کودک دیگری از این خانواده به اوتیسم مبتلا شود. وجود تفاوت‌های ژنتیکی می‌تواند احتمال تکرار در خانواده‌های دختر دار را بیشتر کند. همچنین در این مطالعه مشخص شد نژاد و سطح تحصیلات مادر نیز روی احتمال تکرار اوتیسم به شکل مستقیم موثر است.

منبع خبر وجود خواهر و برادرهای اوتیستیک می‌تواند نرخ اوتیسم را تا ۷ برابر بیشتر کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow